Norgeturer 2012 the only one

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Tänkte att vi kunde använda denna tråd för de som vill ha åksällskap under sommaren kan vara kul att hitta likasinnade (konstigt) som vill ut köra hoj. Lägg ut var du vill åka, antal dagar, period osv så får man se vem som nappar.

Finns många där ute som åker själva dessutom.

Väl mött...........................................

ÖÖ jag räcker upp handen, jag tänkte mig en tur till trollstigen (ca 3dagar) i sommar. Datum är ej spikat.
Men jag är ju inte lika snabb som du med dina Atack-Touring:(:hihi men det kan bero på mig.
Man har nog åldern emot sig.

Nicke.

Hahahahaha

Attack touring ja de va nå nytt, nu e du väl faen ute med villfarelser, tänk att alla tror att jag kör jättelånga sträckor varje gång jag är ut, helt fel åker faktiskt kortare turer vart 10:e år som understiger 50 mil på dagsetappen.:tummenupp

Tänkte också försöka göra verklighet av en norgetur i sommar. Över till Trondheim och ta mig söderut till Geiranger/Trollstigen och tillbaka in i svedala via charlottenberg. Som det ser ut idag åker jag själv och tänkte ta ungefär tre-fyra dagar på mig(på semestern, Juli.) Exakt färdplan finns inte just nu och vet inte om jag vill spika en heller.

Apropå det, jag tänkte tälta men hur funkar det utan allemansrätt?
Är det stenhårt campingar som gäller för att inte riskera ett kok stryk av markägare eller en mindre trevlig batong-relaterad upplevelse av "purken"?

Går bra att campa bara å checka läget med ev nån i närheten så är det inte något problem.

Tänkte också försöka göra verklighet av en norgetur i sommar. Över till Trondheim och ta mig söderut till Geiranger/Trollstigen och tillbaka in i svedala via charlottenberg. Som det ser ut idag åker jag själv och tänkte ta ungefär tre-fyra dagar på mig(på semestern, Juli.) Exakt färdplan finns inte just nu och vet inte om jag vill spika en heller.

Apropå det, jag tänkte tälta men hur funkar det utan allemansrätt?
Är det stenhårt campingar som gäller för att inte riskera ett kok stryk av markägare eller en mindre trevlig batong-relaterad upplevelse av "purken"?

FEL, FEL, Norge har visst Allemansrätt! :)
På en skylt som jag läste var det t o m 2 dagars övernattning utan tillstånd=Bättre än i Sverige
Dom borde ju ha något liknande "Naturvårdsverk" som här i Sverige, läs detaljer där!
Jag har naturcampat friskt i Norge.

BTW, vi åker till Bergen med omnejd i Kristi Flygar Helgen :)

Last edited:
jag har tänkt dra en sväng upp någon gång i juni-juli, puffar runt på min xt660r kan även tänkta mig dra några lätta grus vägar. tält&sprit kök gäller för mig :) om någon vill haka på så är ni välkomna :banana

Jag, min tjej och en vän kommer resa norrifrån och neråt i Norge ca v. 28-29, exakt vart vi ska är inte spikat än men det lär väl vara en del uppenbara ställen samt Lofoten m.m. De två veckorna innan detta kommer vi spendera i Norrland (inlandet), Lappland samt eventuellt norra Finland.

Fredag 1/6 till Galdhöpiggen eller Stryn skidåkning Lördag, hemfärd söndag valfri väg nån som e sugen.

Attack touring ja de va nå nytt, nu e du väl faen ute med villfarelser, tänk att alla tror att jag kör jättelånga sträckor varje gång jag är ut, helt fel åker faktiskt kortare turer vart 10:e år som understiger 50 mil på dagsetappen.:tummenupp

Du gafflar ju om hur långt du kör i varetenda inlägg du gör. Precis som i detta.

Du gafflar ju om hur långt du kör i varetenda inlägg du gör. Precis som i detta.

Vissa på Sporthoj kör på tok för fort och andra kör på tok för lång och vissa gör både och samtidigt. "Lagom" verkar inte vara direkt macho....... :rofl :lol

//J ;)

Den är också bra om det skrävlas..... :lol

On topic

För att växla tillbaka till ämnet så är jag gärna resesällskap om någon/några har en plats över. Efter midsommar är jag sugen på en längre tur t.ex. till Norge, innan dess passar enstaka dagar bäst. Är det t.ex. någon från GBG eller närheten som tänkt sig till Nordkap/kolahalvön?
Jag kör Tiger XC om hojtyp spelar någon roll.

Det finns "hytter" överallt, dvs stugor. kostade 900 norska per natt o vi var 3st, inte så farligt, då hade man egen dusch o sånt. Låna en gräsplätt på en camping gick på 100 dineros.

Sen ni som har planer på att köra för fort, se till att ha pengar på kontot, HÖGA böter betalas direkt på plats om man vill åka vidare :)

För att växla tillbaka till ämnet så är jag gärna resesällskap om någon/några har en plats över. Efter midsommar är jag sugen på en längre tur t.ex. till Norge, innan dess passar enstaka dagar bäst. Är det t.ex. någon från GBG eller närheten som tänkt sig till Nordkap/kolahalvön?
Jag kör Tiger XC om hojtyp spelar någon roll.

Vi är några som kommer köra Sthlm-Norge och köra runt där lite. 1 juli bär det av och sen måste iaf jag vara hemma till 5:e juli. Möjligt att de andra hänger kvar i Norge några dagar till. Vi kör BMW 1200GS och 800GS

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back