Nu blev jag "lite arg"

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Bra att de fick tag på dem i alla fall. Varför är det så roligt att djävlas :mad:

FRAMKALLANDE AV FARA. Vid 17.30 tiden igår har två minderåriga pojkar stått på gång/cykelbanan över Centrumleden och kastat/sparkat sten och grus på två passerande motorcyklar. Förarna av motorcyklarna, två män i åldern 36 och 48 år, båda från Karlskoga, lyckas få tag på en av pojkarna. Även den andra pojken blir så småningom identifierad. Pojkarna är 13 resp. 14 år. En av förarna hade en rodnad i ansiktet efter en sten. Mindre lackskador på motorcyklarna. Respektive förare hade var sitt barn på 8 år med som passagerare.
http://www.polisen.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=9575804

50 spänn på att det kommer en motanmälan emot förarna för egenmäktigt förfarande alternativt frihetsberövande ifrån barnens föräldrar.

Finns inte så myclet annat att göra i Karlskoga..tro mig jag har växt upp där :)

Själv brukade vi pissa på bilar från första bron över E18 när man kommer in i Karlskoga från Örebrohållet...men det var ju på 70-talet så det är preskriberat nu! :D

EDIT(och tillika disclaimer): Vi gjorde aldrig nåt dumt mot motorcyklister...dom var ju cooooola :D

Finns inte så myclet annat att göra i Karlskoga..tro mig jag har växt upp där :)

Själv brukade vi pissa på bilar från första bron över E18 när man kommer in i Karlskoga från Örebrohållet...men det var ju på 70-talet så det är preskriberat nu! :D

EDIT(och tillika disclaimer): Vi gjorde aldrig nåt dumt mot motorcyklister...dom var ju cooooola :D

Joho, det fanns massor att göra i Karlskoga, hänga på Gälleråsen bl a :D
Jag är född och uppvuxen där jag också, men flyttade redan -64...

Vaddå minderåriga?!?!? Jag började jobba när jag var 14 och inte fan var man minderårig då ...
Möjligtvis är det en felskrivning .. efterblivna ska det stå ...

Ja, men de kan väl inte dömas förrän de är 15 fyllda eller :va

Joho, det fanns massor att göra i Karlskoga, hänga på Gälleråsen bl a :D
Jag är född och uppvuxen där jag också, men flyttade redan -64...

Jo men det dog ju lite på Gelleråsen efter den där inte så trevliga halshuggningen där på 70-talet :)

Fast dricka hembränt och spöa degerförsare var ju kul det oxå ;)
Fan nu fick jag lite nostalgisk hemlängtan :D

Kasta sten o pissa på hela Karlskoga tack!!!

Haha...den där stan e så insöad ändå så den är knappt en del av världen :D

Last edited:
Straffknulla deras föräldrar 2 ggr per dag i en vecka medans ungarna ser på:smiley

Förresten, vilken jävla skillnad det är nu för tiden. När en annan var pöjk och man hade blivit "gripen" för nåt sånt där så hade dom ju brutit isär varenda ben i kroppen på en. Fyfan ni har tur ni 80-talister att vi var så snälla mot er ;)

Har varit med om att ungj*lar kastat stenbumlingar genom takluckan på bussen (från gångbro). (Nära att träffa benen på en passagerare)
En kollega blev sjukskriven efter att de splittrat vänster sidoruta med stenhård is...
Där var det stora ungdomsgäng (ca 5-25åringar) och drog runt till midnatt, utan att nån brydde sig...

Jävlas för jävlandets skull helt enkelt.

Den där mc-olyckan (för inte länge sedan) där pappskallar ställt platsstolar mitt i vägen, mitt natten?
Också bara för att "man kan".

Tur att jag är någorlunda sansad, annars hade de blivit mos.... :mad:

Och säger man till så är man otrevlig... :va

Har varit med om att ungj*lar kastat stenbumlingar genom takluckan på bussen (från gångbro). (Nära att träffa benen på en passagerare)
En kollega blev sjukskriven efter att de splittrat vänster sidoruta med stenhård is...
Där var det stora ungdomsgäng (ca 5-25åringar) och drog runt till midnatt, utan att nån brydde sig...

Jävlas för jävlandets skull helt enkelt.

Den där mc-olyckan (för inte länge sedan) där pappskallar ställt platsstolar mitt i vägen, mitt natten?
Också bara för att "man kan".

Tur att jag är någorlunda sansad, annars hade de blivit mos.... :mad:

Och säger man till så är man otrevlig... :va

Ja tvi vale säger jag. Det är ju för sjutton direkt LIVSFARLIGT därute!
Jag föreslår att vi kapar ner alla träd, flyttar ner alla hus under marken, jämnar alla landskap så det blir mer likt en saltöken så att vi kan gå där i våra 10cm tjocka skumgummioveraller med surroundstrålkastare på utan att bli påhoppade av de här farligheterna som finns i världen.
Skjut av djuren oxå och utrota insekterna, de sprider ju sjukdomar för böfvelen!
För vi SKA ju kunna gå utomhus utan att det händer nåt!

Ironi off:
Klart det suger när "pojkstreck" blir allvar, men för helvete, har aldrig du gjort nåt dumt? Jag kan ge mig fan på att du är en av de där kärringarna som sitter på tunnelbanan och håller hårt i handväskan och stirrar surt på mig och mina tatueringar.

Förutom Gelleråsen isånnafall :ajjabajja

och jävla ungar även om de inte finns någe o göra borde dom ju fan veta bättre... nog för att jag har gjort mycket , mycket dumma saker men aldrig något i stil med sånna saker...

tror de flästa på detta forum är ett gäng busar ;)

Klart det suger när "pojkstreck" blir allvar, men för helvete, har aldrig du gjort nåt dumt? Jag kan ge mig fan på att du är en av de där kärringarna som sitter på tunnelbanan och håller hårt i handväskan och stirrar surt på mig och mina tatueringar.

Att med uppsåt kasta en sten och försöka träffa en motorcyklist är något helt annat än ett pojkstreck i min bok.

Dreggel, hur fasen läser du :va

Du, jag kan garantera dig att hon inte är någon kärring, hon äger ingen handväska och att hon aldrig gjort något dumt :mad:

Däremot är hon en yrkeschaufför som försöker göra ett bra jobb utan att riskera att få onödiga skador pga av ungar som djävlas för djävlandets egen skull :tummenupp

Dreggel, är det pojkstreck att sätta eld på bussar med passagerare i också.

Jag använder ryggsäck och jag gillar tatueringar.

PS Du behöver väl handledare?

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...