Ny funktion!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
SH har skaffat ett nytt "dörrmattefilter". Det fungerar tydligen så att skriver man något om "dörrmatta" så försvinner inlägget automatiskt.

Skriver man däremot något annat ytterdörrsrelaterat är det möjligt att det är kvar. Alternativt beror det på vem som skrivit inlägget, här är läget ännu så länge oklart.

Detta är naturligtvis ett test för att se hur lång tid det tar för filtret att upptäcka detta inlägg.

Det handlade ju om medvetet förstörande av tråd(som ja själv va med om, får skylla på att de va tidigt på morgonen)

Chrille skrev:
Det känns som man har missat något viktigt....
t-rex, jag och nån mer skrev några inlägg som inte direkt hade med anjas kattlucketråd att göra, och dessa togs bort

Nja, min avsikt var inte att komma med ett spammande nonsensinlägg.

Däremot, mot bakgrund av "dörrmatteregeln" fann jag en fråga om kattluckor osannolikt OT på ett hojforum. Det är min personliga åsikt, och den kan man tycka vad man vill om. I mitt inlägg skrev jag därför, tror jag, "Jag har funderat på att köpa en dörrmatta"

Att då inte kunna skriva att man tycker att det var ett idiotinlägg, utan istället, utan förklaring, radera inlägget, inte för att det var mer störande än väldigt många andra spaminlägg på SH, utan för att man KAN, tja, då kanske man har mer makt än vad man kan handskas med.

Forums kategorin kallas ju just OT för att det är offtopic av det huvudsakliga ämnet. Och det är ju upp till ägaren att sätta regler!

HanneZ skrev:
Forums kategorin kallas ju just OT för att det är offtopic av det huvudsakliga ämnet. Och det är ju upp till ägaren att sätta regler!

Vilket jag inte har några problem med. Däremot börjar jag fundera när det tillämpas selektiv censur. Jag har fått inlägg editerade förut av någon som kan. Jag gillar det inte.

t-rex skrev:
Vilket jag inte har några problem med. Däremot börjar jag fundera när det tillämpas selektiv censur. Jag har fått inlägg editerade förut av någon som kan. Jag gillar det inte.
sh.com har ett helt frivilligt deltagande! Din väska scannas när du ska flyga, tycker du inte om det så flyg inte!

/ Hannes

Det finns bevisligen en ganska stor mängd kattfuckon här på SH :D
Och akvariefuckon med om jag inte missminner mig...

OT är ot helt enkelt. Det ordnar sig nog när de börjar köra hoj istället för att va hemma med sina husdjur (hoppas jag).

T-rex, om du nu känner att du måste sätta dig upp mot nån/nåt, varför inte testa den eminenta PM-funktionen? Den är särskilt framtagen just för direktkontakt användare emellan. Try it, you might like it.

Mattias skrev:
T-rex, om du nu känner att du måste sätta dig upp mot nån/nåt, varför inte testa den eminenta PM-funktionen? Den är särskilt framtagen just för direktkontakt användare emellan. Try it, you might like it.

Mot vem skulle jag sätta mig upp? Och varför? Jag vet ju inte ens vem som tog bort det? Du har (strax) pm.

HanneZ skrev:
sh.com har ett helt frivilligt deltagande! Din väska scannas när du ska flyga, tycker du inte om det så flyg inte!

/ Hannes

Jo, men det är en regel som jag känner till. Här verkar det mer godtyckligt, de flesta spaminlägg ligger kvar, en del tas bort. Ser skillnaden?

Ointressanta trådar kan man ju bara je fan i att läsa (har jag fattat rätt att det är vad du är ute efter?)

Störande saker är som följer och borde omedelbart tas bort:

* Animerade avatarer (varför finns dom?)
* När man citerar huvudinlägget (tråden handlar ju ändå om det egentligen)
* Citerar 20 rader för att kommentera en mening (radera resten av citatet för bövelen
* Citerar lika många rader igen för att lägga in en smiley (arrgh, idiot)
* Överhuvudtaget lägga in endast en smiley i ett inlägg.

// dörrmatta fur alles

*gäsp*

Säg vad du egentligen tycker... Gå ända ner i änddalen, så vi fattar vart du kommer från.

t-rex skrev:
Jo, men det är en regel som jag känner till. Här verkar det mer godtyckligt, de flesta spaminlägg ligger kvar, en del tas bort. Ser skillnaden?
Oskriven regel att man inte förstör andras trådar, de borde ju alla inse!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back