Ny mc men vilken?

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Hej på er!

Jag har ett litet dilemma, äger idag en bmw 650 gs-02a (enstånka).Perfekt att ta kortet med, men har nu kört ner till bla, tyskland ifrån stockholm. Jag klarar inte av skakandet, den är helt ok att pendla till och från jobbet men längre etapper är inte något nöje. Den är reggad som 25 kw men strypningen är borta, tog kortet för ca 3 månader sedan.

Funderar starkt på att köpa en ny hoj(begagnad), vet dock inte vilken. Kommer pendla till jobbet samt göra några långresor ner i Europa, den måste kunna reggas som 25 kw då jag har "mellan" kortet. Sen om strypningen sitter kvar är en annan fråga ;)

Kom gärna med förslag på hojar, budget omkring 45-50k.

Tack på förhand!

Mycket vibrationer från en GS, kan det verkligen stämma? Tycker man mest hör hur sköna de är att toura/pendla med.

Tycker du om din GS i övrigt kan du ju få 800cc-versionen för 50k, den vibrerar definitivt inte och är väldigt bekväm att köra.

Sen så är det ju allt det med skenförsäkring och bla bla bla, antar att det inte behöver dras igen :glömdet

Det är på längre turer man stör sig på vibrationerna, 800cc är en v-twin. Den kan ju inte skaka som enstånkan gör?, har också funderat på hondas transalp 700an.

Min nuvarande hoj är ganska billig att försökra, dryga 4500/år och då står den på mig(20år, bor i stockholm). Får 50% hos if då farsan äger en bmw.

Nån av Bmw F 800 serien. Är som gjorda att köra långt med. Hade själv en F 800R innan, och tog en dagstripp på 60 mil med min sambo:tummenupp.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien