Nu tar männen fram sina motorcyklar !

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Hitta en intressant artikel för den som gillar siffror och statistik.
http://www3.infotorg.se/Nyheter/NewsList/Nu-tar-mannen-fram-sina-motorcyklar

"Totalt har Sverige drygt en halv miljon motorcyklar visar färsk statistik från informationsföretaget InfoTorg. Stockholmarna sticker ut med minst antal motorcyklar per invånare medan Gotland är det län som har flest. Lekeberg i Örebro län är Sverige MC-tätaste kommun och Malmö kommun är MC-glesast."

Vore intressant att se lite analyser på statistiken, varför den ser ut som den gör. Nu har jag ingen detaljerad kunskap om hur välmående olika kommuner är i landet utom möjligtvis de som brukar ligga bra till från år till år där genomsnittsinkomsterna brukar ligga i topp. En annan frågeställning är hur bra mc-vägar det finns i närheten av kommunerna. Där har man ju naturligtvis ingen detaljerad uppfattning heller. I storstäder borde ju nyttovärdet vara rätt mycket större än på landsbygd. Men vi i Sverige har ju ingen tydlig tradition att använda tvåhjulingar som söderut i Europa.

Överlag skiljer det sig inte jättemycket från norr till söder. Ett par procent på ett relativt litet bestånd.

Rolig läsning i alla fall.

Minst andel riktiga män i Stockholm alltså...

528 500 hojar i Sverige tydligen. Toyman äger väl ungefär hälften av dessa. Undrar hur många ägare resten är fördelade på?

Minst andel riktiga män i Stockholm alltså...

528 500 hojar i Sverige tydligen. Toyman äger väl ungefär hälften av dessa. Undrar hur många ägare resten är fördelade på?

Kan den påvra Stockholmstatistiken kanske ha något att göra med att det är dubbelt så dyrt att försäkra hojen i Stockholm? M.a.o. man har hojen skriven på någon släkting utsocknes?

Men du, kom ner en onsdag i sommar så får du träffa en massa kompisar:tummenupp, å vem vet en del utav dem kanske är så manliga att du får ändra ditt trångsynta synsätt:gråta

Toyman äger väl ungefär hälften av dessa. Undrar hur många ägare resten är fördelade på?

Jag har nog rätt många av stockholmshojarna! :hej

Och försäkringspremierna bekommer mig
inte eftersom alla utom en är oförsäkrade! :gnissla

Frågan är dock, när tar quinnorna fram sina? :tuttar

Och eftersom jag tydligen inte är en riktig man tar jag inte fram nåe alls.
Den är ute året runt. :vinterbadarsyndrom :rolleyes:

/e

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026