Ny hoj men vad?

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Varit ute och kört min Honda i helgen och insett (efter 80 mil) att den gör illa mig. Vinkeln på mina ben är för grym och jag får ohyggligt ont i mitt högerknä efter 4-5 mil. Jag har provat sätta fötterna olika på fotpinnarna, provat vrida fötterna men inget funkar =/

Några tips? Tittat lite på Multistradan men den känns lite för dyr just nu.

ps. Har en Honda NTV 650 Revere nu och är 181 cm lång....Behöver något med lite "rakare" benvinkel.

Testa en kromsläde. Där sitter du med raka ben ju, reclinerfåtölj here I come:rofl

PGH skrev:
2467186 Föll inte det förslaget i god jord eller, sorry kunde inte låta bli.

Jag har klankat ner på en polare som åker kromsläde, behöver en avkylningsperiod på ett par år innan jag kan köpa en med bibehållen heder :p

Du kanske ska testa en såndär halvoffroad, superduke eller bmw vaddennuheter.

Multistrada...? Gott om utrymme och körglädje - skapligt billlig försäkring också... :tummenupp

Flyer skrev:
2468094 Multistrada...? Gott om utrymme och körglädje - skapligt billlig försäkring också... :tummenupp

Jo som jag skrev har jag varit inne på den men tyvärr ligger den lite utanför min ekonomiska ram. Kan väl säga att min budget ligger vid 50 tusen.

Last edited:
Quest skrev:
2467136 Varit ute och kört min Honda i helgen och insett (efter 80 mil) att den gör illa mig. Vinkeln på mina ben är för grym och jag får ohyggligt ont i mitt högerknä efter 4-5 mil. Jag har provat sätta fötterna olika på fotpinnarna, provat vrida fötterna men inget funkar =/

Några tips? Tittat lite på Multistradan men den känns lite för dyr just nu.

ps. Har en Honda NTV 650 Revere nu och är 181 cm lång....Behöver något med lite "rakare" benvinkel.

Valfri motard ska du nog kolla på om du tycker NTV:n har extrem benvinkel, en KTM 950 Supermoto kanske?
Sporthojar går nog bort pga benvinkeln, som sagt.

Justerbara fotpinnar, kan det vara något ?

Eller en extra paddad sadel så du kommer lite högre upp ?

Ställa vinkel på växel och broms ?

Finns en hel del du kan göra med det befintliga materialet.

Jo jag har kollat över alternativen på hojen och fotpinnarna går ej sänka. Eller jo visst går det men då kommer de att skrapa i när jag ställer den på sidostödet =( Sadeln är rätt tjock och det behövs en hel del extra padding för att få upp den så högt som jag behöver få den. Hojen är helt enkelt för liten och mina knän är helt enkelt för veka.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back