Nu har jag krashat med lillhojen!

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Första gången någonsin som jag krashat.
Gick ut för hårt på Rörken innan däcken blivit varma. I fjärde kurvan släppte greppet och jag gjorde en lowsider och gled ett antal meter på asfalten.
Tur att det var lilla hojen jag körde :crash

Det gick efter omständigheterna ganska bra iaf...
Då jag inte kan kränga på mig byxorna från stället (det är svårt att sitta på lillhojen med dem) så körde jag med flera lager kläder.. knäskydd som täcker hela benet, chinos, träningsbyxor och ett par kalsonger.
Efter vurpan såg det ut som om det var Chinosarna och träningsbyxorna som det var hål i.. men när jag kom hem kunde jag konstatera att kalsongerna plus en del av min bak också hade hål :rolleyes:
Jag har sett att vissa brukar lägga upp bilder på skador för att avskräcka. Detta kommer jag definitivt inte göra!! :crash
Jag kommer nu inhandla ett par riktigt billiga och vida skinnbyxor för att kunna undvika värre skador nästa gång. Om ni har ett par risiga, gamla, hemska saker ni vill bli av med för en väldans liten summa, hör av er..

Skadorna på hojen blev: 1 mutter måste bytas och kedjan blev lite repad.. I absolut värsta fall landar reparationskostnaden på några hundra kronor. :tummenupp
Kåpor, handtag och sånt klarade sig helt utan skador då jag hade mitt vänstra ben under hojen. Återigen är jag glad över att det var den lilla hojen istället för den stora (ca 20 kg istället för 200+)

:squid

Last edited:
Det blev en snygg reva i brallerna ;)
det hör väl till 90:talets mode :p

Tja ...........du skrämde mig lite först !!

var lite försiktig med subjekten va !! :fakta

Jag vurpade på lillgrabbens trehjuling idag också när jag
skulle stajla........men inte skriver jag om det (oppps) :rolleyes:

Upp och hoppa....................... :crash

Lennart skrev:
Tja ...........du skrämde mig lite först !!

var lite försiktig med subjekten va !! :fakta

Jag vurpade på lillgrabbens trehjuling idag också när jag
skulle stajla........men inte skriver jag om det (oppps) :rolleyes:

Upp och hoppa....................... :crash

Hmm.. tja, borde kanske skrivit lillhojen eller något sådant i subjecten istället... Jag får skylla på att jag är ruskigt trött och har skrapsår på baken :rolleyes:
Penguin! kanske kan ändra till lillhojen i subject?

Är såpass trött att mina 85 bilder från dagen (tryckte delete på 5 st) kommer upp först imorgon kväll.

Kryptonit skrev:
Första gången någonsin som jag krashat.
Gick ut för hårt på Rörken innan däcken blivit varma. I fjärde kurvan släppte greppet och jag gjorde en lowsider och gled ett antal meter på asfalten.
Tur att det var lilla hojen jag körde :crash

Det gick efter omständigheterna ganska bra iaf...
Då jag inte kan kränga på mig byxorna från stället (det är svårt att sitta på lillhojen med dem) så körde jag med flera lager kläder.. knäskydd som täcker hela benet, chinos, träningsbyxor och ett par kalsonger.
Efter vurpan såg det ut som om det var Chinosarna och träningsbyxorna som det var hål i.. men när jag kom hem kunde jag konstatera att kalsongerna plus en del av min bak också hade hål :rolleyes:
Jag har sett att vissa brukar lägga upp bilder på skador för att avskräcka. Detta kommer jag definitivt inte göra!! :crash
Jag kommer nu inhandla ett par riktigt billiga och vida skinnbyxor för att kunna undvika värre skador nästa gång. Om ni har ett par risiga, gamla, hemska saker ni vill bli av med för en väldans liten summa, hör av er..

Skadorna på hojen blev: 1 mutter måste bytas och kedjan blev lite repad.. I absolut värsta fall landar reparationskostnaden på några hundra kronor. :tummenupp
Kåpor, handtag och sånt klarade sig helt utan skador då jag hade mitt vänstra ben under hojen. Återigen är jag glad över att det var den lilla hojen istället för den stora (ca 20 kg istället för 200+)

:squid

Va skönt att det gick bra :tummenupp
Det var väl på tiden att du vurpade. Nu vet du var gränsen är någonstans :D

Vilken tur att du fick benet under så hojen inte vart mer förstörd ;)

Jag skulle också behöva en sån liten lätt vurpa så man får lite respekt och fattar vilken nytta alla dyra skydd gör.

Affe_R1 skrev:
Det blev en snygg reva i brallerna ;)
det hör väl till 90:talets mode :p

Fel fel lilla gubben, men du är väl för ung för att minnas modet på det heliga 80-talet....

Krypto det var tur att det gick som det gick men du skulle ha lånat mina braller som jag sa till dig om....
Kram synes på måndag om ej förr//Ina

Nästa gång får du se till att inte klota alls, alt. att klota så att man ser dig och inte bara hör ljudet bakom stenarna och funderar om du la dig?! :fatta!

Tur att ljudet hördes igen så fort så man förstod att det gått hyffsat bra...

Hoppas häcken läker fort, sover du på mage nu? :D

Gôtt

kortstubina skrev:
Fel fel lilla gubben, men du är väl för ung för att minnas modet på det heliga 80-talet....

Krypto det var tur att det gick som det gick men du skulle ha lånat mina braller som jag sa till dig om....
Kram synes på måndag om ej förr//Ina

Lilla gubben... :fakta

//D

Så du har smakat asfalt? Smakade det gott?! :rolleyes:

Det är ju tur att det inte blir så spektakulära krasher med den lilla hojen. Du kanske skulle införskaffa kevlarförstärkta kalsonger? :crash

Det blev ju inget börnande! Jag glömde bort det. :(
Men när jag kom in till stan så stannade jag bredvid en 125'a vid ett rödljus. Vi började hetsa varandra och 125'an började börna. Jag ville ju inte vara sämre så jag varva upp hyffsat mycket och släppte kopplingen. Hojen HOPPADE fram en hyffsad bit! Fan vad jag blev spak efter den flygturen! Jag har nog bra grepp på bakhjulet trots allt...

NinjaNurse skrev:
Nästa gång får du se till att inte klota alls, alt. att klota så att man ser dig och inte bara hör ljudet bakom stenarna och funderar om du la dig?! :fatta!

Tur att ljudet hördes igen så fort så man förstod att det gått hyffsat bra...

Hoppas häcken läker fort, sover du på mage nu? :D

Att t.ex. klota i kurvan före rakan skulle varit något. Då skulle jag nog inte vågat åka ut till Rörken igen :rolleyes:

Sova blev faktiskt lite svårare än normalt :rodnar
Det är dock inte alltför hemska repor jag fått, så inatt kommer jag kunna sova som vanligt igen..

Kevlarförstärkta kalsonger skulle nog vara bra att ha :fakta

Penguin skrev:
Man bör hålla in frambrömsen också vet du.... :7peta

:D :D :D

Doh! :rolleyes:
Jag kan meddela att när jag landade så var det med handbromsen fortfarande låst. Det höll på att bli en ofrivillig stoppie... Det måste ha sett kul ut. :rodnar

du kan få trösta dig att du får några fina bilder innan krashen av mig ikväll iallafall ;p

/z

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...