Nsr med problem!

Sandberg

Bättre sist än stoppad halvägs
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Kungshamn
Hoj
125cc plasträser :)
tjenare har problem med min Honda nsr 125 men ingen kan komma på vad det är?

det va så att jag stängde av den med dödaren på styret och sen startade den inte mer, den startar inte änns med startgas?! jag har gnista å komp men den tänder ändå inte? vad kan detta vara? :S

Har äve bytat tändspole och tändkabel då det var som en julgran men det hjälpte inte ändå.:mad:
 
Last edited:
Tänder den ett par gånger när du ska starta den eller är den totalt död?

Testat att springa igång den?
 
Nu är jag inte proffs på tändning, men har du kollat så att svänghjulet sitter som det ska?
 
nope inte än. den starta inte när man sprang med den heller :(

Var inte dum nu, kolla så inte dö-knappen är kaputt innan du bytt hela tändningen. Det är alltid (för mig) de lättaste felen, och de tänker man alltid sist på. :rolleyes:

Står tydligt även i manualen att man inte ska andvända den knappen för att stänga av motorn så de kan vara annat.
 
Var inte dum nu, kolla så inte dö-knappen är kaputt innan du bytt hela tändningen. Det är alltid (för mig) de lättaste felen, och de tänker man alltid sist på. :rolleyes:

Står tydligt även i manualen att man inte ska andvända den knappen för att stänga av motorn så de kan vara annat.

Han sa ju att han hade gnista
 
Var inte dum nu, kolla så inte dö-knappen är kaputt innan du bytt hela tändningen. Det är alltid (för mig) de lättaste felen, och de tänker man alltid sist på. :rolleyes:

Står tydligt även i manualen att man inte ska andvända den knappen för att stänga av motorn så de kan vara annat.



HAha inget fel på knappen för gnista har jag :P vet att man inte ska stänga av där men gör det ändå av ngn dum vana :gnissla

vad står det att det kan vara för ngt annat då? :P
 
Last edited:
vet inte xD men ska inte vara bra säger folk :P


Jag har hört samma sak, Och jag tror att jag läste i min handbok till Aprilian att man inte skulle använda dödar knappen bara i en nödsituation eller något liknande. Så jag stänger alltid av på nyckeln när jag kör Dtn så händer det väl ibland att man stänger av den på dödaren och om man vurpar osv så går det oftast snabbast att stänga av på dödaren :tummenupp
 
Låter ganska konstigt tycker jag, jag ser ingen skillnad på att bryta tändningen och bryta tändningen :tungan

På endurohojarna jag har haft så har det ju bara funnits dödare så jag ser inte varför det är skadligt.

Däremot har jag hört att vissa fått problem pga korrosion på dödaren som uppkommit pga att den inte använts

Finns det någon som är säker på sin sak kan denne gärna få förklara :)
 
Låter ganska konstigt tycker jag, jag ser ingen skillnad på att bryta tändningen och bryta tändningen :tungan

På endurohojarna jag har haft så har det ju bara funnits dödare så jag ser inte varför det är skadligt.

Däremot har jag hört att vissa fått problem pga korrosion på dödaren som uppkommit pga att den inte använts

Finns det någon som är säker på sin sak kan denne gärna få förklara :)

Jag vet inte heller varför det är så men det är så jag fått lära mig och det är så det står i hand-boken. Lika bra att följat så de oväntade inte händer. :rolleyes:

Kolla även så de flöder på med bränslet, helt ologiskt i sammanhanget men när inget annat funkar kan man lika gärna kollat. kolla så inte "pluppen" på tändstifftet har trillat av samt mellanrumet mellan spetsarna
 
Last edited:
Jag vet inte heller varför det är så men det är så jag fått lära mig och det är så det står i hand-boken. Lika bra att följat så de oväntade inte händer. :rolleyes:

Kolla även så de flöder på med bränslet, helt ologiskt i sammanhanget men när inget annat funkar kan man lika gärna kollat. kolla så inte "pluppen" på tändstifftet har trillat av samt mellanrumet mellan spetsarna




MIn kompis trodde att det skulle kunna vara tändplattan det är något fel på? kan det stämma tro? :P
vad menar du för plupp?
det är nästan nytt tändstift på hojjen :S
 
Gör det jag skrev i inlägg 4. om du inte ser något så får du nog ta av svänghjulet.
 
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top