Nsr trimmsystem

Trallan

Va, jag?
Gick med
14 Oct 2003
Ort
hemma
Hoj
trodde jag hade en ninja
Jag har en Nsr av årsmodell 97 och det jag inte vet är ifall jag har 2 cdi boxar som är strypta så jag måste byta dom för att få hojjen ostrypt. Jag hittar typ ingenting annat möjligt som strypning. Jag har läst på forumet om var jag kan hitta diverse strypningar och jag har haft flera mekar på o kollat men det ska inte finnas någon annan typ av strypning så är det.

Men om fallet är sådant att jag har 2 strypta cdi boxar och vill köpa ett gianelli helsystem från: http://www.motorrad-bach.de/ är det nån ide? Jag menar för att det ska ge någon effekt för pengarna även fast cdi boxarna e strypta så att säga?

Nån som kan ha en aning?
 
strypning i cdi-boxen på nsr/crm 91 - ? gör inte speciellt mycket eftersom stypningen sitter vid runt 11.00 varv. Gjorde knappt någon skillnad på min eller min polares nsr.
 
Effekten slutar ju typ vid 11000?
Har du själv plockat bort pluggen i kröken?
Tror den sitter mitt _i_..
 
cRoC skrev:
Effekten slutar ju typ vid 11000?
Har du själv plockat bort pluggen i kröken?
Tror den sitter mitt _i_..

jag syftade på vad strypning i cdiboxen gör, inte pluggen i avgassystemet eller insugpluggen.
 
men då återstår frågan ifall ett gianelli system skulle vara ett bra val för min hojj? med 2 strypta cdi boxar... min toppar knappa 125km/h jag blir tokig för det går såå sakta!
 
jag kan ge dig två guider om hur du gör din cdibox ostypt, den andra du kallar för cdibox är en styr enheten för avgasporten tror jag. Ialla fall på min hoj som nästan är identisk med nsr.
Köp ett JollyMoto effektsystem till hojen istället, ska nog vara det värsta du kan skaffa till den, du kan hitta dom hos addemoto t.ex.

PM mig så skickar jag guiderna till din mail.
 
Fyxim skrev:
strypning i cdi-boxen på nsr/crm 91 - ? gör inte speciellt mycket eftersom stypningen sitter vid runt 11.00 varv. Gjorde knappt någon skillnad på min eller min polares nsr.

Inte heller på min!! :hej
 
Den gör inte mer än 125km/h och då varvar den ca 9500 på 4an jag kan tro att mitt avgassystem. Jag har inte nsr original jag har från en äldre typ nsf, den det kom ifrån var ganska säker på att det va ostrypt men han kan ju haft fel. Men grejjen då att den verkar inte orka mer än det jag precis beskrivit, kan avgasysstemet vara problemet i det hela? Eller kanske luftintaget?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top