ny hoj och uppfläkt vröv

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Efter en tur & retur resa till sthlm på 11 timmar så stog äntligen min KTM 660 05 hemma i garaget igår. Hade en 520 för 2 årsen och en R1 som såldes i våras så nu va det dags för ngt annat. Vart ute o kört halva dan idag. Den var lite tyngre än jag väntat mig men går helt ok. Givetvis så var man tvungen att köra lite bakhjuls åka innan man ställde in den för dan. Sagt o gjort sätter kurs ut till en stor öde väg vid Gunnilse (GBG). Lite vingligt i början men efter ett tag så sitter det riktigt bra...tills jag tillslut går för högt o skrapar i bakpartiet på hojen. Av ngn dum anledning så släpper jag taget om styret och ser min hoj fortsätta framåt medans jag skrapar arsle bakom. Den läger sig på sidan, flyger lite gnistor innan den tar stop vid sidan av vägen. Roliga är att jag försökte ställa mig upp innan jag kanat färdigt vilket gör att jag flyger runt dom sista 10-15 metrarna.

Hojen klara sig dock över förväntan tack vara sliders vid gaffeln och svingeln. skrapat styre, växelpinne av, lamphuset bak kasst, ena akra dämparen skrapad.
Tror dock mitt bakparti inte platsar som stand in i en p-film på ett tag. :hihi Blir skinnställ hedanefter.

Vet ngn om det går att byta sista biten på akra dämpare (titan)? Delen är popnitad i själva behållaren.
Ingen som sitter inne på en extra växelpinne, lamphus bak?

Smurfer out...

Last edited:
Varför finns det aldrig någon som filmar när sånt där händer??? inte för att förringa ditt rövskrap i smärtskalan men bilderna jag får inne i huvvet är obetalbara....

kiwimaddog skrev:
2243580 Varför finns det aldrig någon som filmar när sånt där händer??? inte för att förringa ditt rövskrap i smärtskalan men bilderna jag får inne i huvvet är obetalbara....
:näsblod

Rasorblade skrev:
2243581 Vilken tid? Var oxå där en stund idag!

Runt 20 snåret. Var brukar du/ni köra hän?
Är ensam på motard i kompis gänget i år så hade gärna joinat om ni är några st som är ute o kör ibland

Grattis

Blir till o köra stående ett tag nu

Akra skall vara nitade i bakänden iaf dom jag sett.

Kolla till bakramen för säkerhets skull,dom brukar bli lite vridna efter en sådan resa.

Annars tål 660 det mesta.

Långa farbron skrev:
2243775 Akra skall vara nitade i bakänden iaf dom jag sett.

Kolla till bakramen för säkerhets skull,dom brukar bli lite vridna efter en sådan resa.

Annars tål 660 det mesta.

plockade hojen ren på kåpor och såg inget som såg skevt eller vridet ut. Kanske bäst att mäta med vattenpass för att försäkra sig om att allt är som det ska

skoteridioten skrev:
2243922 De är utbytbara. Jag har själv en sån del liggandes här ;)

Trevligt :) Vad får man ge för en sån del ungefär i butik?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT