Nu ska de små asen dö! (mördarsniglar)

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Har problem med mördarsniglar som käkar upp min trädgård.

Har startat SKV (SnigelKommandoVäst) med en granne. Vi patrullerar varje kväll i våra trädgårdar. Han kör med sax och plåtburk och jag använder stekpincett och en plastpåse med salt. Ikväll var jag ute en timme av min värdefulla kvalitetstid som kallas fritid.

Vilket är enklaste och bästa sättet att bli av med dem?

Kanske ska göra en "toast skogen"? :brynad

Vad är mest effektivt?
El? Fällor? Sax? Salt? Snigelstav? Gift? Myskanka? Maskar som äter sniglarna?

Gift går bort då det är små barn som leker i trädgården och de har vi inga funderingar på att göra oss av med.

skaffa ankor, morsan gjorde det när hon insåg att hon dukat upp en buffé för äckelsniglarna i trädgårdslandet och vips så hade vi fyra feta ankor som knappt käkade annat, goda ägg (90% snigelinnehåll i) samt en snigelfri trädgård.

Skaffa indiska löpankor, dom käkar det också och är sjukt fula ;)

snigel_kalkon.jpg

Koppla din vattenspridare till ett 200-litersfat med bensin. Vattna.
Kasta din fimp nonchalant över axeln and walk away lixom.

Myskankor is king,, morsan skaffade ett par som fick gå runt i trädgården,, skitbra tills dom hittade poolen:tummenupp

Myskankor suger. Min granne skaffade 4 stycken som skulle rensa upp. Måste fan varit genmanipulerade med en korsning av hemmafruar för man fick fan MATA dem med sniglar för att de skulle äta dem.

Sluta mata barnen. Sniglarna försvinner och ölkontot ökar. :tummenupp

Jag syftade på att min son och hans kompisar leker i trädgården. Snigelungarna har jag gärna ihjäl.

Myskankor suger. Min granne skaffade 4 stycken som skulle rensa upp. Måste fan varit genmanipulerade med en korsning av hemmafruar för man fick fan MATA dem med sniglar för att de skulle äta dem.

Ankor är för jobbigt. Var gör man av dem på vintern? Badrummet och matar dem med mördarsniglar man sparat inför vintern?

Last edited:
Vet inte hur stor tomt du har men funkar det inte att kasta ut salt över hela tomten?

Ankor är för jobbigt. Var gör man av dem på vintern? Badrummet och matar dem med mördarsniglar man sparat inför vintern?
Man matar ankorna med sniglar hela sommaren för att själv ha något att äta till vintern. Sprängd anka. :)

En dyr lösning som fungerar bra. Skaffa en robotgräsklippare & de små liven blir finfördelad gödning åt gräsmattan.

Elstängsel kör jag med. :tummenupp
Cirka 28V växelspänning samt rostfri tråd. Har haft arrangemanget ungefär två-tre år och det funkar onödigt bra!

Bifogat

• 1186817635_569_FT20722_pict1799_.jpg
    1186817635_569_FT20722_pict1799_.jpg
    88.4 KB · Visningar: 140
  • 1186817906_569_FT20722_pict1801_.jpg
    1186817906_569_FT20722_pict1801_.jpg
    88.2 KB · Visningar: 194
  • 1186817635_569_FT20722_pict1797_.jpg
    1186817635_569_FT20722_pict1797_.jpg
    82.5 KB · Visningar: 196
  • 1186817635_569_FT20722_pict1804_.jpg
    1186817635_569_FT20722_pict1804_.jpg
    89.2 KB · Visningar: 171
Visste ni att folk äter sådant här :skrämd:

"Plocka nåt kilo mördarsniglar, låt de ligga i spann utan mat några dagar så att de rensar tarmen ordentligt :död, skölj. Sjud dem i 1 timme i vatten m lite buljong. Fräs till en röra bestående av sniglar, lök, vitlök och svamp, salt o svartpeppar. Ta röran o använd som pajfyllning. Serveras m rödvin o en god sallad en vacker sommarkväll." :zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy:zpy

BJUD ALDRIG MIG PÅ PAJ!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back