No1 och "Besten" kan dra åt .......

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 "RS"
Jag besitter lyckan att förfoga över 262 hk på bakhjulet. Jag är en lycklig människa i mina ögon mätt. Tills nu........

Att ligga i 250 och utfodra fullt, det innebär att mitt framhjul knappt är i asfalten. Styret slår och hojen vill upp.
Farten ökar och passerar 270-280, accet är fortfarande på topp. (Det är som en orginal gixxer i 150)

Vad händer????
Joo, ekipaget från helvetet reser sig upp på bakhjulet och bara försvinner i fjärran!!!!! Jag är inte i närheten att hänga på. Fönedrad?? Näe, vadå! :mad: :mad:

Jag försökte under ett par timmar att hänga på, men när mitt självförtroende hade tagit slut och jag hade växlat sönder min tå. Då gav jag upp.

Medans min sår läker så ska jag fundera på:
1. Trycka i en Diablo motor i hojen.
2. Byta hojen mot en kolonilott.

Vad än som händer så tänker jag iallafall sitta o sura till min fd. kamrat kan sluta flina och be om ursäkt.

Sen kan jag tillägga att det krävs inget körkort till det postgiro-sponsade bygget, utan vapenlicens. :fakta

Fy faan, vad taskigt No 1 :finger :finger

Bifogat

• hpim0629.jpg
    hpim0629.jpg
    8.6 KB · Visningar: 1,474
Silwer skrev:
öh?
ännu mer om den där turbobusan, räcker det inte med en tråd.

Det beror på vad man har för intressen?
Du kanske tycker att "Shell" storyn var matnyttig??

Äh, jag tycker det var ett kul inlägg.

We need bigger guns
2ar15smilie.gif
:D

More power to the people :D Fan min lilla turbohoj är som en eu moppe nu :mad: :mad: ...
Live life in the fastlane :cool:

haha, det är bara elakt ;) men men, trimma mera ;D

äsch ballans mellan slitstyrka och trimningsgrad är bättre än absolut max effekt om man nu har tänkt använda grejorna til annat än filminspelning och rekord.

Vad i h-vete kör du med på fötterna så du får sår på stortån? Sandaler? :eek:

Fotvård?

BigKay skrev:
Vad i h-vete kör du med på fötterna så du får sår på stortån? Sandaler? :eek:

Man skulle nästan kunna tro det.

Näe, en söm/skarv i skon + ett grymmt växlande i iverns hetta är orsaken. För juh hårdare och snabbare du växlar, juh mer får man i laddtryck väl :p

Re: Fotvård?

Z Fredde skrev:
Man skulle nästan kunna tro det.

Näe, en söm/skarv i skon + ett grymmt växlande i iverns hetta är orsaken. För juh hårdare och snabbare du växlar, juh mer får man i laddtryck väl :p

:fakta

Du får nog gå på lite Anger Management Terapi :crash

Min erfarenhet av turbo på hoj är att man växlar mindre än utan turbo. Turbon ger så mycket vrid i så brett register att man inte måste växla lika mycket som på en sugmotor.

Robban_C skrev:
Min erfarenhet av turbo på hoj är att man växlar mindre än utan turbo. Turbon ger så mycket vrid i så brett register att man inte måste växla lika mycket som på en sugmotor.

Du har så rätt vännen.
Grymt med tur att det bara var förnedringen som sög, och inte motorn åxå. Då hade jag växlat av tån helt!
Men jag har inte så stor erfarenhet av trafik överhuvudtaget, men när jag får det, då ska jag slå i 6:an på morgonen och åka med den i till Bollibompa börjar! Grisfet!! :tummenupp

Z Fredde skrev:
Du har så rätt vännen.
Grymt med tur att det bara var förnedringen som sög, och inte motorn åxå. Då hade jag växlat av tån helt!
Men jag har inte så stor erfarenhet av trafik överhuvudtaget, men när jag får det, då ska jag slå i 6:an på morgonen och åka med den i till Bollibompa börjar! Grisfet!! :tummenupp
Det verkar ju belevat att besvara ett helt vanligt artigt inlägg med fucking jävla dryghet!

Jag tycker inte svaret verkade så överdrivet drygt. du Z-fredde, åkte du på nynäs i Söndags?

Robban_C skrev:
Det verkar ju belevat att besvara ett helt vanligt artigt inlägg med fucking jävla dryghet!

Robban_C
Trist att du tog det så!!
Det var 100 % ironi o humor, lite på din bekostnad. Sorry! Så ta inte åt dig!!

//Fredde

Teo
Jäpp.

Z Fredde skrev:
Robban_C
Trist att du tog det så!!
Det var 100 % ironi o humor, lite på din bekostnad. Sorry! Så ta inte åt dig!!

//Fredde

Teo
Jäpp.
Ok. Missförstod! Frid!

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back