Ny HD för europa

Vill du ha nya HD'n`

• Antal röstningar
    0

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det här är vad HD tror att vi europeer vill ha. Inte ens om jag ville ha en glidare skulle jag vilja ha en så horribel hoj som denna.

101006_hd_top.jpg

Här kan ni läsa mer: http://motorcycledaily.com/10october06_hdxr1200.htm. Notera att det är en prototyp så den kanske inte blir lika "high-tech" i produktion. :hihi

Last edited:
Lik buell. Men varför har HD byggt något som redan finns och säkerligen bättre o med mer klös..? Buell finns ju redan som sagt.

Ser ut som en låtsassportster inspirerad av buell typ...

Ne, låt HD vara HD och håll isär skiten.

EDIT: Prototyp.... :rolleyes:

Lite slätstruket utseénde..., som en Suzuki...

gs_05gr.jpg

fast den går kanske att bygga om...

Neutral skrev:
2540229 Det här är vad HD tror att vi europeer vill ha. Inte ens om jag ville ha en glidare skulle jag vilja ha en så horribel hoj som denna.

101006_hd_top.jpg

Här kan ni läsa mer: http://motorcycledaily.com/10october06_hdxr1200.htm. Notera att det är en prototyp så den kanske inte blir lika "high-tech" i produktion. :hihi

Att låta forumet här betygsätta en HD är lite som när vegetarianer skall utse årets bästa julskinka.

Två saker tycker jag inte passar på denna hojen

Dels avgassystemet, dess form ser ut som det är av billigaste ersättningstyp från Touring-butiken. Förutom oljetankslocket finns det inte en kromad detalj på hela hojen, varför då välja ett helkromat avgassystem?

Sen beltdriven som säkert är praktisk och är bra, är ok på hojar som har ett uttalat praktiskt användningsområde, som BMW Funduro etc.
Men här ser det inte snyggt ut.

Men annars ser den väl ut som de flesta Customhojar.

Jag tycker den är snygg! Dit med ett clip-on istället så blir det en snygg café racer!

Jag tror också att ett svart avgassystem och slutburkar skulle göra stor skillnad eftersom det nuvarande i krom blir alltför dominerande då resten av hojen är svart och systemet är ganska stort.

Hoztic skrev:
2540691 Jag trodde jag surfade runt på sporthoj.com :va :hihi

Lord Melchet skrev:
2540734 Att låta forumet här betygsätta en HD är lite som när vegetarianer skall utse årets bästa julskinka.
Men det är just det som är grejen - att HD tycker att det här är en sporthoj, eller i alla fall en sportig hoj. Jag håller inte med.

Kolla på Jörgen Karlssons avatar hur en riktig flattrackhoj ska se ut.

Last edited:
Tycker dina svars alternativ är lite dumma, bara för att jag hellre åker en inte så fin MC än bil så tycker jag ju inte det där är jätteläcker.

Jag tycker den var mycket stilren och snygg till skillnad från buell. Skulle jag köpa en ny HD skulle det definitivt bli denna.
Gärna en lite högre sadel och ett lite lägre styre så har man nog en riktigt trevlig landsvägshoj.

*Superlight* skrev:
2540268 Lite slätstruket utseénde..., som en Suzuki...

fast den går kanske att bygga om...
Jag tycker den ser mer ut som en Ducati. HD goes Bologna, typ :hihi

Gillar!
Krävs dock upplagt avgassystem och ett något lägre styre.
Blinkersen behöver också städas upp.

Ohls skrev:
2541825 Tycker dina svars alternativ är lite dumma, bara för att jag hellre åker en inte så fin MC än bil så tycker jag ju inte det där är jätteläcker.
Hehe, var inte så seriöst menat heller. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti