Nu räcker det...

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
asso nu har jag fått nog, provade att spänna åt min bakdämpare idag, utan lycka, brist på verktyg och kunskap, jag vette fan var skon klämmer, jag skruvade bort skruven som gör att man kan vrida på ringen på dämparn, men sen när jag skulle börja vrida på den så ville den ju inte röra sig, jag har ledsnat och undrar nu om det inte finns någon i sthlm'sområdet som kan hjälpa mig med detta! usch vad trött jag blir :huvet

Har du inte det riktiga verktyget som ska användas? Det som ser ut som en kvartsmåne med en klo på.
Även om du inte har det så går det att lösa endå :)
Dra iväg ett Pm så kan jag säkert hjälpa till :tummenupp

//TwinSucker

Ringen nyper om du tar tag precise vid skruven,sen skall man inte lossa skruven för mycket då kan ringen hoppa på gängorna.

Om det krisar riktigt så kan man ganska lätt ta ur dämparen genom vänstersidan.

Plocka bort sidokåpan och lossa på likriktaren(?) grejen med kylflänsar.
Palla upp och lossa dämparen uppe o nere,meka ut den åt vänster.

Eller så lossar man lite på skruven som du har gjort, sen kilar du in ett lämpligt föremål (förslagsvis en hård avlång bit av trä) in i en av de här springorna som sitter runt ringen.. ta sen en klubba/hammare och slå på träbiten så att ringen rör sig.. :tummenupp

Prova att ta tag i fjädern och vrida på den. På min SX var det bara att greppa tag i fjädern och vrida på den så följde ringen ovanför med.

Naturligtvis måste man lossa på skruven som håller fast ringen, precis som du gjort.

//Eric

opium skrev:
stort tack till Danny, (twinsucker) som masa sig ut till mig och hjälpte mig med skiten
No probs :tummenupp
Va gör man inte för en Hoj-åkare...vet själv hur det är när nåt knasar...
Blev den bättre då? Om inte så är det bara att höra av sig.

Back