Nu har jag blivit sugen

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har blivit lite sugen på att bygga hoj.
Har en Gsx750RW som står och väntar på att jag ska skaffa tid att renovera toppen.

Har spånat lite på något liknande Café/fighter hoj. Disskuterat lite detaljer med folk. Frågan är bara om jag är man nog att driva igenom ett sådant projekt.

Jag vill ha ett cleant bygge, enkelt, simpelt och med retro blandat med senaste teknik bygge.
En del utav mej säger köp en Cb750 och bygg en riktig café. En annan del bygg en überfet fighter utav det du har. Jag älskar runda 7"lysen.

Så varför ska jag kompromissa? Borde jag inte jag bygga en Cafe/street utav min gsxrw? Enda nackdelen jag hittat är vattenkylaren, men den borde man kunna råda bot på. En mix mellan ducce monster och en renodlad café gnager i mina tankar. Fasiken detta håller mej sömnlös på nätterna. Synd att man inte är kung i photoshop, då kunde jag redan nu börja labba med bilder.
Bygga bakdel är "enkelt". Fixa elen är simpelt, men är jag man nog att få det att se vettigt ut, är jag byggkarl för ett reält projekt.

Vilka tankar som gnager!! Hur gör ni andra?

kör på! flippa ut! och för guds skull.. 17 tums ekerfälgar vore stenhårt på en sådan.

Lägg upp en bild på den och låt andra laborera lite i Photoshop efter dina behov.

Hade en sån som jag funderade på att bygga fighter av förut men det rann ut i sanden tyvärr... Ramen är galet snygg och bör inte täckas av kåpor!!

Kör hårt!! Jag röstar för modern caféracer!

Jag har haft en i tankarna ett bra tag men har tyvärr varken
pengar eller kunskap att genomföra ett liknande projekt själv (än).
Jag tänker kort cafebakdel, clipon, rensa upp sladdar och skit,
på med en fin stilren lackering och så ett runt lyse i fram ;).

Håll oss uppdaterade :)

Lägg upp en bild på den och låt andra laborera lite i Photoshop efter dina behov.

Nja... Vill ju hålla mina ideer lite för mej själv, tills jag bestämt mej för hur var och varför och börjar bygga. Vill ju inte att någon snor mitt koncept innan mej.
Lägger en liten bild där bakdelen är lagom retro. Min tanke är dock mer café bakdel.

Bifogat

• trev_large.jpg
    trev_large.jpg
    79.8 KB · Visningar: 103
Något till talar mej något grönjäkligt om man skulle kunna hitta en mix mellan dessa och byggd på en gsxr ram

Bifogat

• GPCB03.jpg
    GPCB03.jpg
    67.1 KB · Visningar: 89
  • GPCB05.jpg
    GPCB05.jpg
    87.1 KB · Visningar: 51
  • monkee02_02.jpg
    monkee02_02.jpg
    67.3 KB · Visningar: 83
Nyheter
En vecka kvar!