Nu har jag en viktig fråga om en GSX1100R..bra lr anus?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Har länge varit sugen på att göra om en GSX1100R, runt 94 års modell, till en streetfighter för att de blir så jävla retrocoola med den tanken o utformningen på ramen.
Dock så ryker bakdelen såklart mot en K5-K6 bakram.

Nu är frågan? Hur går dessa hojar? Är de tunga..slöa eller rent sagt okörbara? =P

Har GSXR1000 K7 o nyare R1:or som referens.

Dåligt alltså ;) Du har missat filip o fredrik progam när de resta runt i usa o hälsa på kändisar alltså..va som fan =)

Jag tycker de har bra pulver i motorn. Självklart inte riktigt samma klipp som K7 men den har ju faktiskt 155 Hp så den går bra. De känns jäkligt stabila rakt fram för den delen också som alla lite äldre hojar.

har egentligen inget vettigt att komma med men i alla fall....
varför vill folk ha just dom med absolut fulast ram till streetfighter?
Verkar vara sjukt många som tycker just dom ramarna är snygga, har aldrig riktigt förstått det :va

Förra året när jag skulle köpa min första hoj så var aldrig ens gsxr´erna med i min "potentiella-hoj-lista" just pga av den böjda tändstickstunna ramen....

Sammanfattningsvis kan man säga att jag måste ha helt fel smak och att jag absolut inte behövt svara på det här inlägget alls :banana

Verkar vara sjukt många som tycker just dom ramarna är snygga, har aldrig riktigt förstått det :va

Förra året när jag skulle köpa min första hoj så var aldrig ens gsxr´erna med i min "potentiella-hoj-lista" just pga av den böjda tändstickstunna ramen....

Sammanfattningsvis kan man säga att jag måste ha helt fel smak och att jag absolut inte behövt svara på det här inlägget alls :banana

haha..men jag tackar för inlägget iallafall :tummenupp Ne, vi är ett eget släkte kanske som diggar kantigt retrostuk. Samma med skyline R32 GTR...kantig o retro o galet jävla snygg :Bugar Eller så är det du som är flummig o inte vet vad coolt är :D

tjenare !

Som sagt, smaken är som baken. Jag diggar dom skarpt.
Har en själv som jag ständigt bygger på. Dock med oljekyld 91a motor.

det går att ha mkt skoj med dom också. du måste slänga en massa tungt skrot bara. sen byter du ut det som du måste spara mot lättare och bättre grejor. typ 4-1 med lätt slutdämpare och du har sparat mängder med kilon direkt och fått en massa lössläppta hästar tillgängliga.

Nästa steg höjer du baken en del och släpper ner och styvar upp gafflarna en aning. en billig och enkel åtgärd som ger massor med bättre respons och feedback från hojen.

sen bör du ta en titt på bromsarna. kanske räcker det med nya bitiga belägg och en beggad bromspump från modernare gixxer, samt stålomspunnet för att du ska vara nöjd. inte heller så mkt pengar.

får du hojen att gå bra med 4-1 systemet och mer luft in, samt nämnda moddar bör du redan där vara riktigt snabb. och då har du bara börjat modda......

kör dina polare fullt ut med modernare gixxer 1000 och R1 lär det bli jobbigt att haka på, men utnyttjar de inte hela hojarnas potential och du kör mer fokuserat lär du kunna haka på bra.

Det lyckas iaf jag med utan större problem så länge det inte är 10 mil autobahn typ. då är det svettigt.

Gör som du känner för och va lite offside. det är skoj.

bifogar ett kort på min innan jag rev ner igen....Den ska bli old school road racer med rätt moddar tänkte jag.

mvh

Bifogat

• DSC00352.jpg
    DSC00352.jpg
    254.6 KB · Visningar: 205
tjenare !

Som sagt, smaken är som baken. Jag diggar dom skarpt.
Har en själv som jag ständigt bygger på. Dock med oljekyld 91a motor.

det går att ha mkt skoj med dom också. du måste slänga en massa tungt skrot bara. sen byter du ut det som du måste spara mot lättare och bättre grejor. typ 4-1 med lätt slutdämpare och du har sparat mängder med kilon direkt och fått en massa lössläppta hästar tillgängliga.

Nästa steg höjer du baken en del och släpper ner och styvar upp gafflarna en aning. en billig och enkel åtgärd som ger massor med bättre respons och feedback från hojen.

sen bör du ta en titt på bromsarna. kanske räcker det med nya bitiga belägg och en beggad bromspump från modernare gixxer, samt stålomspunnet för att du ska vara nöjd. inte heller så mkt pengar.

får du hojen att gå bra med 4-1 systemet och mer luft in, samt nämnda moddar bör du redan där vara riktigt snabb. och då har du bara börjat modda......

kör dina polare fullt ut med modernare gixxer 1000 och R1 lär det bli jobbigt att haka på, men utnyttjar de inte hela hojarnas potential och du kör mer fokuserat lär du kunna haka på bra.

Det lyckas iaf jag med utan större problem så länge det inte är 10 mil autobahn typ. då är det svettigt.

Gör som du känner för och va lite offside. det är skoj.

bifogar ett kort på min innan jag rev ner igen....Den ska bli old school road racer med rätt moddar tänkte jag.

mvh

Tack som fan för infon! :tummenupp
Tanken är att kanske hitta en som är lite trimmad...finns en del med 160-170 bänkade hästar.
O galet jävla vacker hoj du hade där ;) Dock är jag mer sugen på 2 runda små strålkastare.

Kör man Mille 02 så ska man inte yttra sig om smak! Butt ugly :)

Nää.. Måla skogskamoflage och tillverka ett snabbfäste för hagelpumpen.
Du skulle väl iofs ha en trollingbåge ser det ut som :)

hej igen !

låter som jag måste visa mitt nya tema för herrarna.
ganska likt det ni snackar om nu. samma smak tydligen.

simma lugnt !

Bifogat

• CIMG0066.JPG
    CIMG0066.JPG
    110.8 KB · Visningar: 112
  • CIMG0062.jpg
    CIMG0062.jpg
    237.3 KB · Visningar: 90
Tjena !

Har en komplett bakdel från en gixxer 750-08 i suzuki original blå-vit liggande och väntar. Så tanken ska lackas seriöst i samma färg.

Vit framskärm blir det. Sen har jag lite ideer om att slänga på kåpor från gixxer 750 från 91-95 i samma lack som bakdelen.

Vill behålla en del av det gamla stuket blandat med nytt.
Ingen aning om det blir bra, Är kass på photoshop så har ej kollat.

Finns många läckra byggen på gixxers i england och australien. Brukar surfa runt på deras byggar sidor en hel del.

Din ide om färdigtrimmat är ju kanon. Då sitter det i regel redan bra grejor på, som helsystem och annat lite dyrare.

Brukar ju vara lite väl stora slutdämpare på dom, men det är ju bara att slänga ditt ett nyare mindre dito i koolfiber lr ngt man gillar.

Mvh

Om du ska trimma och samtidigt inte bygga om alltför mycket så leta efter en 90:a. Då slipper du shimsade ventiler (de nyare kan spotta ut shimsen - inte så bra) och får den längre svingen jämfört med 89.

86 - 88 ser som bekant lite annorlunda ut.

91 och 92 är också fina och tacksamma för lite bonnväss.

93 - 98 heter 1100W och W = vattenkylning. I korta ordalag kan man väl säga att legenden GSX-R hamnade på sparlåga under dessa år tills dess att nya 750 kom och därefter R1000. Det var ju in denna veva, runt 92, som man kom på att motorcyklar kunde väga under 250 kg (läs: CBR 900 RR) så GSX-R reducerades till en touringhoj.

Ska du bygga kåplöst så ska du väl, enligt mig då, satsa på luft/oljekylt och då är det alltså 89 - 92 som gäller om du vill ha den snygga ramen. Japp, den är jäkligt snygg!

Kom på att R:et är mycket snyggare 89 - 90 så då är väl saken klar eller?

Att en original gsxr 1100 från 94 är ett sänke med alla spår av "sporthoj" utraderade eller inbäddade i en massa dödkött spelar ju mindre roll om du ska bygga fajter. Allt utom motorn är undermåligt med moderna mått mätt. Jag föredrar de oljekylda 1152 spisarna bäst men fördelen med de vattenkylda är att det är lättare att hitta oskruvade ex. Och moset och stryktåligheten får du på köpet:tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park