Nu har en gamling bestämt sig.

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Hej Alla
Innan denna sässong hade jag inte kört hoj på flera år. Hus, hundar, volvo och sambo prioriterades (I nämnd ordning). Sprang bokstavligen på en gammal Suzuki GSX550 av en slump och den fick följa med hem. Herrejävlar... Trots kass sommar den bästa jag har haft på åratal. Närmar mig mitten av livet och trodde i min enfald att hornen försvunnit eller åtminstone blivit lite trubbigare. I helvete heller!! Min lilla 550 var kul denna första sommar och absolut en fin liten avrostningshoj, men....
När den hade stått ute i några dagar i regn och bromsskivorna började skifta färg tänkte jag dra en runda så att den blev varm och torr innan garageplacering. 160 på en raka och vad händer? Jo, omkörd av en Jävla Volvo. Eddie Meduza ringde i öronen med refrängen, Volvo, Satans jävla volvo. Hornen var lika utväxta som när jag var sexton!
Nu blir det sporthoj. För inte fan tänker jag bli omkörd av en Volvo en enda gång till i livet.
Kikat lite på en begagnad Fireblade. 900 el. 1000. Kanske inte det värsta som går att hitta men ska väl klara en jävla Volvo! :-) Har haft en del funderingar under denna sommaren på vad jag vill ha nästa sommar, men allt annat än sporthoj är nu uteslutet. Gillade inte alls att bli omkörd.

Förövrigt kommer detta att bli min längsta vinter någonsin. Torr asfalt och tre plus i december då åker den lilla 550.n ut igen!

\\Magnus

De flesta moderna motorcyklar är nog snabbare än en GSX550. :tummenupp
Du har inte funderat något på en twin då?

jag antar att du är som mig, över 40 ? då blir det lite billigare försäkring iaf.

vad har du för budget gällande inköp då ?
cbr 900 hade haf nog skippat & gått på 929. 954 eller cbr 1000 i stället.

finns massor av klipp ute på blocket nu.

kör lugnt

// Henke

Bli vuxen och köp en BMW! Har du inte kört en modernare modell så gör det.
ABS är inte dumt när man börja bli ''gammal'':)

Roligt att du hittat tillbaks till två hjul

Det är KALLT att köra när det är tre plus! :crash Jag har provat i januari. Man får inte direkt temp i däcken heller så även min gamla 750 spann loss vid acc. Ta det vackert isf!

Leta hoj med hjärtat, hitta en höstbillig hoj och modda den så som du vill ha den över vintern. Sneglar du på Honda så är 954-1000 (2002-2007) hojar som går som på räls. Gör allt bra utan att vara bäst på nåt i typisk Honda-stil.

Blir abstinensen för svår så köp en billig cross med dubbdäck att köra isbana med. Svinkul och bra teknikträning! :tummenupp
SlideBilldal.jpg

Nu har en gamling bestämt sig.
Hej Alla
Innan denna sässong hade jag inte kört hoj på flera år. Hus, hundar, volvo och sambo prioriterades (I nämnd ordning). Sprang bokstavligen på en gammal Suzuki GSX550 av en slump och den fick följa med hem. Herrejävlar... Trots kass sommar den bästa jag har haft på åratal. Närmar mig mitten av livet och trodde i min enfald att hornen försvunnit eller åtminstone blivit lite trubbigare. I helvete heller!! Min lilla 550 var kul denna första sommar och absolut en fin liten avrostningshoj, men....
När den hade stått ute i några dagar i regn och bromsskivorna började skifta färg tänkte jag dra en runda så att den blev varm och torr innan garageplacering. 160 på en raka och vad händer? Jo, omkörd av en Jävla Volvo. Eddie Meduza ringde i öronen med refrängen, Volvo, Satans jävla volvo. Hornen var lika utväxta som när jag var sexton!
Nu blir det sporthoj. För inte fan tänker jag bli omkörd av en Volvo en enda gång till i livet.
Kikat lite på en begagnad Fireblade. 900 el. 1000. Kanske inte det värsta som går att hitta men ska väl klara en jävla Volvo! :-) Har haft en del funderingar under denna sommaren på vad jag vill ha nästa sommar, men allt annat än sporthoj är nu uteslutet. Gillade inte alls att bli omkörd.

Förövrigt kommer detta att bli min längsta vinter någonsin. Torr asfalt och tre plus i december då åker den lilla 550.n ut igen!

\\Magnus

Köp en gsxr 1000, då rasar Volvon innan du är omkörd, ful och jävlig men sjysst motor!

Haft en 954, har en 929. Det är mer nerv i 954an.

Den varianten var ny. Många argument har man hört om varför man absolut måste ha en "sporthoj", men aldrig för ändamålet att kunna dra en sketen Volvo.:va:D

Välkommen tillbaka till hojträsket iaf. :)

tror bestämt att du är i behov av en turbo busa som är ett krav för att förnedra volvo folket..alla andra hojar är leksaker i jämförelse...

Haha! Härlig text. Klart om fan att du ska ha en Hayabusa. Det är väl enda alternativet om du ska hålla en volvo stången? Hahahaha :) Välkommen!

Jag känner igen mig! Gjorde samma sak --- ett långt uppehåll för att jag glömde bort glädjen här i livet. Visst, jag har kört enduro under hela tiden, meeeeen är ju inte samma sak som asfaltskänning.
Efter min storkrasch så var det ajabaja hoj i mitt förra äktenskap, men kärring ut och hoj in. Bästa valet jag gjort i mitt liv! Lever i förhållande, med en son på 22. Men ingen kan ta ifrån mig hojen något mera!!!

Och dör jag när jag kör så låt mig göra det! För då dör jag när jag gör det som älskar mest här i livet!

Last edited:
Inte jag! Jag rekommenderar en bmw 330. För den kör ifrån vilken sporthoj som helst i hastigheter över 200 km/h!
http://www.zatzy.com/allmaent/367551-hojar-tappar-allt-200km-h.html
Den länken gjorde min dag! :tummenupp

idiot skrev:
Jag är jäkligt nöjd att min 330 som är helt orginal kan dra en hoj i dom farterna, en 1000cc tappar ALLT efter 200 och då krävs det inte mycket för att hänga av en sådan. För mig gick det bra med 231 hk. Jag gissar på att min bil är ca 30-40 % snabbare efter 200km/h än vad en modern sporthoj är.

:hihi :huvet :rofl :dummer

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...