Nsr går konstigt

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Ort
knivsta
Hoj
zx6r -05
Hej,
jag har gjort lite småsaker på min Nsr och nu går den väldigt dåligt kanske kan få hjälp och lista ut vad det är?
Det är så att jag har bytt drev i fram till 2 kuggar mindre men det kan ju inte spela någon roll, sedan har jag bytt reeds samt tagit bort plastbrickan som sitter i membranet och filat upp insuget och klippt koppartråden i cdi:n.

När jag kör är det så att om jag börjar från 2 tusen varv och kör på 1:an så bubblar/hackar den som fan vid 5 tusen varv och det håller i sig hela tiden upp till 10 tusen är stannar den och när den går över 9 tusen varv fortsätter den varva till 10 tusen men det händer ingenting ingen effekt alls.

men stannar man så kan man vara upp den till 11 tusen och om man då slirar på kopplingen så går den normalt tills man växlar till 2:an och kommer upp till 9 tusen då slutar det hända saker och den bara varvar utan att det händer nåt, ibland så blir det som om att man skulle stänga av hojen jätte snabbt en hackar till och dör i en halv sekund sen fortsätter den varva.

När jag sedan lyfte upp tanken och testade varva så tyckte jag att avgasventilsvajrarna inte rörde sig lika mycket som förut men jag kommer inte ihåg hur mycket dom rörde sig förut. någon som har en anning om vad det kan vara kan det avgasventilsvajrarna kanske eller kan det vara att ag bytt redds och filat upp insuget ? :va
tacksam för svar :)

Mvh Markus
 
"plastbrickan som sitter i membranet" menar du den vita med ett runt/ovalt hål i så ska den inte tas bort. Har du gjort det så kommer det bli konstiga virvlar som gör att den går dåligt. jag är oxå lite sugen på att klippa koppartråden i cdi:n :bananavar satt den på din?

bildförtydligande på plastbrickan jag menar http://img297.imageshack.us/img297/1905/img0039civ9.jpg
 
Last edited:
jag satte tillbaks brickan och den går lite bättre men det jävlas fortfarande om man startar från stillastående och nu klarar den av att varva till 11 tusen men mellan 10och 11 är det motigt som fan, men kan det ha att göra med att insuget är uppfilat då kanske ? :va
koppartråden i cdi:n gav knappt nån märkbar effekt men lite rappare vart den.

på bilden är det inte en cdi från en nsr men den sitter på det stället som jag har ringat in på en Nsr :)
Mvh
 

Bifogat

  • motorcycle_cdi.jpg
    motorcycle_cdi.jpg
    14.6 KB · Visningar: 45
jag har orginal men jag tycker den borde gå bra ändå för jag har ju inte gjort nåt så den behöver mycket mer soppa, men när det slutar regna här så ska jag testa och varva ur den på raka och sen kolla hur tändstiftet ser ut. Men kan det bero nåt på att insuget är uppfilat då? för insuget är ju en hel del större än hålet i membranet nu.
Mvh
 
Såg i en annan tråd där du fråga om man skulle ta bort metallplattan när man bytte till nya reeds. Sätt tillbaks den ifall den e borta. Eller e d denna som nu heter "plastbricka" kanske?
 
den vet jag att det inte ska bort och den sitter kvar och plastbrickan är en annan sak och den har jag också satt tillbaka.:)
 
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top