No signal input

• Thread starter Thread starter Henken
  • Start date Start date

Henken

Guest
Använde datorn senast igår. Idag när jag sätter på den vägrar skärmen visa nån bild. Det går ett tag sedan kommer det en ruta "no signal input" fram & skärmen går i viloläge :näsblod

Jag har vickat på anslutningarna & startat om några ggr. Datorn är ny sen maj & har funkat fint :confused:

"No signal input" betyder att skämen inte får någon information från grafikkortet.

1. Kontrollera att kablage från skärm till dator sitter rätt, testa gärna med annan kabel.

2. Öppna burken och kontrollera att fläkten som sitter på grafikkortet snurrar.

Nu har jag testat annan kabel utan framgång. Alla fläktar snurrar som dom ska. Dock har jag märkt att pipet som kommer från datorn när man trycker igång den har uteblivit. Dessutom blinkar en orange lampa. Se bifogad bild, den undre lampan blinkar.

Last edited:
Nånting är paj..
Maskinen bootar inte.. .
Kan inte se vad det är för tillverkare och modell men
är det en dell stationär så har du diagnostiklampor på baksidan.
Övriga tillverkare har liknande system för felsökning, pipkoder, lampkombinationer på pc eller keyboard...

Ring supporten och berätta hur den beter sig så kommer du få hjälp.
Dom vet säkerligen vad det är som är fel.

EDIT:
Vill du absolut pilla själv så börja med att plocka ut allt utom processor och moderkort. Skillnad??
Plocka sen i minnena, ett i taget..
Skillnad?
Plocka sen i en sak i taget och se om det gör skillnad...

Men eftersom du har garanti, pilla inte!!

Last edited:
Det är en skum dator jag har. Plockade ut grafikkortet & blåste bort damm, blåste som en tok i övriga datorn. Bytte ut en adapter till grafikkort/sladden till skärmen och sen funkade den igen. :confused:

Det är en skum dator jag har. Plockade ut grafikkortet & blåste bort damm, blåste som en tok i övriga datorn. Bytte ut en adapter till grafikkort/sladden till skärmen och sen funkade den igen. :confused:

Ja det behövs inte mycket rörelse för att saker och ting ska hamna på sniskan...
Vet att Dell har haft stora problem med grafikkort som skakar loss under transport...

Skönt att du fick det att lira iaf...

Snart så passar du som datatekniker... :D

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna