nosblod

Stoppa upp lite glödgat stål typ en kniv eller så, det stänger alla blodkärl. Eller så gör du som Rambo och bränner igen alla blodkärl med lite svartkrut.

:fakta

kan ju även prova med att ligga ned på rygg och böja huvudet bakåt så att näsan kommer högt. man brukar dock få ligga såhär en stund

Jonne_boy skrev:
hur får jag stopp på våldigt kraftigt näsblod??

papper blöder igenom dikert...

skynda innan jag förblöder ;)

Bästa sättet att få stopp på det är att ta fetvadd (om du inte har det går det bra med bommul doppad i matolja) och stoppa upp i näsan och sen klämma hårt vid näsroten i minst 15-20 minuter. har det inte slutat då upprepar du proceduren en gång till. har det fortfarande inte slutat då så ta dig till akuten så får de bränna blodkärlen.

//en som vet...

ett gammalt boxarknep är att trycka med fingrarna i bakhuvudet imellan där
nackmusklerna har sitt fäste, känns skumt dom första gångerna
det är ganska mjukt där, Men iaf så har blodkärlen till näsan sin
gång där, så det slutar inom 5 minuter, man ska trycka ganska hårt
Och det är inte farligt :hej

NoicE skrev:
ett gammalt boxarknep är att trycka med fingrarna i bakhuvudet imellan där
nackmusklerna har sitt fäste, känns skumt dom första gångerna
, Men iaf så har blodkärlen till näsan sin
gång där

Hmm, jag är skeptisk....
Näsroten är nog en bättre idé. Svälj inte för mycket blod, hemoglobin är otrevligt för kroppen i större mängder och du kommer att kräkas som en hund. Låt det rinna och spotta ut.

ivarzon skrev:
Ta massvis med papper, ställ dig över toaletten och snyt dig hårt så innåt helvete!
Det gör jag jämt när jag har näsblod, det har ALLTID slutat på mig..
Blodlevern kommer ut tillsammans med lite annat "gägg", torka sedan rent i snoken med lite blött papper, torka sedan efter behag med torrt papper.. :tummenupp

Kan bara hålla med herrn! Man måste snyta. Inte stå o fjolla o låta det blöda. Fräs ut allt i snoken så kommer det sluta.
Det gör det alltid på mig!

Hur kan du sitta o skriva samtidigt som du förblöder förresten?

Bikerbitch skrev:

Hur kan du sitta o skriva samtidigt som du förblöder förresten?

det va igår som jag blodade..

och det slutade tillslut efter typ 1 ½ timme..

men nu e det bra..
men alla tips motages och ska kommas ihåg till nästa gång..

Jonne_boy skrev:
det va igår som jag blodade..

och det slutade tillslut efter typ 1 ½ timme..

men nu e det bra..
men alla tips motages och ska kommas ihåg till nästa gång..

1½.. då skall vi inte snacka om hur mkt blod jag förlorar 1 gång i månaden. Blöder väl cirka 72 timmar eller så..

Så inga fjollfasoner va :fakta

Näsroten som sagt.
Mellan ögonen och lite längre ner ( där näsbenet slutar och brosket tar vid )
- Tryck HÅRT och håll kvar en god stund.

Blodtillförseln stryps ordentligt och blodet hinner
koagulera = blödningen avstannar.

Bikerbitch skrev:
1½.. då skall vi inte snacka om hur mkt blod jag förlorar 1 gång i månaden. Blöder väl cirka 72 timmar eller så..

Svårare att knipa åt om roten till blödningskällan, bara.... :fakta

Aldrig behövt testa då jag aldrig någonsin, trots smällar, blödit näsblod.
Dock skulle jag kunna tänka mig att näsborrarna skulle bli rätt stora när det börjar svälla i tampongen :D

chrilleus skrev:
En tampong borde väl funka i kranen oxå? Någon här som testat? :confused:

Tanken har slagit mej, men jag brukar inte använda tamponger så ofta så jag har aldrig haft tillgång till det då jag blödit i snoken!

Jag har provat med tampong. Miket roligt.
Näsborren blev en aning större efteråt men gick rätt snabbt tillbaka till neutral läge.
Smidigt när man har tamponger hemma om man vill samla upp blodet på smidigt sätt då tamponger utvidgar sig som en blomma o man känner sig fräsch o väldigt sexig. Det mest underliga var ju att man kände sig så fri så jag blev tvungen att springa runt i underkläder o bara sucka glatt o betacka mig att OB fleurs nya tampong med vridna kanaler har uppfunnits...

Bikerbitch skrev:
Näsborren blev en aning större efteråt men gick rätt snabbt tillbaka till neutral läge.
Smidigt när man har tamponger hemma om man vill samla upp blodet på smidigt sätt då tamponger utvidgar sig som en blomma o man känner sig fräsch o väldigt sexig. Det mest underliga var ju att man kände sig så fri så jag blev tvungen att springa runt i underkläder o bara sucka glatt o betacka mig att OB fleurs nya tampong med vridna kanaler har uppfunnits...

:D :D :D
:tummenupp

ivarzon skrev:
Ta massvis med papper, ställ dig över toaletten och snyt dig hårt så innåt helvete!
Det gör jag jämt när jag har näsblod, det har ALLTID slutat på mig..
Blodlevern kommer ut tillsammans med lite annat "gägg", torka sedan rent i snoken med lite blött papper, torka sedan efter behag med torrt papper.. :tummenupp
Inte att rekommendera om man går på blodförtunnande mediciner... :skrämd
Ni skulle sett mitt badrum i Söndags, Stockholms blodbad... :D

/A

Tryck in mycket papper i chucken spola tills vattnet blir riktigt kallt i vattenkran blöt papper i iskallt vatten o håll emot näsryggen andas lungt o stillla o inga häftiga rörelser sitt gärna ner med huvudet lätt tillbakalutat inte så mycket att det rinner bakvägen försök att inte byta pappret i näsan för tidigt och framför allt glöm inte och ducka när någon slår lycka till.

Bikerbitch skrev:

BB, du e underbar! :tummenupp :D

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...