Ny hjälm 2014 med extra allt.

Wow! Vad tror ni, 5k? 10k tom? Vad skulle ni själva vilja ge för en sån hjälm?
Personligen skulle jag kunna sträcka mig till 6-7k.

Wow. Den perfekta touring hjälmen. Skulle gärna köpt en men jag är rädd för att jag hade varit så rädd om den att jag skulle sluta köra (just för att den e så jäkla ball) så att jag inte skulle råka köra omkull o skada hjälmen.

Skämt o sido. Fett nice! :tummenupp

Behöver inte bli så dyr. Finns skidgoogels med samma funktioner och dom kan man få för typ 2500.

Pris på runt 5k så kommer jag se över tanken att köpa en nästa år, verkar ju både bra och den är snygg!
men jag tror priset kommer gå upp med tanke på en shoei GT-air som jag kollat på också kostar 5k :/

Jo jag skulle gissa på att den börjar på ca 7-8k vid lansering och efter ett par månader eller en säsong så sjunker det med kanske lite konkurrens.

Snow googles (samma/liknande teknologi) som funnits ett tag ligger väl runt 5k ffa? Så antar ett par lappar mer.

Snow googles (samma/liknande teknologi) som funnits ett tag ligger väl runt 5k ffa? Så antar ett par lappar mer.

Vet inte om det finns några skidbrillor med både kamera och gps funktionerna. Är väl i princip Oakley och Zeal som gör liknande men då är det antingen brillor gps med HUD eller brillor med kamera och HUD.

Zeal ligger runt 4-6 tusen och Oakley likaså.

Lägg då till priset för en hjälm plus några tusen för att vara först ut på marknaden så tror jag inte på ett pris under 10.
Iofs behöver ju inte kameran i hjälmen filma i någon vidare upplösning då jag antar att den inte sparar ner något utan bara visar på skärmen i realtid.

Jobbigt också att behöva ladda hjälmen :gnissla

Detta ska bli spännande att följa, för mig känns backspegel och gps funktionen toppen:tummenupp. Telefon klarar jag mig utan under själva åkat och så även musiken. Toyman

Äh, det är som med internet, blott en fluga som kommer att flyga förbi. Hur är det med den kanske mest väsentliga funktionen för dagens trafikanter, nämligen huruvida man kan *faece(s)booka under körning?

*(s-et i parantesen är stumt)

Att kunna kasta backspeglarna skulle vara guld, frågan är om det är värt +10k?

Resten känns som om att det kvittar för mig.

*/ ?>
Back