Nu var det avställt här!

Isengrim

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
nope...
Jaha...så var det dags att ställa av...blev ganska tidig avställning i år, men har tappat lite av körglädjen på sistone, alla mc-olyckor röverallt finns alltid i tankarna när jag kliver på hojen. Så jag bestämde mig för att ställa av idag , körde en liten runda i byn och sen blev det hem till garaget.

Planerar att sälja bågen till våren och istället testa motardträsket lite!

Jag ska också fortsätta mina studier i Lund efter jul, så ni kommer se betydligt mindre av mig under våren. Till sommaren kommer jag såklart hit till Älmhult igen, då får vi dra en sväng! :tummenupp

Hoppas ni har uppskattat mitt lilla försök att dra igång lite körningar här i byn trots att de har varit alldeles för få nu i höst...jag litar på att ni kör igång starkt till våren igen! :yoparty

Hoppas det skrivs många rader här i forumet i vinter, det är ju nästan det enda hojrelaterade man kan göra när snön ligger tung...förutom alla ni äckel :pannkyss som har skitul med dubbdäck på sjöarna och i skogen :D

Kör försiktigt de sista veckorna nu, mycket löv på småvägarna!

/Joel

Vad tråkigt att du känner en sån oro när du kör mc:(
Själv ska jag försöka dra ut på sesången så långt som det bara går med min nyinförskaffade CBR 929 RR:banana

Har tyvärr inte varit med något på körningarna sedan jag slutade skolan.
Antar att det har blivit lite för mycket nu med jobbet och allt annat.
Mest ett par längre rundor på helgerna.
Får bli bättring till våren!

Adde skrev:
2511832 Vad tråkigt att du känner en sån oro när du kör mc:(
Själv ska jag försöka dra ut på sesången så långt som det bara går med min nyinförskaffade CBR 929 RR:banana

Har tyvärr inte varit med något på körningarna sedan jag slutade skolan.
Antar att det har blivit lite för mycket nu med jobbet och allt annat.
Mest ett par längre rundor på helgerna.
Får bli bättring till våren!

Ny hoj, fy fasen va grymt!:yoparty :yoparty och ingen dålig best heller!

Jag känner inte nån oro direkt, men mest empati för de som har förlorat sina nära och kära ofta p.g.a. onödiga händelser som skulle kunna undvikas...

Blir det fint väder och jag blir RIKTIGT sugen så kan jag ju alltid ställa på den igen! :tungan

Last edited:
Ställde av min i förra veckan. Blev ju en ganska bra säsong trotts att man inte varit hemma för mycket i sommar under semestern..
Får väl se om man behåller pärlan en sommar till eller om man köper någon ny hoj. R hoj blir det i alla fall . Men vad ..ja det får man ju se. Man åker ju bra och billigt med den man har .
Funderar starkt att dra till norge till nästa sommar. Har ju kört där förut ett par år och det är grymm körning på krokiga vägar men långa etapper . Tänkte man kunde ev köra söder ut denna gången , då man bara varit norr ut mot vestlandet o trollstigen o gerianger.
Ha de gött i vinter. Vi hörs säkert på forumet.
:tummenupp

Isengrim skrev:
2511502
Jag ska också fortsätta mina studier i Lund efter jul, så ni kommer se betydligt mindre av mig under våren.
/Joel

nähepp...snarare mycket mer.. ÄNTLIGEN!!! :hoppa :hoppa :hoppa

Ja..
Nu är den undanställd för i år..
Har tryckt in den längst in i garaget..
Synd att aliansens försäkringspolitik är uppåt väggarna..
Finns nog inte en enda hojåkare i den nya regeringen..
Vi höres...

Jag var i Jakriborg i söndags, det var nog sista långturen för i år men ställer av gör jag inte. Det kan bli fint väder nån dag i vinter med.

Det är farligt att köra i Lund, det höll på att bli marksyning utanför Malmö Nation. (Trodde töserna skulle ha mer kläder på sig så här års.)

Ha de bra så hörs vi här i vinter.

/Per

Här ställs det inte av(kan inte pga försäkringen).

Funderar ev. på att in handla ett set krachkåpor till hojen och köra lite bana nästa år.
Men det är inte omöjligt att det byts heller.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman