Nyår i Tallin

joker78

återuppstod
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Suzuki Bandit 650 -05, gsxr750 -96
Jag har bokat en 6 dagars spa resa till Tallin för mig och min tjej över nyår och jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra där på själva nyårsafton. Att vara med på nyårsfesten som anordnas på hotellet känns inte som nått alternativ då det skulle kosta 1250 kr per person och för att det förmodligen skulle kännas lite stelt och trisst att sitta där med andra medelålders och jazz musik. (Är snart i meddelåldern själv men förtränger det bestämt) ;)
Min önske kväll skulle vara en mysig middag på en inte allt för dyr restaurang, dricka lite drinkar och ta sig vidare till nån schysst krog och dricka några till. Framåt 12 slaget ta sig ut till nått bra ställe att se fyrverkeriet på och sedan eventuellt vidare till nått schysst diskotek.

Tror ni att det finns möjlighet att min önske kväll kommer att slå in eller kommer allt att vara stängt då?

Om allt inte är stängt på nyåsafton så tar jag gärna imot tipps på:
Schyssta ställen att äta på
Schyssta krogar
Bra utkiksplats vid 12 slaget för fyrverkeri
Nån röjjig nattklubb

Schysst pub/mat: Hell Hunt. Kanske inte för den romantiska middagen på nyårsafton men rekommenderas kanske en annan dag eller kanske på dagen. Bra käk o ok priser

Utkiksplats: Nere vid Feta Margareta skulle det vara riktigt mycket folk hörde jag. Man borde se bra från konserthuset i hamnen (kommunistbyggnaden), bra utkik mot staden, men antagligen kallt som snor.

Nattklubb: Club Privé, schysst lokal. Kan kanske kännas lite liten på nyår, men tror ändå den funkar. Ett dansgolv. Värt att kolla upp om man behöver biljetter. http://www.clubprive.ee/
Var på en Gayklubb en kväll. Väldigt trevligt och rätt hetro. Inte den bästa musiken när vi var där, men var någon form av Michael Jackson tema. Angel heter klubben.

En liten (med betoning på liten) pub hade jag gärna rekommenderat om jag visste var den låg (rätt mitt i gamla stan vid en stor mur) eller hette. Gemytlig och äkta kändes den, skum bartender bara. Estländskt.

Kan rekommendera en lunchresturang vid namn av Vapiano. Pasta och lite sånt. Man beställer och de lagar när man tittar på.

Förvänta er inte att priserna är snuskbilligt, billigare än Sverige, men vart förvånad över att det var såpass dyrt.

inte sett filmen "torsk på tallin" med killinggänget?:)

Schysst pub/mat: Hell Hunt. Kanske inte för den romantiska middagen på nyårsafton men rekommenderas kanske en annan dag eller kanske på dagen. Bra käk o ok priser

Utkiksplats: Nere vid Feta Margareta skulle det vara riktigt mycket folk hörde jag. Man borde se bra från konserthuset i hamnen (kommunistbyggnaden), bra utkik mot staden, men antagligen kallt som snor.

Nattklubb: Club Privé, schysst lokal. Kan kanske kännas lite liten på nyår, men tror ändå den funkar. Ett dansgolv. Värt att kolla upp om man behöver biljetter. http://www.clubprive.ee/
Var på en Gayklubb en kväll. Väldigt trevligt och rätt hetro. Inte den bästa musiken när vi var där, men var någon form av Michael Jackson tema. Angel heter klubben.

En liten (med betoning på liten) pub hade jag gärna rekommenderat om jag visste var den låg (rätt mitt i gamla stan vid en stor mur) eller hette. Gemytlig och äkta kändes den, skum bartender bara. Estländskt.

Kan rekommendera en lunchresturang vid namn av Vapiano. Pasta och lite sånt. Man beställer och de lagar när man tittar på.

Förvänta er inte att priserna är snuskbilligt, billigare än Sverige, men vart förvånad över att det var såpass dyrt.

Tack för tippsen. Hell Hunt ska nog besökas. Lät som ett lite lagom turistit ställe att besöka.
Vad menar du med Feta Margareta? Vart är det nånstans?
Tror du att dessa nattklubbar/restauranger har öppet på nyår? Mailade club prive nyss och frågade men har inte fått svar än.

inte sett filmen "torsk på tallin" med killinggänget?:)

Hehe...jodå den har man sett. Förväntar mig att träffa Lasse Kongo i Tallin :D

Last edited:
Tack för tippsen. Hell Hunt ska nog besökas. Lät som ett lite lagom turistit ställe att besöka.
Vad menar du med Feta Margareta? Vart är det nånstans?
Tror du att dessa nattklubbar/restauranger har öppet på nyår? Mailade club prive nyss och frågade men har inte fått svar än.

Hell Hunt känns förvånandsvärt oturistigt, men är rätt okej. Bra mat som sagt. God hembryggd cider.

Feta Margareta är ett gammalt vakttorn i gamla stadsmuren. Ligger på en höjd nere vid hamnen.

Har faktiskt inte en aning om de är öppna på nyår, man kan ju tycka att de borde men vågar inte svara på det.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti