Nu finns Aluminium dragstart till 14 E

Fixar_Kimpa

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
Minimoto B1
Denna Dragstart är fräst i Sverige. och är mkt bättre än den gammla :banana :tummenupp

Kostar 499 kr

Skicka ett mail om ni undrar något :tummenupp

Själv har jag en GS 803 ( Ly-cig14c ) lr MM101A

Last edited:
Fixar_Kimpa skrev:
Denna Dragstart är fräst i Sverige. och är mkt bättre än den gammla du som är tröt på köpa ny för jämnan har kommit rätt :banana :tummenupp

http://dealy.se/catalog/aluminium-dragstart-p-603.html

Enligt Langes Hobby skall minimoto modeller vid namn 14 A till 14 E ha samma motor... så troligen passar trimkitet som dealy har oxå :banana

http://dealy.se/catalog/trimkit-mm101a-p-214.html

http://www.langeshobby.se/

Själv har jag en GS 803 ( Ly-cig14c ) lr MM101A
Fattar du inte att det är förbjudet mes reklam om gruppköp????

Dessutom så rockar detta trim från www.minimotocenter.se , det har en större förbrännarkammare vilket är behövligt:)

Pöss

Ravetrancer skrev:
Fattar du inte att det är förbjudet mes reklam om gruppköp????

Dessutom så rockar detta trim från www.minimotocenter.se , det har en större förbrännarkammare vilket är behövligt:)

Pöss

Visste inte att ni hade trim oxå ursäktar så mkt... des utom visste ja inte att reservdelar menades som " gruppköp "

Fixar_Kimpa skrev:
Visste inte att ni hade trim oxå ursäktar så mkt... des utom visste ja inte att reservdelar menades som " gruppköp "
jag syftar på Langes Hobby som du länkar till, det är ju gruppköp0, även dealy är väl åt det hållet

Ravetrancer skrev:
jag syftar på Langes Hobby som du länkar till, det är ju gruppköp0, även dealy är väl åt det hållet

Han vill ju abra tipsa andra om att de finns aleminium kåpor som kommit ut på markanden nu, de tycker ja är jävligt sjyst av honom och gjöra de iställe för att börja hacka på honom

han har ju inte skrivit ett skit om vart man kan köpa dom derför har han inte gett ut nån reklam, de e ju bara du som fjeskar för andra för att dom ska köpa dina kinapuffar man ser ju DIN länk i varenda tråd :fatta!

:huvet
Firewheel skrev:
Han vill ju abra tipsa andra om att de finns aleminium kåpor som kommit ut på markanden nu, de tycker ja är jävligt sjyst av honom och gjöra de iställe för att börja hacka på honom

han har ju inte skrivit ett skit om vart man kan köpa dom derför har han inte gett ut nån reklam, de e ju bara du som fjeskar för andra för att dom ska köpa dina kinapuffar man ser ju DIN länk i varenda tråd :fatta!
kan hända att han vill det, men enligt reglerna så får man inte länka till ställen som har gruppköp, punkt slut.
Det är väl klart nog eller?
Jag har eget företag och säljer från lager så klanka inte på mig.

Dessutom så kan jag ge alla ett tips om den dragstarten i plast.
Dra fram snöret tills det hakar i , dra sedan med en snärt. Lovar att 99% av dom som pajjat inte hade gjort det om man gjort som man ska från början

Mvh

Ravetrancer skrev:
kan hända att han vill det, men enligt reglerna så får man inte länka till ställen som har gruppköp, punkt slut.

Dra fram snöret tills det hakar i , dra sedan med en snärt. Lovar att 99% av dom som pajjat inte hade gjort det om man gjort som man ska från början

Mvh

Den här dragstarten togsfram pga att Orginalstarten inte klarar av dom påfrestningar från kompressionen på trimmkitet... alltså är den mkt bättre och mer hållbar :fatta! och folk slipper köpa ny dragstart förjämnan... Dom flesta som har en " billig minimoto " har bytt sin dragstart ett x gånger... även om man gör på rätt sätt så spricker plasten lr nått liknande. :huvet Det har vart mkt klagomål ang orginalstarten. Därför har Sverige tagit fram en ny som vi ska vara stolta över :fatta!

Last edited:
Ravetrancer skrev:

Mvh

1. Han har inte länkat någon stans

2. Nu har inte alla 50 års erfarenhet av att stå och dra i dragstarter som du utan dom drar helt enkelt sönder dragstarterna, och derför ede jävligt bra att han ger information om att de finns att köpa

3. sen tycker iaf inte ja att man marknadsför sitt företag på ett forum överhuvud taget helt OK om folk undrar vart de går att köpa billiga kinapuffar men skriva i varenda tråd om att du säljer kinamotos tycker ja du kan annonsera om iställe som på blocket som dina MYCKET SERIÖSA konkurenter Dealy gjör....

Last edited:
Trimkittet med lös topp är 10ggr bättre än de utan. Iaf de som testat de säger att de är stor skilnad mot de som ser ut som de ni har på bilden.
Det på bilden är ett trimkit utan lös topp vilket knappt ger en märkbar skilnad i effekt :) Har testat de själv.

trimkit1_1.jpg

Mobne skrev:
Trimkittet med lös topp är 10ggr bättre än de utan. Iaf de som testat de säger att de är stor skilnad mot de som ser ut som de ni har på bilden.
Det på bilden är ett trimkit utan lös topp vilket knappt ger en märkbar skilnad i effekt :) Har testat de själv.

trimkit1_1.jpg

kan tänka mig det... efter som man kan få ut mer kompretion ur en cylinder med topp...

Firewheel skrev:
1. Han har inte länkat någon stans

2. Nu har inte alla 50 års erfarenhet av att stå och dra i dragstarter som du utan dom drar helt enkelt sönder dragstarterna, och derför ede jävligt bra att han ger information om att de finns att köpa

3. sen tycker iaf inte ja att man marknadsför sitt företag på ett forum överhuvud taget helt OK om folk undrar vart de går att köpa billiga kinapuffar men skriva i varenda tråd om att du säljer kinamotos tycker ja du kan annonsera om iställe som på blocket som dina MYCKET SERIÖSA konkurenter Dealy gjör....
Men vad snackar du om ????
Om du kollar det jag citerade honom så ser du att han har länkat till gruuppköp, så ge dig nu innan du gör fler påhopp!!!

Man behöver inte 50års erfarenhet, bara liute sunt förnuft.

Jag skriver bara i dom trådar där dety frågas om vart man hittar minisar mm, kolla runt innan du uttalar dig va?
Dessutom så har jag reklam på blocket, har haft det här och har det på alla Gbgs spårvagnar, vad är problemet?
Stäör det dig och varför?
Om nån vill ha en minis nu istället för att vänta i 12 veckoor så borde dom väl få köpa en direkt ur lager eller????

Mvh R

Mobne skrev:

trimkit1_1.jpg
välkommen att testa min minimoto original o sen med kittet, du är den ende som har klagat än så länge isf .

Ravetrancer skrev:
Men läs reglerna nu för fasiken....INGA GRUPPKÖP!!!
JAg säljer duirekt ur LAGER, fatta :fatta!

står oxå att Detta forum är till för support eller generella diskussioner för dom som köpt minimotos via Sporthoj.com. :arsele

Last edited:
Rejvis, jag var in på din sida och kollade, jag hittade den här modellen: MT1 - Motard hur är den? har ni den i lager?

-Joker

Joker skrev:
Rejvis, jag var in på din sida och kollade, jag hittade den här modellen: MT1 - Motard hur är den? har ni den i lager?

-Joker
Hej

Det finns ett fåtal av den i lager.
Den har samma motor som på minimoton, men den accar och går bättre än minimoton, riktigt frän:)

Lite annan sittställning och den är riktigt kul att köra.

Mvh

Fixar_Kimpa skrev:
står oxå att Detta forum är till för support eller generella diskussioner för dom som köpt minimotos via Sporthoj.com. :arsele
JA, och många har köpt av mig då jag hade reklam på sporthoj.com, så vad är det med det?

Ravetrancer skrev:
Hej

Det finns ett fåtal av den i lager.
Den har samma motor som på minimoton, men den accar och går bättre än minimoton, riktigt frän:)

Lite annan sittställning och den är riktigt kul att köra.

Mvh

Den ser schysst ut, är lite sugen!

Har ni även fler andra olika motarder eller är det den modellen ni har?

EDIT: Hur har ni det med med trim och tillbehör till den?
Vilka färger har ni?

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey