NY Ktm 690 offroad (Baja)

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Avgassystemet är det som intresserar mest, tänk detta på supermoton istället!
http://www.ktm.com.au/news.php?newsid=939

9d4f37786b.jpg


43c8835f78.jpg


Och plasten är ju lite fräckare..

Det är ju så här fast med supermotard fälgar som nya 690 skulle sett ut! Då hade det varit lite lättare att överge sin 640..

Lägger till lite mer länkar och bättre bilder:
http://www.ktmpress.com/100087.0.html?nodeID=100956&cHash=fbd5509246
 
Last edited:
Tog mig lite frihet att photshoppa in ett par supermoto fälgar från 560 smr...

690smc.jpg


Den där skulle vara rå som gatmotard
 
Ska bli roligt att se vad Cyril Despres kan göra med en sådan hoj dakarförare som han är! :yoparty
 
STOOOOOR förbättring! Tycker dock att den fortfarande ser lite för klumpig ut (utséendemässigt alltså).
 
Var ju bara en tidsfråga innan KTM's designers landade från sin LSD tripp och designade om avgas rören och anknäbben.

Den där ser riktigt trevlig ut :tummenupp
 
Var ju bara en tidsfråga innan KTM's designers landade från sin LSD tripp och designade om avgas rören och anknäbben.

Den där ser riktigt trevlig ut :tummenupp

Verkligen, vilken skillnad! Haha stackars dem som har köpt en som den ser ut nu... :)
 
Den var riktigt snygg. Hoppas dom börjar tillverka den i så fall ska jag köpa en direkt .. nått sånt där jag väntat på :D
 
Ser lite knepig ut. Fast klart bättre än vanliga 690n såklart....

Observera att hela högra sidan är soppatank. Tror just dessa bilder maskerar rätt bra hur stor den tankblaffan faktiskt är. Senare bilder får visa om jag har rätt eller fel.

Stora frågan är väl hur lätt det är att flytta över det systemet till vanliga 690n...
 
Cykeln är hur grym som helst.

En potensial efterträdare till min 525:a, haha
//J
 
den såg för jäkla nice ut! En annan framstänka oxå kanske? me like!:)
 
Ser lite knepig ut. Fast klart bättre än vanliga 690n såklart....

Observera att hela högra sidan är soppatank. Tror just dessa bilder maskerar rätt bra hur stor den tankblaffan faktiskt är. Senare bilder får visa om jag har rätt eller fel.

Stora frågan är väl hur lätt det är att flytta över det systemet till vanliga 690n...

Ja tanken är ju stor men det är samtidigt bra att den är lågt placerad. Men detta är ju också Baja modellen så den kanske har en lite större tank än vad den framtida vanliga dual purpose modellen kommer att ha. Den som lever får se..
 
Lite skeptisk på varför de inte gör som de stora pojkarna o drar Baja 1000 direkt =o)

Off topic : Mig, då jag leker runt i Baja, lite utanför Cabo San Lucas
 

Bifogat

  • desert.jpg
    desert.jpg
    62.3 KB · Visningar: 136
En jävligt stor förbätring men den ser ändå lite stor och klumpig ut tycker jag.

nu börjar det likna nåt... man sitter ju och väntar på en motard modell av detta slag...
vad tänkte dom när dom gjorde 690:n
fattar dom inte vad vi vill ha liksom....

jag kommer köpa med en gång om det liknar denna
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top