Nutidens "jorden är platt" fakta?

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
såld r6
Vad tror ni dom kommer sitta och skratta gott åt i framtiden som vi idag tar för givet är fakta?
Jag tror inte att vi är en del av evolutionen utan är utplanterade
här av aliens för att dom ska forska om hur lång tid det tar för en måttligt intelligent varelse att utrota sig själv...:gnissla
Sen tror jag inte på elekritcitet heller men det är lite svårt att bevisa just för tillfället.

delarossa skrev:
2611054 Vad tror ni dom kommer sitta och skratta gott åt i framtiden som vi idag tar för givet är fakta?
här av aliens för att dom ska forska om hur lång tid det tar för en måttligt intelligent varelse att utrota sig själv...:gnissla
Sen tror jag inte på elekritcitet heller men det är lite svårt att bevisa just för tillfället.

spacecraft.gif

delarossa skrev:
2611054

Nja, det är väl mera som det här med internet, det är bara en fluga, om ett par år har det gått över....
(det sa en bekant åt mig då jag var en av dom första som skaffade modemuppkoppling för en massa år sedan, det var på den gamla onda tiden då 9.6 var top oft the line...)

GuW skrev:
2611087 Nja, det är väl mera som det här med internet, det är bara en fluga, om ett par år har det gått över....
(det sa en bekant åt mig då jag var en av dom första som skaffade modemuppkoppling för en massa år sedan, det var på den gamla onda tiden då 9.6 var top oft the line...)

Bah .. det är ju i modern tid .. när jag var liten hade vi som hade det väl förspänt de alldeles makalösa splitspeedmodemen 1200/75!! Sen kom 2400 modemen (japp, duplex!).

Smeddie skrev:
2611298 Bah .. det är ju i modern tid .. när jag var liten hade vi som hade det väl förspänt de alldeles makalösa splitspeedmodemen 1200/75!! Sen kom 2400 modemen (japp, duplex!).

Man hurrade när televerket bytte ifrån lokal, regions och rikssamtal till bara lokal och riks .. vad många mer bbs'er man kunde förnöja sig med inom en inte alltför hög kostnad. Sen kom AXE och samtalsätarna slutade att fungera helt...

vilka tider

Well. När jorden var platt fanns det bevis för att så var fallet.
Nu finns det däremot bevis på att jorden är rund, men jag tror inte på dom.

Jorden är nog ändå i själva verket platt.

Starstriker skrev:
2611427 Well. När jorden var platt fanns det bevis för att så var fallet.

Precis annars skulle man ju ramla av när man är i Australien.:mattias

att alcohol är skadligt och mc körning är farligt tror jag inte på.

Om hundra år kommer man (allmänheten) skratta åt oss för att vi (allmänheten) tror att det bara finns fyra dimensioner.

Inget varar för evigt. Liv uppstår, liv försvinner.

Livet kanske transporteras från planet till planet. När solen utvidgar sig och vi brinner upp så skapas nästa perfekta förhållanden för Venus och nästa liv kommer uppstå där, tills solen slocknar.

Finns ju uträknat att liv finns på andra planeter och där sker det förmodligen likadant.
Allt är egentligen totalt meningslöst, men under tiden kan man ju försöka ha det lite roligt.
I det stora hela är man ju trots allt rätt liten...

Mavve skrev:
2611474
Allt är egentligen totalt meningslöst, men under tiden kan man ju försöka ha det lite roligt.
I det stora hela är man ju trots allt rätt liten...

Det är därför man ska äta mycket fet mat så man blir stor. :crash

Smeddie skrev:
2611298 Bah .. det är ju i modern tid .. när jag var liten hade vi som hade det väl förspänt de alldeles makalösa splitspeedmodemen 1200/75!! Sen kom 2400 modemen (japp, duplex!).

På jobbet använder vi fortfarande ett 1200 modem, dagligen! :D

Religion. Visserligen tror inte alla att det är fakta, men mänskligheten kommer nog i samförstånd kunna skratta gott åt hur vidskeplig man var förr.

Last edited:
Zee skrev:
2611466 Om hundra år kommer man (allmänheten) skratta åt oss för att vi (allmänheten) tror att det bara finns fyra dimensioner.

Hmm...vem tror det? Forskare och vetenskapsmän anser generellt att det finns 12 dimensioner. "Vanligt folk" som inte är insatta tror jag inte tror på fyra dimensioner, utan snarare tre (eftersom det är de tre man fysiskt kan se och uppleva, höjd/längd/djup).

delarossa skrev:
2611054 Vad tror ni dom kommer sitta och skratta gott åt i framtiden som vi idag tar för givet är fakta?

1 av våra övervakare/forskare ? en kvinna kanske :D
http://video.google.com/videoplay?docid=-3245046980782832257

Mavve skrev:
2611474När solen utvidgar sig och vi brinner upp så skapas nästa perfekta förhållanden för Venus och nästa liv kommer uppstå där, tills solen slocknar.

Kruxet är ju att Venus ligger närmade solen än vad Jorden gör så om vi brinner upp så har ju Venus gjort det redan.

Men för Mars kanske?

Smeddie skrev:

Bah! Jag hade ett 300 bps modem...

Starstriker skrev:
2611427 Well. När jorden var platt fanns det bevis för att så var fallet.

Jag håller med dig.. Annars skulle vi ju ramla...

Last edited:
chrilla skrev:
2611683 Religion. Visserligen tror inte alla att det är fakta, men mänskligheten kommer nog i samförstånd kunna skratta gott åt hur vidskeplig man var förr.

Eller så blir det tvärtom :tummenupp

De kommer skratta i framtiden åt hur panikslagna folket är i dagsläget åt att vi orsakar växthuseffekten. Då vet de med säkerhet (något jag vet nu) att det är jordens egna faser som påverkar klimatet och inget annat påverkar något märkbart.

Back