Nu har jag Provkört en Husaberg 09!

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
I Lördags fick jag gasa lite med en Husaberg 09a i Ljungås :) Körde bara 2 varv men det räckte för att känna skillnaden mellan den "gamla" modellen mot 09an i smidighet. 09an var minst lika smidig som min Honda 450 i kurvorna om inte smidigare, hade gärna kört några varv till så man kunde ha kännt lite mer på hojen men det fanns inte tid till det...

i1831_jaghusa091.JPG

i1832_jaghusa092.JPG

Du är äcklig och vi hatar dig... :arsele
(Nejdå, inte avis alls...:rolleyes: :D ).

Var det såpass att du kan tänka dig att bli Husaägare igen?

Gött som tusan :tummenupp

Antar det ver en 450!?

Äh, dom där nya husaberg har ju bara en massa plast överallt! Helt omöjligt att räta ut ramen "on the fly" med agricult verktyget numro uno när man inte kommer åt!!! :fakta

Äh, dom där nya husaberg har ju bara en massa plast överallt! Helt omöjligt att räta ut ramen "on the fly" med agricult verktyget numro uno när man inte kommer åt!!! :fakta
Gaaa, jag har letat som en tok efter bilden då du rätar ramen med multiverktyget.. Kan inte hitta den :(

Visst skulle jag kunna tänka mig en Husaberg igen men kommer nog åka Japansk ett bra tag till känns det som nu. Åker ju mest bara cross så då funkar ju en ren crosshoj bäst, iaf enligt mig.

Hmm jag tror det var en 450.. haha.. var så till mig att jag inte tänkte på vad det var.. Hojen är den Jens åker på och gick som träningshoj till någon vem det nu var i vintras.

Weee jag hitta bilden!!
i1844_xchrilleboj.jpg

i1845_xchrilleboj2.jpg

Last edited:
hahahahahaa....underbart.

Trodde minnet mitt hade bättrat på verkligheten angående den historian. Men det var visst så jävligt ändå...

[savetoharddrive]Bänd-bilder[/savetoharddrive]

självklart var det en 04a :)

kan medela er som iinte är så insatta att 570in har inte anlänt riiktigt än, tar en månad eller två till.

men herre gud vilken bra maskin, nu är det ju inte längre ett gustav-wasa skepp

Då kan jag meddela dig att det inte var självklart att det var en 450 då denna hoj var en av prototyphojarna med "nya" kläder :) Men det var en 450 iaf, men inte självklart att det var det :D

oj då får man vänta hehe, nej det blir det inte för min del men det var en mycket trevlig maskin och skulle jag köra enduro så skule jag nog inte tveka:tummenupp

Aha, DÄR HÖR DU ERIK! Du ska fortsätta åka Husaberg... SÅ DET SÅ! :7peta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...