Nu behöver jag hjälp här!!

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Nu sitter man här o tänker över vad man ska ha för mellanklass hoj!? Sporthoj eller motard :confused: Är ju sugen på båda men har inte den ekonomin :(

Sett ALLT underbart bus man kan göra med en motard. Var inne i vid Hacksta i V:ås igår och det kom en motardåkare :tummenupp Drog några Wheelies och stoppies vilket såg så SATANS kul ut! :bow ..men senare kom det även en R1a och gjorde en wheelie hela vägen!var ju bra mäktigt det med :slicka

Så nu vill jag att ni skriver för/nackdelar för Sporthoj och motard skulle underlätta för mig att bestämma :rodnar

För det första kan jag väl säga att det INTE är coolt att wheela runt i stan...

Sen vad gäller lämplig hoj så är det ju så att mellanklass är och förblir mellanklass, och wheelande är väl inte helt lätt då, så om jag var i den situationen skulle nog jag satsa på en typ kawasaki ER-5 eller liknande.

plastraket kan du skaffa när du lärt dig köra lite tyngre hoj (missuppfatta inte detta nu)

Det är lättare att kryssa mellan barnvagnar i stan på bakhjulet med en offroad/motard för det går inte lika snabbt.

Med en cross kan du köra på gatan eller bredvid gatan...!
Och det går visst att wheela med en mellanklasshoj... :fakta Kör själv en strypt Suzuki DR 650. Mycket roligare än min förra plastraket (Kawa gpz 600). Betalar dessutom bara 2500 i försäkring/helår.... :)

Ska du bara puttra runt i stan så köp en motard om du nu tror att det är din hojtyp.

Jag resonerade så här när jag köpte hoj: Gillar att åka landsväg, vill kunna åka på semester, busa av sig på någon småväg, vill ha ett fett vrid och mycket vrid, det ska finnas potential i hojen för att kunna åka bana, kunna köra en 100 mil /dag utan att bli slut i kroppen.
Inte kosta för mycket och mindre dyr att äga. Jag har nu en drömhoj för mina behov och det är viktigast.

Bifogat

• 96tridaya.jpg
    96tridaya.jpg
    12.1 KB · Visningar: 673
Pertan skrev:
Ska du bara puttra runt i stan så köp en motard om du nu tror att det är din hojtyp.

Jag resonerade så här när jag köpte hoj: Gillar att åka landsväg, vill kunna åka på semester, busa av sig på någon småväg, vill ha ett fett vrid och mycket vrid, det ska finnas potential i hojen för att kunna åka bana, kunna köra en 100 mil /dag utan att bli slut i kroppen.
Inte kosta för mycket och mindre dyr att äga. Jag har nu en drömhoj för mina behov och det är viktigast.

Frågan är hur mycket vrid du har kvar när du har stypt ned den till mellanklass :fakta

Sporthoj och mellanklass rimmar nästan alltid illa, vill nog hävda att det är viktigare att du lär dig köra hoj innan du ska börja åka runt på ett hjul, men en offroad är alltid en bra mellan-hoj.

Riiiight... :rolleyes: Det underlättar ju att ha en lättkörd hoj så man lär sig köra ordentligt vilket jag har ett tag kvar. Klart man vill ha lite av en poser-hoj :rodnar Men men..plånboken är väl inte lika pigg på den sidan :( Det som Pertan sa är var ju ett bra sätt att överväga hojtyp :tummenupp

Som strypt till 34 hk kan jag rekommendera Honda Dominator, Suzuki Dr650, och Yamaha XT600. Dominatorn är lite mer landsvägsanpassad.

Satsa på en bra/billig affär, vilken hoj som helst, och spara upp dig till nåt rejält vid 20 istället. 34 hk är la ok relaterat 125:an, men ett helvete efter ett tag (oavsett om du väljer motard eller "slö-cbr"). Antar att EU-nissarna vill att man ska lida ordentligt i 2 år...

Avtjänade som sagt mina två strypår på en cb400. Tur var väl det för jag känner på mig att strypningen inte hade suttit i länge om jag köpt en sporthoj, den hade nog pluggats ur lika fort som den gjordes på 125:an.

SimmPsi skrev:
Nu sitter man här o tänker över vad man ska ha för mellanklass hoj!? Sporthoj eller motard :confused: Är ju sugen på båda men har inte den ekonomin :(

Sett ALLT underbart bus man kan göra med en motard. Var inne i vid Hacksta i V:ås igår och det kom en motardåkare :tummenupp Drog några Wheelies och stoppies vilket såg så SATANS kul ut! :bow ..men senare kom det även en R1a och gjorde en wheelie hela vägen!var ju bra mäktigt det med :slicka

Så nu vill jag att ni skriver för/nackdelar för Sporthoj och motard skulle underlätta för mig att bestämma :rodnar

Köp min SV 650...
http://www2.blocket.se/view/1146834.htm?l=0

Re: Re: Nu behöver jag hjälp här!!

Mekus skrev:

Japp!!Har faktiskt kikat efter SV:n dom är fina är dom :) Finns mycket tillbehör också :tummenupp Har rådslagit med farsan och hans svar.

-Ja då gör vi så att vi säljer skitrakan och köper en SV till dig framåt höst :rock

Bara hoppas jag hinner köra upp för mellanklass :crash Sen om jag klarar det luktar det som lite vinter bygge ;)

Re: Re: Re: Nu behöver jag hjälp här!!

SimmPsi skrev:
Japp!!Har faktiskt kikat efter SV:n dom är fina är dom :) Finns mycket tillbehör också :tummenupp Har rådslagit med farsan och hans svar.

-Ja då gör vi så att vi säljer skitrakan och köper en SV till dig framåt höst :rock

Bara hoppas jag hinner köra upp för mellanklass :crash Sen om jag klarar det luktar det som lite vinter bygge ;)

Men vad väntar du på? KÖP NU!! :)

Alltså, jag läser hela tiden, köp en offroad, lär dig köra etc tec...
Jag tog mitt A (begränsat) kort för fem år sedan, har sedan dess knarrat runt på en 600 cc LV-reggad endurohoj (lat som jag var orkade jag inte strypa den), för 3 månader sedan köpte jag min första plastraket, herregud vilken skillnad det är tekniken att köra. Om man nu köper en strypt plastraket så uppför cykeln åtminstonde sig likadant, så jag skulle vilja påstå att om du siktat in dig på en racerhoj när du får köra obegränsat så börja med en strypt nu. Det är bra mycket lättare att köra med en offradare. Till och med jag klarar hantera min utan större bekymmer. Köra offroad är som en stor moppe eller något.
Alltså, lär dig köra, med en svagare motor på den typen av cykel du i framtiden vill ha i garaget.

Ps. Var glada över att ni inte mötte mig på hemväg med den nya cykeln, det tog mig 200 mil innan jag kunde svänga ordentligt ;) . F.ö. så har jag nog inte lärt mig det till fullo ännu, jag sitter hemma med gipsad arm efter att jag inte svängde undan rådjuret tillräckligt fort.

Behåll den du har! Helt seriöst så behåll RGn tills du har råd med en sporthoj.
Du kan ju inte fisa runt på en retard eller nåt sånt fult :rolleyes:

Köp en gs500e eller nåt sånt.....

Ställ den på pappa och se till att du får låna den enligt f-bolaget :crash

750RR

Casca skrev:
Alltså, jag läser hela tiden, köp en offroad, lär dig köra etc tec...
Jag tog mitt A (begränsat) kort för fem år sedan, har sedan dess knarrat runt på en 600 cc LV-reggad endurohoj (lat som jag var orkade jag inte strypa den), för 3 månader sedan köpte jag min första plastraket, herregud vilken skillnad det är tekniken att köra. Om man nu köper en strypt plastraket så uppför cykeln åtminstonde sig likadant, så jag skulle vilja påstå att om du siktat in dig på en racerhoj när du får köra obegränsat så börja med en strypt nu. Det är bra mycket lättare att köra med en offradare. Till och med jag klarar hantera min utan större bekymmer. Köra offroad är som en stor moppe eller något.
Alltså, lär dig köra, med en svagare motor på den typen av cykel du i framtiden vill ha i garaget.

Ps. Var glada över att ni inte mötte mig på hemväg med den nya cykeln, det tog mig 200 mil innan jag kunde svänga ordentligt ;) . F.ö. så har jag nog inte lärt mig det till fullo ännu, jag sitter hemma med gipsad arm efter att jag inte svängde undan rådjuret tillräckligt fort.

Jag vill klappa din BMW :rock

750RR

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back