NS125F ventil och el?

jar913

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Honda NS125F
Tja!
Var och köpte mig en ns125f igår, fick den för 4500kr vilket är ett vettigt pris då det var lite fix.
Har lyckats fixa det mesta, men fastnat på blinkers och bromsljus.
Har kopplat in alla blinkers som dom ska, men dom lyser inte. Däremot kan dom helt random börja lysa ibland när jag kör, även om jag inte tryckt på strömbrytaren. Bromljuset funkar inte heller, trycker jag på frambromsen händer inget, trycker jag däremot bak så börjar både bakljuset och framljuset lysa svagare. Är inte så haj på el men gissar på kortiss nånstans?

Sen undrar jag lite över ATAC ventilen. Antar att det är den som sitter vid sidan om avgasporten? Går som en axel man kan röra fram och tillbaka. Hur kopplar man in den? för såg att dom var strypta genom att den inte funkar. Den rör sig nämligen inte när man gasar eller något.

Kolla jorden så den är tillräklig, se till att batteriet är färskt och laddat, kolla blinkersrälet så det är inte trasigt, kolla frambromskontakten så den funkar...

All el ser riktigt fräscht ut och nästan nytt. Köpte ett nytt batteri också men ingen skillnad. Ska kolla jord senare idag.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph