Normupplösning deluxe

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu står alla Obamas anhängare och applåderar våldtäkt mot barn.
Jag älskar att ha rätt och jag älskar att hata liberaler. :)
Så här går det när varenda norm skall ifrågasättas, när varje minoritet skall få göra som den vill, när allt som för bara några tiotals år sedan ansågs bra anses dåligt av diverse medietöntar. it-fjantar, skådespelare och andra landstingsanställda liberaler och kommunister.

En trettonåring, snart i var kulturarbetares säng - även i Schweden, sanna mina ord. :mattias

Fler än hundra tunga namn inom filmindustrin har skrivit på en protestlista mot att regissören Roman Polanski ställs inför rätta efter sexbrottet för tre decennier sedan. Men allmänheten låter sig inte påverkas – en övervägande majoritet anser att den kände filmmakaren bör sona sitt brott.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3592455.svd

Hur orkar du?

Jag försöker i största möjliga mån undvika "nyhets"medier

Man blir bara förbannad.

Jaha, vad skall man dra för slutsatser av detta?:va
Kulturarbetare är liberaler. En övervägande majoritet av allmänheten är det inte. Vad är dom då? Fascister eller kommunister?

Är det inte bra att de flesta tycker att Roman är ett :arsele som bör sitta inne? Vem orkar bry sig om vad ett gäng kulturknuttar tycker...

Jag kombinerar späkning med narcissism, en oslagbar kombo. Som att äta chorizo med strössel. det bästa av två världar.

Chorizo. Är inte det kulturberikning?

Last edited:
Vad är preskriptionstiden i Sverige för samma sak?

Skulle vi slänga någon i fängelse 30 år senare?

Katolska kyrkan är sannerligen känd för dess liberala värderingar. :lol

Det har alltid varit de konservativa som bäst har propagerat för rätten till en liten flicka i sängen.

Jag kombinerar späkning med narcissism, en oslagbar kombo. Som att äta chorizo med strössel. det bästa av två världar.

Obscent!

/Skat Esta

1.Vad är preskriptionstiden i Sverige för samma sak?

2.Skulle vi slänga någon i fängelse 30 år senare?

1.Kanske inte är att betrakta som ett brott längre ens, möjligen en rent konstnärlig handling. Låt oss inte glömma att han hade vänligheten att förse ungen med både sprit och droger...

Edit;

(Finns säkert nån flane med bristfällig läsförståelse som inte uppfattar tonläget på detta, mitt ansvar?).

2.Vad tycker den utsatta?

alt;

.......och varför inte, är Sverige ett föredöme i den meningen månne?

Effektsökande ytterlighetsbeteende, vederstyggligt!

Last edited:
Vad är preskriptionstiden i Sverige för samma sak?

Skulle vi slänga någon i fängelse 30 år senare?

Grov våldtäkt: 15 års preskriptionstid. Det är helt jävla befängt att jaga någon efter 30 år. Världens bästa land visar sin "bästa" sida.:rolleyes:

Preskriptionstiden har gått ut men det gäller inte om någon har erkänt, blivit dömd och väntar på fängelse.

Vad bråkar folk om? Var det inte bara en så kallad "installation"? :näsblod

Varför tycker du det?

Därför att skall den här kulturknutten dömas, krävs det vittnesmål från offret. Hon skall nu efter 30 år alltså behöva gå igenom en rättegång som garanterat river upp gamla sår igen. Vansinne. Hennes eventuella önskan om hämnd är med stor sannolikhet inte så påtaglig att den gör det värt det för henne. Och rent generellt, oaktat hur det förhåller sig i just detta fall, har brottsoffer ingen önskan om att det skall rivas i skiten efter 30 år.

Preskriptionstiden har gått ut men det gäller inte om någon har erkänt, blivit dömd och väntar på fängelse.

Det där är inte riktigt sant, i vart fall inte i Sverige.

Last edited:
Jo i sverige har vi preskribtionstid på utdömda straff. Rätt poppis bland kriminella personer med utomnordisk härkomst att åka till hemlandet istället för att sitta i finkan och därefter återvända när straffet preskriberas....

http://www.kriminalvarden.se/Om-Kriminalvarden/Lagar-foreskrifter/Preskriptionstider/

Enl dåtidens lagstiftning var straffet för sexuellt umgänge med underårig troligen under 4 år dvs straffet hade fallit bort efter 10 år om personen inte hade inställt sig till kriminalvården...

Därför att skall den här kulturknutten dömas, krävs det vittnesmål från offret. Hon skall nu efter 30 år alltså behöva gå igenom en rättegång som garanterat river upp gamla sår igen. Vansinne. Hennes eventuella önskan om hämnd är med stor sannolikhet inte så påtaglig att den gör det värt det för henne. Och rent generellt, oaktat hur det förhåller sig i just detta fall, har brottsoffer ingen önskan om att det skall rivas i skiten efter 30 år.

Aha, så du förespråkar den föredömliga modellen likt i USA, världens bästa land, att brottsoffren har en reell påverkan på straffet? I så fall skall jag ta mig en funderare.

I detta fall är det dock irrelevant eftersom förövaren erkänt gärningen, det lär inte behövas något nytt vittnesmål.

Oavsett så har jag svårt för att acceptera att bara för att tiden går så förväntas brottsoffer förlåta, i praktiken kan Polanski flytta in bredvid flickan som nu blivit tant nästan och hånskratta åt henne dagligen. Det tycker jag är alldelels utmärkt att USA, världens bästa land, försöker beivra, synd att de är så ensamma bara men vad kan man väl förvänta sig av liberaler - normupplösning är en del av planen. :5sure

Jo i sverige har vi preskribtionstid på utdömda straff. Rätt poppis bland kriminella personer med utomnordisk härkomst att åka till hemlandet istället för att sitta i finkan och därefter återvända när straffet preskriberas....

http://www.kriminalvarden.se/Om-Kriminalvarden/Lagar-foreskrifter/Preskriptionstider/

Enl dåtidens lagstiftning var straffet för sexuellt umgänge med underårig troligen under 4 år dvs straffet hade fallit bort efter 10 år om personen inte hade inställt sig till kriminalvården...

I Sverige skiljer vi mellan åtalspreskription och påföljdspreskription. I fråga om åtalspreskription gäller bland annat att en häktning inte är preskriptionsbrytande om man försatts på fri fot. Ett erkännande kan aldrig vara preskriptionsbrytande. Är man dömd av domstol så gäller givetvis påföljdspreskriptionen.

Aha, så du förespråkar den föredömliga modellen likt i USA, världens bästa land, att brottsoffren har en reell påverkan på straffet? I så fall skall jag ta mig en funderare.

I detta fall är det dock irrelevant eftersom förövaren erkänt gärningen, det lär inte behövas något nytt vittnesmål.

Oavsett så har jag svårt för att acceptera att bara för att tiden går så förväntas brottsoffer förlåta, i praktiken kan Polanski flytta in bredvid flickan som nu blivit tant nästan och hånskratta åt henne dagligen. Det tycker jag är alldelels utmärkt att USA, världens bästa land, försöker beivra, synd att de är så ensamma bara men vad kan man väl förvänta sig av liberaler - normupplösning är en del av planen. :5sure

Nä, det gör jag definitivt inte. Jag anser däremot att ett brottsoffer inte skall behöva besväras med brottet efter 30 år. Sen är inte det rättspolitiska tänk som ligger bakom existensen av preskriptionsreglerna hänförligt i första hand till offret, utan till gärningsmannen. Ett av skälen för åtalspreskription är att det från allmänpreventiv synpunkt inte är lika angeläget att gamla brott blir beivrade som att så sker med brott som ännu är aktuella i människors medvetande. Ett annat är det i och för sig önskvärda i att den som efter ett brott varit laglydig under längre tid skall kunna känna sig trygg och inte behöva riskera att den existens han byggt upp åt sig går till spillo på grund av brottet. Det sista utgör även skäl för påföljdspreskription. Sen ser vi för näravarande en förändring i synsättet på preskription och det är uppenbart att lagstiftaren anser att vid mycket allvarlig brottslighet finns skäl att inte ta samma hänsyn till brottslingen och istället lägga större vikt vid allmänpreventionen. Det tycker jag är ett riktigt synsätt.

Nu är jag i och för sig inte så bevandrad i amerikanska rättsregler, jag vet inte vilken betydelse det har i detta fall att Polanski erkänt. I Sverige hade det dock fullständigt saknat betydelse, vilket är rätt, eftersom en person inte kan dömas till straff endast på sitt eget erkännande.

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande