Ny Erfarenhet.

Muckee

Kär
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -04
Då var det gjort, första vurpan med pärlan :huvet
skulle glida hem från skolan idag, snor halt på backen, svänger i kanske 7km/h i en 90graders böj, skiten bara släpper och där ligger den på marken och är skadad :(

Det som hände var att hojen fick en ganska saftig skrapning på vänsterkåpan, växelpinnens knopp knäcktes, stödet fick sig en törn, lite skrap på vänstra styrknoppen + en liten repa precis under backspegeln (ska nog gå att fixa med lite spackel osv)

Kåpan (och allt det andra) borde väl gå att köpa nytt, eller hur?

Det var min avslutning på en galet rolig hojsäsong...

Muckee skrev:
2599496 Då var det gjort, första vurpan med pärlan :huvet
skulle glida hem från skolan idag, snor halt på backen, svänger i kanske 7km/h i en 90graders böj, skiten bara släpper och där ligger den på marken och är skadad :(

Det som hände var att hojen fick en ganska saftig skrapning på vänsterkåpan, växelpinnens knopp knäcktes, stödet fick sig en törn, lite skrap på vänstra styrknoppen + en liten repa precis under backspegeln (ska nog gå att fixa med lite spackel osv)

Kåpan (och allt det andra) borde väl gå att köpa nytt, eller hur?

Det var min avslutning på en galet rolig hojsäsong...

Så kan de gå.. synd.. vet hur det känns man blir bara less på allting... men varför körde du när det var halt?

125_next skrev:
2599498 Så kan de gå.. synd.. vet hur det känns man blir bara less på allting... men varför körde du när det var halt?

ja du, varför gjorde jag det :confused: trodde inte att det skulle vara så kallt som det blev och att det skulle vara lugnt, kollade vädret igår och trodde det skulle vara lugnt, sen imorse när jag vakna vare försent att ta en buss.. (hade lätt kunnat offra en sketen försening mot en hel hoj)

Muckee skrev:
2599519 ja du, varför gjorde jag det :confused: trodde inte att det skulle vara så kallt som det blev och att det skulle vara lugnt, kollade vädret igår och trodde det skulle vara lugnt, sen imorse när jag vakna vare försent att ta en buss.. (hade lätt kunnat offra en sketen försening mot en hel hoj)

Fan det var ju en 04 också :gråta

man känenr ju på aslfalten om det är halt eller inte sen så undrar ja om du körde i 7 Km/h fan körde du inte benen i backen?

125_next skrev:
2599528 Fan det var ju en 04 också :gråta

man känenr ju på aslfalten om det är halt eller inte sen så undrar ja om du körde i 7 Km/h fan körde du inte benen i backen?

gillar du 04or eller ? :)

hjärnsläpp.. vette tusan vad jag tänkte, men som sagt jag har ju lärt mig ngt av detta :tummenupp

Muckee skrev:
2599554 gillar du 04or eller ? :)

hjärnsläpp.. vette tusan vad jag tänkte, men som sagt jag har ju lärt mig ngt av detta :tummenupp

Ja gillar varenda RS men att den är 2 år gammal är ju bara ett plus och att den kosta säkert över 35 och du skrapar den är ett minus:tungan

Jag skulle inte vilja lära mig något av de dära och ha en ren fin hoj i garaget

125_next skrev:
2599577 Ja gillar varenda RS men att den är 2 år gammal är ju bara ett plus och att den kosta säkert över 35 och du skrapar den är ett minus:tungan

Jag skulle inte vilja lära mig något av de dära och ha en ren fin hoj i garaget
tyck synd om han istället :7fatta!

jotack, halt är sämst men klart du kan köpa ny kåpa har dock hört att det ska kosta skjortan...

typ 20k för ett helt kåpset :va ?

känns som att just det där är tråkiga läropengar, hade vart bättre om du kom undan med blotta förskräckelsen

beklagar, har en polaren som klotade med sin NSR idag också! föresten kör du helförsäkrat?

Som någon annan nämde tidigare, ny kåpa som du pratar om är snordyrt!
Det bästa vore om du hade kontakter som kunde Lackera... dvs spakla plasta och fixa ;)

SkogsBjorneN skrev:
2599789 Som någon annan nämde tidigare, ny kåpa som du pratar om är snordyrt!
Det bästa vore om du hade kontakter som kunde Lackera... dvs spakla plasta och fixa ;)

lider verkligen med dej. gjorde samma tabbe mä moppen förra vintern.
slipa, spackla och lämna in allt till en billackare och välj en hyfsat basic färg så borde du kunna komma undan hyfsat billigt. kanske inte blir billigare än en ny kåpa men mycke dyrare tycker jag inte de borde bli men ändå fan så mycke bättre.

Gjorde samma sak nu i helgen med min "pärla" kom i typ samma fart och tjoffs, asfalten blev glashal.

Men som tur var så var det min DT 125 - 81 som jag drog omkull med.

Jävla skit att du skulle ha en plasträser näe detta hände :(

påminner om mig i sommras, kommer verkligen 2km/h, den digitala visa 0, det regnar, ska svänga vänster i en korsning,måste stanna åga möteande trafik, polaren framför måste naturligtvis slira mitt i en oljefläck på ett blött brunnslock, när ja ligger 1m bakom, vi skulle ju stanna...= jag sätter ner foten, som bara glider undan..:hihi
inget hände, men endå störigt..

!ante skrev:
2599699 beklagar, har en polaren som klotade med sin NSR idag också! föresten kör du helförsäkrat?

jo den ska vara helförsäkrad, men jag ska kolla runt lite o se vad kostnaden hamnar på och sen vad självrisken blir isåfall..

det där med o spackla o lacka o grejja, visst kanonbra, men jag vill ha den så original som möjligt i utseendet.

Kan bara säga att det är dumt o köra när det är halt :tummenupp

Muckee skrev:
2600169
Kan bara säga att det är dumt o köra när det är halt :tummenupp

True dat.
Påminner mig om någon dag när jag skulle ta trampcykeln till skolan, när man nästan är där ere en liten halvlång nerförsbacke och en korsning där jag svänger höger, båda är skitbred 30-väg. Fast det jag inte visste när jag svängde var att asfalten var underkyld och i stort sett istäckt, så jag gled långsamt omkull och kanade 30 meter. :banana Mitt framför skolpoliserna, dom tyckte det var as hefftikCt! :yoparty

Trashcan skrev:
2600199 True dat.
Påminner mig om någon dag när jag skulle ta trampcykeln till skolan, när man nästan är där ere en liten halvlång nerförsbacke och en korsning där jag svänger höger, båda är skitbred 30-väg. Fast det jag inte visste när jag svängde var att asfalten var underkyld och i stort sett istäckt, så jag gled långsamt omkull och kanade 30 meter. :banana Mitt framför skolpoliserna, dom tyckte det var as hefftikCt! :yoparty
skolpoliser... fan va sexigt :brynad

Trashcan skrev:
2600199 True dat.

haha jag har gjort samma sak fast på plattmark å grus:arsele. brukar cykla till bussen och en morgon hade jag sktibrottom. snö på vägen, is på hela cykeln (inkl färlgar och bromsar) och jag trampar på som fan åsså kommer de en korsning från våran väg ut på en lite större väg och jag börjar bromsa utan att de händer nånting. hopp tänkte jag nu hamnar jag la i diket på andra sidan vägen. men jag släpte inte bromsen och till slut började de ta lite och jag fick feting släpp på bakhjulet utan att jag va mä på de så helt plötligt kled jag på marken, gled la 15-20 meter nånting. de roliga va att jag lika snabbt satt på cykeln igen och trampa som en dåre:D. när jag kom till busshållplatsen och kolla på klockan så såg jag att jag hann men byxerna va ju inte dom snyggaste precis och jag hade ont lite här och var.:näsblod

Last edited:
Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...