Hade ut förgasaren ur min dominator för storrengöring häromdan för att den hade börjat gå dåligt på låga varv, skruvade sen in den o provsartade o den gick finfint. Men så idag när jag körde den för första gången sen dess så har den bara bra med kraft på låga varv istället. Gasar jag fullgas så rycker den lixom upppåt för att sen gå mjukt men med nästan ingen kraft över typ 5-6k rpm. O typ ju snabbare jag kör desto mindre orka har den för att axxa. Har jag ingen växel i eller så så finns all kraft där, så jag antar att det är belastningen som gör det.
Vad beror det på? Antar att det är fortfarande är förgasaren, men vad exakt kan det vara som jag ska titta på i den? Är det huvudmunstycket kanske? Ska den sitta på nåt speciellt sätt?
När jag skruvade isär den tidigare så hade jag min verkstadshandbok iaf som det stog i att man skulle hålla koll på "the pilot skrew" hur många varv den satt i, o det gjorde jag iaf, men dom andra då?
Vad beror det på? Antar att det är fortfarande är förgasaren, men vad exakt kan det vara som jag ska titta på i den? Är det huvudmunstycket kanske? Ska den sitta på nåt speciellt sätt?
När jag skruvade isär den tidigare så hade jag min verkstadshandbok iaf som det stog i att man skulle hålla koll på "the pilot skrew" hur många varv den satt i, o det gjorde jag iaf, men dom andra då?