Nu har jag överträffat mig själv!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Haha, så bra julklappen till Maria blev :banana

Vet inte hur jag lyckas men pyssel e skoj och jag har väl för mycket fritid.

Lite förklaring krävs kanske.
På bild 1 ser man nog det mesta, men vad?

Från början e d en Mirandanalle som sitter med blommmor. Sen gick jag in till El Halla karims Guld(eller vad de heter?) för de brukar vara mer medgörliga.
Det var de.
Jag hittade ett halsband och ett hjärta som han gjorde om så det passade nallens storlek. Tog 1h att kapa.

Sen köpte jag ett örhänge så han blir lika cool som jag - nästan. :cool:

Jag hittade ett snapsglas som var handgjort av nån i Tyskland i tenn som jag fyllde med glitter - syns bäst på bild 3.

Eftersom det snart är nyår fick det bli en champagneflaska som var fylld med såpa som jag gjorde om till vanlig flaska o fyllde den med glitter&stjärnor - tog 35min o fylla den flaskan :hihi

Nallen bar på en form av ryggsäck med en miniatyrbok i som jag skar ut sidorna ur och limmade fast egna som jag skrivit 2 dikter i - samt 2 bilder så hon inte tröttnar :tungan Syns bakom nallen på bild 3, bakom flaskan typ.

Alla tjejer vill väl ha choklad?
Klart att det blev choklad med som finns i det röda kuvertet. hittade kärlekschoklad i nån godisbutik så den e lite fin hähä.

Hoppas hon blir glad :)
Om hon rotar bland glittret så finns där ett dolt miniatyrpergament med lite smör-rader till henne....... kanske hon hittar lagom till sommaren :lol

Bifogat

• julklapp1.jpg
    julklapp1.jpg
    49 KB · Visningar: 292
  • julklapp2.jpg
    julklapp2.jpg
    48.7 KB · Visningar: 141
  • julklapp3.jpg
    julklapp3.jpg
    59.7 KB · Visningar: 232
:banana

Bifogat

• julklapp4.jpg
    julklapp4.jpg
    51.5 KB · Visningar: 69
  • julklapp5.jpg
    julklapp5.jpg
    60.3 KB · Visningar: 105
Jag var och hittade ett kalas paket till min flickvän också. Hittade en fin lite JVC stereo jag köpte, det var grymt bra ljud i den också för att vara så liten.

Alkis nalle!!!

Ser ju ut som värsta alkisen! flaska o snapsglas ha ha ha.
O chocklad för att tröst äta..
Nä nu var jag elak......ser faktiskt schysst ut o det kommer tjejen att gilla.
Så lycka till!

Hmmm...

Det här får min tjej INTE se :rolleyes:

Varje år samma gammla visa....

Kan inte göra något åt det men jag tycker att är man så gammal som man är så är julklappar ganska onödiga. Jag trodde i min envishet att nu när vi investerat en ganska stor summa på en tomt i Sigtuna så var saken biff, men det sket sig direkt. Så in på närmaste Guldaffär och snällt be tjejen som jobbade där plocka fram ett halsband eller liknande som hon skulle ha tyckt om om hon hade fått det. 10 minuter senare så går man ut från butiken och blivit bergis lurad på något alldeles för dyrt :huvet

Men måste nog ändå ge kred till dig Mavve... jag önskar jag hade din energi och glöd kvar för att orka göra sånt... Men efter 10 år så finns det varken det ena eller det andra :död

Mavve skrev:
@ Rocco: Köp tårgas till henne :hihi

Måhända att jag inte köper Julklappar till henne men elak är jag nog inte :D

Tycker bara att hon gått och väl skulle kunna köpa något hon själv velat ha än att jag ska springa in och köpa nått som hon kanske tycker om men ändå inte hade själv valt om hon hade köpt det :rolleyes:

Men min barn får en jä-la massa julklappar i år igen... Radiostyrda bilar, bilbanor, mm.. :tungan

Dom måste ju få julklappar (läs jag) att leka med :banana

Jeee, inslagen o klar för delivery.

Bifogat

• julklappklar1.jpg
    julklappklar1.jpg
    62.6 KB · Visningar: 87
  • julklappklar2.jpg
    julklappklar2.jpg
    62.7 KB · Visningar: 78
D-one skrev:
Mavve: Helt rätt :tummenupp

hmm...får mamman ngt :hihi

Tack!

Nej, inte hon men jag köpte en Motorola A835 till min far.
Han blir nog glad.

Det var oxå de enda julklapprna för i år. - EDIT: Köpte ju choklad till Marias mamma med :D
Och nej, du får inte mamman Mattias.....

Last edited:
Mavve skrev:
Haha, så bra julklappen till Maria blev :banana ............. kanske hon hittar lagom till sommaren :lol

När sa du att vi skulle gifta oss då?!

@Rocco..Tanken med julklappar är att man ska köpa/göra saker som man minst förväntar sig men mest vill ha. Då är lyckan total både hos den som får och den som ger. Testa nån gång vet jag...

/FW :tomten

Imponerande!

Själv så är jag klar med mina julisar, utan att ha sett en av klapparna själv :banana
Förklaringen är att en gammal polare äger en järnhandel / inrednings / möbelbutik i min gamla hemstad. Han har som uppgift att i december månad spana på vad mor, far, bror och hans tjej kollar på när dom är inne i butiken. Sedan så lägger han undan det så jag kan hämta det på julaftonsmorgon. Har inte vetat vad jag har gett bort de senaste 4 åren, utan allt är märkt, packat och klart!

En såndär klapp skulle jag nog också kommit på tanken att göra om jag haft någon att ge den till.... men nu blir det bara migsjälv jag skämmer bort :gnissla

loser skrev:
Imponerande!

Själv så är jag klar med mina julisar, utan att ha sett en av klapparna själv :banana
Förklaringen är att en gammal polare äger en järnhandel / inrednings / möbelbutik i min gamla hemstad. Han har som uppgift att i december månad spana på vad mor, far, bror och hans tjej kollar på när dom är inne i butiken. Sedan så lägger han undan det så jag kan hämta det på julaftonsmorgon. Har inte vetat vad jag har gett bort de senaste 4 åren, utan allt är märkt, packat och klart!

:tummenupp Snacka om effektivitet! Jag har köpt en mycket bra julklapp till min dam, hoppas att hon håller med när hon öppnar :tomten

Mavve, vet du vad den där nallen säger?

Den säger: "Här är mitt hjärta, stampa på det".

Glöm inte bort att kvinnor är ONDA.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...