Nu är man igång igen, första turen!

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Efter en veckas nära-döden-upplevelse i form av halsfluss och elakartad feber (ni vet, killar och förkylning :rolleyes: ) så masade jag mig ner i källaren för att fixa punkteringen på den nyinförskaffade leksaken. Under många hostattacker och feberhallucinationer satt tillslut det nya däcket på plats.

Vad då göra? Jo solen skiner som aldrig förr, +7 grader i luften och vägen är torr. Man tar en extra kovepenintablett, byltar på sig så mycket kläder som bara går och tar oskulden på den här säsongen.

Att man varje år glömmer bort hur förbannat kul det är att köra! Har averkat runt 35 mil på två dagar nu, håller fortfarande på att köra in motorn, annars hade det säkert blivit många fler sköna mil.

I'm Back! :tummenupp

Bifogat

• första_turen.jpg
    första_turen.jpg
    81.3 KB · Visningar: 108
fint! här var det +10, blå himmel och snustorr mark för någon dag sen.. kunde inte köra den dagen :( men dagens uppgift blir att dra fast hjulaxeln bak och sen kanske ta en tur :) (har bla.a. bytt drivpaket) det är ok idag, +7 men molnigt

Skönt... Är fan sjuk också... Ont som fan i kroppen/halsen!!

Dålig timing som fan!!

Zana skrev:
Skönt... Är fan sjuk också... Ont som fan i kroppen/halsen!!

Dålig timing som fan!!

Känner igen fenomenet men körde ändå vilket resulterade att den manliga förkylningen blev ännu värre....

/U

sir Urban skrev:
Känner igen fenomenet men körde ändå vilket resulterade att den manliga förkylningen blev ännu värre....
/U

Så sant, det är manligt att vara förkyld...

Om jag nu bara kunde behålla den här porrhesa stämman som jag har odlat fram under den gångna veckans så är min lycka gjord.

Plus att någon erbjuder mig en Sebringpipa till LC4'an. Den låter aningen asmatisk med originaldämparen. Ljudet är ju halva körupplevelsen. Annat är det med TL'en, där dundrar det... Men men, kanske lika bra att det inte låter allt för gött medans man kör in den, mindre risk att man gasar för mycket då.

Äh, skit oxå!

Varför skulle jag läsa den här tråden... Nu måsta ju jag oxå ge mig ut en sväng idag! :tummenupp

Tiger302 skrev:
Äh, skit oxå!

Varför skulle jag läsa den här tråden... Nu måsta ju jag oxå ge mig ut en sväng idag! :tummenupp

Så klart du ska! Ut med dig nu! Seså! Bums iväg! Akta dig för gruset! Chopp Chopp!

... MEN sitt inte bara där då, på med stället istället och ut och gasa!

Hade långväga besök hela helgen, trevligt i och för sig men med en lysande sol och fler plusgrader på dagarna än minusgrader på nätterna tärde på mitt tålamod. Jag tror att det svarta åskmolnet över mitt huvud fick dom att packa sina väskor och lämna mig ifred vid tolvtiden idag. Nu så här arton hojmil senare är det svarta åskmolnet ett minne blott och säsongen är officiellt inledd.

Jag är så :) att jag skulle kunna :banana av lycka.

/CJ

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...