magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vilken helg! Kan det bli bättre? Att gå upp klockan 04.30 lördag morgon för att äntra den lastade Transiten och sedan se soluppgången i trakten av Skara… bara det! När man sedan kommer upp till Åsen och träffar PRO-Freddan, Ledainenpåkriminalitetsbanan-Jorpes, Magnesium-Jonas, Tjuvstarts-Johan, AlltidbromsapåsigiEjessåjagmåsteväja-Sjölander, Glad-Ullis, Grymt-Luffar, transponder-brudar, besiktningsgubbar å många många fler… ja då är ju lyckan fullständig.
Dagen fortsatte med att Undertecknad (som var hysteriskt glad över att ha presterat 1.11,7 förra rejset) smäckte in en 11,6:a första SS 600-träningen!! Såååå nöjd!! Låg näst sist på det!!! När jag sedan satte 1.11,17 på std 600-träningen så var det ju snudd på att jag åkte hem.
Var detta verkligen sant?
Eftermiddagen fortsatte med lite mera långsamma tider men det kunde man ju alltid skylla på dåliga däck. Summa summarum en häääärlig dag!
Efter en kväll i trevligt sällskap, diskuterandes viktiga ting såsom huruvida glansiga takfläktar har ett berättigande eller inte, intogs en natts lång stärkande sömn. Åtta timmar!!!! (har ni tänkt på vad gott man sover på rejshelgerna??) Warm-up:en nästa morgon var mer rolig än nyttig så den lades snabbt till handlingarna. Sedan ”frische reifen” så var man kanonladdad för ett SUPERSPORT 600 rejs.
10 minuter innan det är dags att åka ut till start upptäckte jag att jag glömt att sätta i däckvärmarna!!! Troligtvis var det just det som behövdes för att taggningen skulle bli 110% för OJ vilken bra start jag fick från min 20:e startposition!!
Tog två led och några till i Trösen för att gå ner mot Esset som nia-tia!! Fjollade lite i Ejes och några kom om men sedan höll jag stången läääänge! Niklas Sjöstrand behövde fyra försök i bromsningen till Trösen innan han kom om. Hans 25 hästar starkare hoj svischade om på rakan men jag nöp tillbaka! På yttern! Varenda gång!
Kom i mål på 14:e plats och fick två poäng samt ett varv på 1.10,95!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grossglockner!
Att sedan std 600 rejset inte innebar någon ny tia utan ”bara” 1.11,03 som bästa varv och en femtondeplats (efter att Sjölander kört på mig i Ejas och FYRA man körde om
) det kvittar föga.
Jag tog två poäng i SUPERSPORT 600 med en standarhoj, jag körde en tia… Skulle jag dö nu skulle jag dö lycklig!!

Dagen fortsatte med att Undertecknad (som var hysteriskt glad över att ha presterat 1.11,7 förra rejset) smäckte in en 11,6:a första SS 600-träningen!! Såååå nöjd!! Låg näst sist på det!!! När jag sedan satte 1.11,17 på std 600-träningen så var det ju snudd på att jag åkte hem.


Eftermiddagen fortsatte med lite mera långsamma tider men det kunde man ju alltid skylla på dåliga däck. Summa summarum en häääärlig dag!

Efter en kväll i trevligt sällskap, diskuterandes viktiga ting såsom huruvida glansiga takfläktar har ett berättigande eller inte, intogs en natts lång stärkande sömn. Åtta timmar!!!! (har ni tänkt på vad gott man sover på rejshelgerna??) Warm-up:en nästa morgon var mer rolig än nyttig så den lades snabbt till handlingarna. Sedan ”frische reifen” så var man kanonladdad för ett SUPERSPORT 600 rejs.



Att sedan std 600 rejset inte innebar någon ny tia utan ”bara” 1.11,03 som bästa varv och en femtondeplats (efter att Sjölander kört på mig i Ejas och FYRA man körde om

Jag tog två poäng i SUPERSPORT 600 med en standarhoj, jag körde en tia… Skulle jag dö nu skulle jag dö lycklig!!