Ny här och tänkte länge Skenförsäkra!

R6^Putte^

Sh Medlem
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
R6 Blå/Vit -00 + En Ej Fungerande Minimoto..
Tjena tjena jag är som sagt ny här och hoppas få hjälp som alla andra nybörjare vill ha.. Tänkte länge göra det klassiska skriva sporthojjen på någon annan typ min far! Men som tur är så läste jag på forumet många timmar innan jag bestämde mig! Ska man äga en sån hojj så ska man ha råd med den oxå, så jag ringde runt och kollade på försäkringar på min kommande hojj som blir en Yamaha R6 -00. Först LF 35.000 i trafik suck... tack för mig. Sen Bilsport Bil och Mc försäkring eller va den hette Vi försäkrar inte sånna hojjar! Sen till Folksam Halv 1875:-/mån Trafik 903:-/mån, IF 2100:-/mån Halv/mån
Så det blir med lite glädje en Halvförsäkring på Folksam om man sköter det där med att ställa av/på hojjen så kan man ju klara sig undan med 1000kr/mån när det är säsong på hojjen! Tyckte att det var ett bra pris med tanke på att jag bor i Göteborg är 24år och har nyligen skaffat körkort. Vill ju vara säker på att det inte blir något tajfs om det skulle hända något man vet ju aldrig!! Är det någon som har några trevliga invändningar eller kommentarer till inlägget så är det bara att klia på geniknölen och skriva ner något Ha det Gött /Putte Min Dröm Går i uppfyllelse (Skulle jag köpa Mc så skulle jag ha en Blå/Vit R6:a) :yoparty

Bra. Hoppas att "folket" följer dina fotspår...

Seså, ta det JÄVLIGT lugnt på den nya hojen nu!

/h

exakt samma för mig, men vad gubbarna på sporthoj.com skrev förändrade mig till de bättre :D

bytt själv till Folksam igår och fick 800kr nått i månadspremiere för trafik på en 04 R1... 22 år. Körkort i 4 år.

R6^Putte^ skrev:
... Ska man äga en sån hojj så ska man ha råd med den oxå, ...
En riktig man! :tummenupp

Välkommen!
Se nu tillatt hålla dig på hjulen (ung och vass psorthoj = stor olycksrisk, åtminstone statistiskt)

R6^Putte^ skrev:
Tänkte länge göra det klassiska skriva sporthojjen på någon annan typ min far! Men som tur är så läste jag på forumet många timmar innan jag bestämde mig! Ska man äga en sån hojj så ska man ha råd med den oxå
Än finns det hopp för mänskligheten, lycka till med hojen & ta det lugnt. :tummenupp

/A

R6^Putte^ skrev:
Tjena tjena jag är som sagt ny här och hoppas få hjälp som alla andra nybörjare vill ha.. Tänkte länge göra det klassiska skriva sporthojjen på någon annan typ min far! Men som tur är så läste jag på forumet många timmar innan jag bestämde mig! Ska man äga en sån hojj så ska man ha råd med den oxå, så jag ringde runt och kollade på försäkringar på min kommande hojj som blir en Yamaha R6 -00. Först LF 35.000 i trafik suck... tack för mig. Sen Bilsport Bil och Mc försäkring eller va den hette Vi försäkrar inte sånna hojjar! Sen till Folksam Halv 1875:-/mån Trafik 903:-/mån, IF 2100:-/mån Halv/mån
Så det blir med lite glädje en Halvförsäkring på Folksam om man sköter det där med att ställa av/på hojjen så kan man ju klara sig undan med 1000kr/mån när det är säsong på hojjen! Tyckte att det var ett bra pris med tanke på att jag bor i Göteborg är 24år och har nyligen skaffat körkort. Vill ju vara säker på att det inte blir något tajfs om det skulle hända något man vet ju aldrig!! Är det någon som har några trevliga invändningar eller kommentarer till inlägget så är det bara att klia på geniknölen och skriva ner något Ha det Gött /Putte Min Dröm Går i uppfyllelse (Skulle jag köpa Mc så skulle jag ha en Blå/Vit R6:a) :yoparty

Shit vad mycke trådar där skenförsäkring kommer på tal nu för tiden :)
Men du har helt rätt inställning !! :tummenupp Själv hade jag ungefär samma tankar som dig innan/precis när jag köpte min hoj. Men jag fick en helt ok premie från TH plus att jag läste mycke forum här och att farsan inte hade gått med på det alls, inte ens bilen :D

Ställa av/på är fint som snus. Det enda jobbiga är alla brev som dyker upp. I alla fall från TH.

Här är skörden från VV + TH och Augusti månad: :va

th.jpg

har min försäkrad på far min...betalar 1200 per månad...för en helförsäkring...vilket betyder att han får låna ut den till vem han vill...inget krav att han kör den mest etc...
Är folksam som har den...

Säljer min Blå:a R6 00:a...hör av dig

halmstads_kung skrev:
har min försäkrad på far min...betalar 1200 per månad...för en helförsäkring...vilket betyder att han får låna ut den till vem han vill...inget krav att han kör den mest etc...
Är folksam som har den...

Säljer min Blå:a R6 00:a...hör av dig
Nu var det ju precis det tråden INTE handlade om. Nåväl, även du kanske kommer till insikt.

Lycka till med förs. det var inte lätt såhär års...

haha, vilket antiklimax när man såg den där halmstads_kungens inlägg:lol

Robban_C, så mycket skäll som vi fått i skenförsäkrartrådar så förtjänade vi ju att EN människa tänkt om iaf.

halmstads_kung skrev:
Nu blev jag på dåligt humör igen. Man kan inte försäkra något man inte äger,
hur jävla svårt att förstå kan det vara? Du kan lika gärna spara dina 1200:-/mån.

OM jag hade skenförsäkrat hade jag aldrig erkänt det på ett MC-forum när min
skenförsäkring mer eller mindre direkt medför högre premier för alla andra.
En del verkar tom. vara stolta...go figure. :va

/A

halmstads_kung skrev:
...vilket betyder att han får låna ut den till vem han vill...
Det var snällt av dig att låta din far låna ut din motorcykel till vem han vill :lol

HANNEZ, HJÄLP!

#"¤"#¤"#¤#¤%(/#"%(/"#%¤(/%#"/¤(%(/#"%¤(/"#%¤/(%&"#(/¤%("/#%(#/¤

Bara för att det GÅR att teckna en försäkring så betyder det inte att det är OK. Om nu pappa ringer och tänker skaffa en försäkring och frågar om det är ok att sonen lånan motorcykeln så tro faan att det går att teckna en försäkring. Pröva istället med att ringa och säga att sonen igentligen har köpt motorcykeln fast det va så dyrt att försäkra på honom och att det va billigare att försäkra på pappa. Då först kommer ni stöta på patrull.

Snälla säg att ni driver med oss, snälla säg att ni förstår, jag sliter snart mitt hår.

Blir en bra refräng de där! :)
/ Hannes

HanneZ skrev:
exakt samma för mig, men vad gubbarna på sporthoj.com skrev förändrade mig till de bättre :D

Allt tjat på sporthoj.com får mig nästan att skriva över cykeln på farsan bara för att jävlas :huvet

HanneZ skrev:
Om nu pappa ringer och tänker skaffa en försäkring och frågar om det är ok att sonen lånan motorcykeln så tro faan att det går att teckna en försäkring.

Det var uppe i Plus med Sverker på SVT ett par år sedan. En försäkringsagent medverkade i programet om skenförsäkringar. Han fick då frågan om man fick låna ut fordonet till någon annan och om försäkringen fortfarande gäller. Och det fick man ju. Sen frågade Sverker hur länge man får låna ut ett fordon och det fanns ingen egentligt tidsbegränsning. Så Sverker vidarutvecklade det och frågade om det var okej att låna ut ett fordon i ett halvår och försäkringen fortfarande gällde. Och det gjorde den, försäkringen gällde.

Så slutsatsten borde väl bli att det går att säga att det är t.ex. sin fars hoj och jag har bara lånat den.

Inga värderingar från min sida, bara vad jag såg på Plus.

Rigge skrev:
Allt tjat på sporthoj.com får mig nästan att skriva över cykeln på farsan bara för att jävlas :huvet
jo vem är inte less, men det verkar ju göra nån nytta o tjata om de iaf

elvin2008 skrev:
Så slutsatsten borde väl bli att det går att säga att det är t.ex. sin fars hoj och jag har bara lånat den.

Inga värderingar från min sida, bara vad jag såg på Plus.
Det är en korrekt slutsats. Man kan säga att det är farsans motorcykel (vilket ju många också gör) men det är likväl en skenförsäkring. Osv.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti