Nu drar vi snuten eller gör vi det

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ungefär en gång i veckan läser man att någon har torskat på fortkörning, jag vet hur det känns och för mig så blev det flera faser, detta hände förra året.

Fas 1: Blinkande blåljus precis bakom mig och jag står stilla vid ett rödljus, jag vet inte varför det blinkar så jag kör givetvis åt sidan, 145 på 90 väg visade polispiloten på filmen.

Fas 2: Jag erkänner och hoppas att 21 års prickfri körning kan lindra, hojen får dessutom anmärkningar och sedan körförbud.

Fas 3: Jag väntar orolig på besked ifrån länsstyrelssen där jag lämnat intyg och gråtbrev om KK behov i mitt jobb, ångrar inte att jag stannade.

Fas 4: 4 månader utan KK fick jag, det är max straffet vid en sådan förseelse, nu ångrar jag att jag inte drog istället.

Fas 5: Åker tåg till jobbet hela j-a vintern och inser att jag faktiskt får skylla mig själv och ta straffet som en man.

Ganska normalt tror jag att fört bli lite förbannad på sig själv och rättsväsendet, men sen så inser man förhoppningsvis att om man som i mitt fall kört för fort vaje dag i 21 år till slut måste åka fast.

Kör jag lagligt idag då, ja jag försöker iaf :rolleyes:

GSXR1100R skrev:

Ganska normalt tror jag att fört bli lite förbannad på sig själv och rättsväsendet, men sen så inser man förhoppningsvis att om man som i mitt fall kört för fort vaje dag i 21 år till slut måste åka fast.

Kör jag lagligt idag då, ja jag försöker iaf :rolleyes:

Ålrajt, då har man 9 år till på sig, om jag ska missförstå dig rätt :D.
/F. :notme

Jag stannade. Trots att bågepolisen mätt mig till 60 km/t över tillåtet fick jag behålla lappen.

Fast jag var trött och det var sent på kvällen så jag trodde inte ett ögonblick på att jag skulle klara av att dra honom.

Lider med dejj....
verkligen :/
har inte ens kortet än men kan tänka mejj hur det vore utan!!
men jag håller med om att har man kört för fort i 21 år så kommer nog smällen en vacker (ful??) dag..
var det en väldigt trafikerad väg du brallade på??

om inte, och om det var god sikt så måste man juh få leka lite ibland.. :squid :brynad

Re: Re: Nu drar vi snuten eller gör vi det

Foggy skrev:
Ålrajt, då har man 9 år till på sig, om jag ska missförstå dig rätt :D.
/F. :notme
Troligtvis inte, det är tuffare tag och större insats av trafikpolisen nu än förr, jag blev invinkad av polisen vid en radarkontroll för ca: 15 år sedan, 170 på 70 väg på kvällen utanför ett industriområde, jag erkände och dom skrev ner hastigheten till 99 km/h på plats, det är dock ett tjänstefel och idag händer det nog inte så ofta att dom är "snälla" dom gör ju bara sitt jobb och den som bryter lagen gör det av fri vilja och får stå sitt kast, att smita innebär stora risker och frågan är om det är värt det, och ja jag har smitit en gång, j-t dumt och det gör jag aldrig om igen.

/S.Yndaren

steIIa skrev:
Lider med dejj....
verkligen :/
har inte ens kortet än men kan tänka mejj hur det vore utan!!
men jag håller med om att har man kört för fort i 21 år så kommer nog smällen en vacker (ful??) dag..
var det en väldigt trafikerad väg du brallade på??

om inte, och om det var god sikt så måste man juh få leka lite ibland.. :squid :brynad

Detta hände förra året på hösten, 3 km lång rakstäcka utan bebyggelse och fri sikt va det.

Brukade testa toppfarten där förr, men idag gör jag inte det igen.

Försöker att gasa av mig på RR banorna istället men kör fortfarande hoj på landsväg, inte så lätt att hålla laglig fart ens med en gammal sporthoj.

Den som smiter och ev orsakar en olycka får leva med detta hela sitt liv, om man har tur dvs, har man otur vill man kanske inte leva alls.

Re: Re: Re: Nu drar vi snuten eller gör vi det

GSXR1100R skrev:
170 på 70 väg på kvällen utanför ett industriområde, jag erkände och dom skrev ner hastigheten till 99 km/h på plats, det är dock ett tjänstefel och idag händer det nog inte så ofta att dom är "snälla" dom gör ju bara sitt jobb och den som bryter lagen gör det av fri vilja och får stå sitt kast,

Vet inte om jag håller med om det där, fått nedskrivet till '29 över' 2 ggr när jag åkt dit (med bil) senaste 3 åren så det händer i allra högsta grad fortfarande.

Erbjöd mig erkänna 29+ men om de skrev mer tänkte jag vägra mig blå. Poliser orkar inte med pappersarbete och som jag förstått det är det klart mer arbete om man inte erkänner.

Förhandla lönar sig alltid.

Re: Re: Re: Re: Nu drar vi snuten eller gör vi det

sege skrev:
Vet inte om jag håller med om det där, fått nedskrivet till '29 över' 2 ggr när jag åkt dit (med bil) senaste 3 åren så det händer i allra högsta grad fortfarande.

Erbjöd mig erkänna 29+ men om de skrev mer tänkte jag vägra mig blå. Poliser orkar inte med pappersarbete och som jag förstått det är det klart mer arbete om man inte erkänner.

Förhandla lönar sig alltid.
Grattis köp en trisslott, man bör givetvis försöka deala om det går men polisen får igentligen inte ge rabatt, det är klassat som tjänstefel och kan leda till att polisen staffas. :whip

Re: Re: Re: Re: Re: Nu drar vi snuten eller gör vi det

GSXR1100R skrev:
Grattis köp en trisslott, man bör givetvis försöka deala om det går men polisen får igentligen inte ge rabatt, det är klassat som tjänstefel och kan leda till att polisen staffas. :whip

ÅH NEJ vad ledsen jag hade blivit isof. :p

Å andra sidan lär ju ingen skvallra, jag menar har jag fått sänkt 20 km/h och klarat kortet osv osv lär jag inte springa och avslöja att 'han sänkte minsann min hastighet bla bla bla' så det är nog rätt riskfritt från polisen.

Re: Re: Re: Nu drar vi snuten eller gör vi det

GSXR1100R skrev:
Troligtvis inte, det är tuffare tag och större insats av trafikpolisen nu än förr, jag blev invinkad av polisen vid en radarkontroll för ca: 15 år sedan, 170 på 70 väg på kvällen utanför ett industriområde, jag erkände och dom skrev ner hastigheten till 99 km/h på plats, det är dock ett tjänstefel och idag händer det nog inte så ofta att dom är "snälla" dom gör ju bara sitt jobb och den som bryter lagen gör det av fri vilja och får stå sitt kast, att smita innebär stora risker och frågan är om det är värt det, och ja jag har smitit en gång, j-t dumt och det gör jag aldrig om igen.

/S.Yndaren

Ja, att det är tuffare tag tvivlar jag inte på och det tas kanske mer seriöst på tjänsteutövningen mot vissa brott. Men stämmer det verkligen att insatsen är större, dvs. i betydelsen fler trafikpoliser och/eller kontroller :confused:

Har iofs bara blivit stoppad, vad jag nu minns, fyra-fem gånger på tolv år, varav tre-fyra nykterhetskontroller. Hade dock också tur en gång, vid fortkörning (i bil) ca 30 km/h på motorväg och kom undan med en varning då poliserna i den civila Volvon missat den andra (värre) fortköraren.

Hursomhelst, anske bäst att hålla ögonen öppna och anpassa hastigheten m.a.o.
/F.

Blivit stoppad,
75 på 50 väg
lite pengar fattigare och förstått att poliser inte har humor!

-" när polisen visade lasern stog det "75+"
då utbrister jag
-"Går den inte längre än till 75 eller?"
2 arga poliser skruvar på sig!

Jonne_boy skrev:
Blivit stoppad,
75 på 50 väg
lite pengar fattigare och förstått att poliser inte har humor!

-" när polisen visade lasern stog det "75+"
då utbrister jag
-"Går den inte längre än till 75 eller?"
2 arga poliser skruvar på sig!

:D
Fast plusset kan ju ha berott på att du körde mot dem och inte ifrån dem (då det troligen visat minus).
/F.

Stanna gör man bara om man är säker på att körkortet inte är i fara eller om man inte tror sig kunna komma undan. :fakta

sitter i samma sits jag, fast jag körde på 70 väg så jag fick 5 månader =/

lider med dig broder...

hightuned> HELL YEAH!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...