Nu har jag vart i backen!

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
ER6n
Här får ni en kort resume av händelse förloppet.
Gasade upp cykeln (höjde hastigheten inte någon bakslangs övning) efter en korsning och såg bilen framför.
Hon i bilen bromsa hårt för att släppa förbi några gångtrafikanter. Märkte detta sent men börja bromsa men cykeln bara slada la sig ner och åkte in under.
Underlaget på vägen var inte det bästa. Hade regnat och haglat.

Övergångstället är väldigt skymt av några träd. Ni som bor i skövde vet säkert vart pentaporten ligger övergångstället mellan porten och bulonger det var där det hände..

Har lite öma knän och huvudvärk annars är det bra med mig, sämre med cykeln
:(
Pratat med försäkringsbolaget 11000 vill dom ha för att reparera den och laga hennes kofångare. Kul liv med studiebidrag på 950 i månaden.

Någon som har ett sommarjobb åt mig? gör nästan vad som helst.

Last edited:
Vet att du kommer bli arg nu men om självrisken skulle var högre skulle vi nog betala mindre premier...
Synd på hojen hoppas det lösersig.

ecce skrev:
Vet att du kommer bli arg nu men om självrisken skulle var högre skulle vi nog betala mindre premier...
Det är rätt att det är så. Men känns så surt nu att behöva betala med pengarna jag hade sparat för att betala tillbacks pappa på cykeln.

Last edited:
Du drar upp hojen på slangen när du ligger bakom en bil och innan ett övergångställe :kocko
Det var la synd om dig då!!!

LiCrO skrev:
Det är rätt att det är så. Men känns så surt nu att behöva betala med pengarna jag hade sparat för att betala tillbacks pappa på cykeln.

Jag vet. Drog omkull själv när jag hadde ladsvägslok 13 lappar på kåpor inge kul men sånt är livet.

Du drar på fast du vet att det kommer ett skymt övergångsställe OCH det har regnat OCH HAGLAT och sen har mage att skriva om det här??? :kocko

HAR du körkort överhuvudtaget? :rolleyes:

Jahapp där var texten om det skymda övergångstället borttaget i ursprungliga inlägget...

Last edited:
IRON MAN skrev:
Du drar upp hojen på slangen när du ligger bakom en bil och innan ett övergångställe :kocko
Det var la synd om dig då!!!
Vem har sagt något om att "dra upp hojen på slangen?" Jag gasade upp den (höjde hastigheten) för jag skulle komma ut korsningen.

Ta skydd! Folk e skjutgalna nu :kulspruta :machinegu

ps. Jobbigt med hojen och lycka till.
(fortsätter nu att iakta nya ord-kriget :corn )

Så såg min hoj ut för två söndagar sedan.
Har beställt glasfiber-kåpor o glas från S-Raceing.
Köpte begagnad lampsatts, sidospeglar, växelspak, på mc demontering 1300:-.
Nya blinkers 150:-
Gör det själv blir billigare, eller gör om den till streetfighter.

Tråkigt att höra, hoppas det gick bra för övrigt med dig och så.

Men jag måste nog säga att det var en väldig brist på rutin, att dra upp hojen bakom en bil och bilen närmar sig ett övergångsställ och det var även blött ute.

Hoppas du har lärt dig något så att du inte råkar ut för samma sak igen, det brukar kallas för lärpengar :3freak

burner skrev:
Tråkigt att höra, hoppas det gick bra för övrigt med dig och så.

Men jag måste nog säga att det var en väldig brist på rutin, att dra upp hojen bakom en bil och bilen närmar sig ett övergångsställ och det var även blött ute.

Hoppas du har lärt dig något så att du inte råkar ut för samma sak igen, det brukar kallas för lärpengar :3freak

:corn :D

Lycka till, det såg tråkigt ut.... Skönt att du inte gjorde dig mer illa än du gjorde.

//P

LiCrO skrev:
Här får ni en kort resume av händelse förloppet.
Gasade upp cykeln (höjde hastigheten inte någon bakslangs övning) efter en korsning och såg bilen framför.
Hon i bilen QUOTE]

Jobbigt! när hände detta?

Har en vän som såg en riktigt snygg vurpa i veckan här i skövde. Frasse som han heter (är körskolelärare) kom åkandes från resecentrum/modegrillen i bil, och svängde höger i mörkerkorset. När han fullgjort sin sväng kommer det en svart sporthoj och trycker sig förbi strax innan viadukten.

Efter ett hundratal meter kommer det ytterligare en en mc i full karriär som förmodligen ska komma ikapp sin vän (röd Ducati av nyare modell) Ducati föraren missbedömmer sin körförmåga och fart när han ska smyga in mellan två bilar igen. Han lyckas inte få stopp på cykeln och fortsätter därför rakt mot räcket som skiljer vägbanan och slänten som leder ner mot en hyfsat stor bäck.

Föraren lyckas nu gränsla räket med ett hjul på varje sida! :tummenupp

Cyckel slår två varv i luften och slutar sen sin luftfärd med ett bad i bäcken!!!

Föraren klarade sig antagligen ganska bra efter som han lämnade platsen direkt. Skämmdes antagligen rätt bra, riktigt korkad omkörning. :näsblod

Någon här på SH som känner sig träffad?

Det är fegt att köra med kåpor, se det som ett tecken från övervåningen... STREETFIGHTER!! bara att TEJPA dit huvudstrålkastaren tills du har råd med bättre.. :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025