Nu har jag en ny leksak!

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag var till stockholm i lördags med en skåpbil och hämtade en ny sommarleksak som är lite mindre ofarlig än en cross.
En jetski!
Bilder kommer lite senare.
Jag och säljaren hade talats vid över telefon och jag hade skaffat mig en uppfattning om vad det var men när jag kom fram så var det ännu bättre faktiskt.
I garaget var det en som polerade på en mc-ram och ägaren till jetskin sålde den just till förmån för en gsx-r1000.
Är det nån som känner igen sig?
Hur som helst.
Det ska bli riktigt roligt att få en egen, jag har snyltat på polarens förra sommaren och jag har velat haft en egen sedan dess, och nu äntligen gjorde jag slag i saken!
Nu behövs bara antingen en dragbil, ett drag till den befintliga eller en bil stor nog för att få in en jetski och minst en passagerare, det lutar åt en kingcab som polaren hade till sin jetski, visserligen är dom flesta rätt dassiga men den var faktiskt bra till ändamålet.
Vinkeljärn svetsas i flaklämmen och en ramp görs av två plankor som spikas ihop och sen fästs en vinsch i lastförskjutningsgallret så blir det en barnlek att få upp den på flaket.
Våtdräkt blir det nog för att förlänga säsongen ytterligare, som det är nu med shorts blir man frusen så fort det är mulet bara.

Stort grattis! :banana Det är en livsfarlig lek du har gett dig in i, det kommer kosta massor av pengar, tid och energi. I klartext är det så jävla roligt att man inte vill sluta åka! :D Blev det en Superjet månne? Eller en Kawa? Vi funderar på att börja dra igång snart, inte långt till våren om man bara kör med våtdräkt!!!

Grattis! Det lilla jag själv åkt/kört, iofs vattenskoter men ändå, så har det varit sanslöst roligt. :)
Det tråkiga i kråksången är att regeringen/komunerna inte tillåter att man framför dom någonstans snart :mad:

Moonflower skrev:
Stort grattis! :banana Det är en livsfarlig lek du har gett dig in i, det kommer kosta massor av pengar, tid och energi. I klartext är det så jävla roligt att man inte vill sluta åka! :D Blev det en Superjet månne? Eller en Kawa? Vi funderar på att börja dra igång snart, inte långt till våren om man bara kör med våtdräkt!!!
Det blev en superjet 650 med pipa, scoop, och förlängd åkplatta.
Kawa 750 dubbelgasare, k&n-filter.
Var helt enkelt fräsch som fan med tanke på att fanskapet är 15 år.
Har hittat en vad jag tror lämplig dragbil (en bmw 520i) iallafall.
Men jag har ju garage att ställa den i så det är nog ingen fara trots allt.
Såg att du bodde i stockholm, kanske hör du till samma gäng som han jag köpte jetskin av? Den är mörkblå och det står yamaha med rosa på sidan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT