Nu sket det sig!

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Min toalett gick just¨åt helvete!! Välte ner en parfymflaska som slog en spricka nere i toan så nu rinner de vatten på golvet. Va fan gör man nu, hoppas de inte blir fuktskador men de bör de la inte blir eller? Plastmatta även under toan hoppas jag. Vem ska betala kalaset jag eller hyresvärden. ¨Några bra tips på fixa?

Det skall sitta en liten kran på vattenröret antingen bakom/under toastolen eller på rören fram till handfat/toa stäng av kallvattnet så slutar det.

Ta kontakt med hyresvärden.

I norge brukar det vara en liten kran på toan så det at stanga av om det blir lekage, jag vet inte i sverige?. Titta på koppar røret som går ut ur veggen om det ar en liten blank sak som går at vrida på med en skruvmejsel...

Steinmeister skrev:
Min toalett gick just¨åt helvete!! Välte ner en parfymflaska som slog en spricka nere i toan så nu rinner de vatten på golvet. Va fan gör man nu, hoppas de inte blir fuktskador men de bör de la inte blir eller? Plastmatta även under toan hoppas jag. Vem ska betala kalaset jag eller hyresvärden. ¨Några bra tips på fixa?

fler som de går åt helvete för

skippa berätta om parfymflaskan och säg den sprack

Mr Helmut skrev:
fler som de går åt helvete för

skippa berätta om parfymflaskan och säg den sprack

Kan bli lite svårt att förklara hur en pryl som stått där i X antal år under samma förhållande bara spricker hux flux skulle jag tro :hihi

Wagge skrev:
Tror att dom flesta hemförsäkringar täcker vattenskada? Men så sant... Allrisk är super! :tummenupp

Skiten e den att ja nyss flyttat in och inte skaffat någon försäkring än.. Fick ett erbjudande af IF igår som ja tackade nej till då jag inte visste vad de andra erbjöd... Kan man säga att den bara sprack, gör toaletter så ibland?

parfymen höll iaf.

Vattnet e av nu iaf.

nu luktar det gott på toa i alla fall :)

edit: nehe den höll, då luktar det väl fortfarande illa då... :tungan

Grejen e ju den att man vill ha en ny rätt fort, jobbigt att gå till grannen o skita :). Ska ringa hyresvärden i morgon o se vad han säger. En toa e ju billig på tippen tex.

Långa farbron skrev:
Kan bli lite svårt att förklara hur en pryl som stått där i X antal år under samma förhållande bara spricker hux flux skulle jag tro :hihi
"Bytte till fullkornsflingor förra veckan vettu"
whistling.gif

Steinmeister skrev:
Grejen e ju den att man vill ha en ny rätt fort, jobbigt att gå till grannen o skita :). Ska ringa hyresvärden i morgon o se vad han säger. En toa e ju billig på tippen tex.
Gjorde en liknande grej för ett tag sen fast jag pajade reservoaren... Fick en ny toa utan problem från hyresvärden, kostade inte en krona...

Stäng locket och lägg på en lapp som säger "FULLSKETET".

Vi sabbade våran toalett nästan direkt när vi flyttade in och det var ingen problem att få en ny. Du behöver ju inte säga exakt vad som hände.

Är det bara jag som inte hajjar varför Steinmeister skulle hålla på och fippla med en parfymflaska? :va

Långa farbron skrev:

Man kan ju alltid dra till med att man provade nya Kina-krogen eller nåt..? :)

Steinmeister skrev:

Du får en ny mugg för 700:- på silvan, k-rauta mm. Diturvit, är snygga och funkar skitbra :D

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing