No Racerapport från Sviestad... (rapport från sängen)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tänkte bara skriva lite om helgen som var...

Den började jättebra! på fredagen var benet brutet... att racea på sönda blev det ju inget av...
Ringer till Anneli o säjer till henne att hon får köra istället om hon vill... klart hon vill! :yoparty

Så hojen får åka iallafall :tungan o Anneli får åka lite R6:a på Sviesta.

På lördagen låg jag o hoppades på operation så jag kunde bli utskriven tills på söndag... så jag kunde åka o titta på tävlingen iallafall! men ICKE då :brinnerup

Nu hade man inte ätit nåt sen fredagsmorse... jajjja... sova lite med en nattpratande tok bredvid sej var ju väldigt kul *not*

på söndag morgon blire operation och jag missar ALLT :gnissla

Det gick ju OK för Anneli trots allt tycker jag, aldrig kört hojen innan och första tävlingen (duktig tjej!)

Jajja... nu ligger man här med benet högt, har varit ute o "luftat" hojen.... gick sådär att sitta på hojen med gipset, det tar i lite(!)
Blev utskriven på måndag kväll... sen har det bara varit full fräs... utan smärtlindrande sen i onsdags... hoppas titanskenan o spikarna blir bra!

Det är ju SM deltävling på Sviesta i maj så då får det bli att försöka igen! :rofl :hihi då är ju benet racekitat o klart!!

Over and out från sängen

1: Anneli på väg ut till transpondrarna
2: Full fart!
3: Anneli bromsar in

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    93.6 KB · Visningar: 91
  • 3.jpg
    3.jpg
    71.8 KB · Visningar: 86
  • 4.jpg
    4.jpg
    51.8 KB · Visningar: 94
Sicken otur man kan ha! Hoppas du har gott läkkött, här är en bild ifrån i Tisdags då du var uppe och besiktade motarder, starkt jobbat!

Bifogat

• håkan.jpg
    håkan.jpg
    76.9 KB · Visningar: 110
Last edited:
Hmm.. helgen skulle egentligen gå ut på att vara hjälpreda åt Penguin och Håkan.. På lördagseftermiddagen stod det helt plötsligt klart att jag skulle köra kvalet på Håkans hoj. Typ där någongång tror jag att min hjärna slutade fungera. Som tur var, hade jag fixat med allt som behövdes i veckan, och det var bara släpa dit husbil och Rosinante och sen hämta Håkans R6:a. Givetvis klämde vi in ett sjukhusbesök hos håkan som såg rejält blåslagen ut.

Jag förstod nog först när jag var på väg ut på första kvalet vad det var jag höll på att göra. Mitt livs första kval. Kört hoj i precist ett år och nu på okänd hoj var jag påväg att köra bland de STORA pojkarna i ett RR-kval. Om jag var rädd? Snarare skräckslagen. :näsblod

Så bar det iväg. Jag fick det inte att fungera med inbromsningarna, motorbromsen tycktes ENORM men att det sen faktiskt hände nåt när man drog på gasen var däremot riktigt trevligt. Ibland kändes det som om jag skulle välta i svängarna för att det gick så långsamt. Omkörd blev jag givetvis hela tiden. Jag tror jag klarade köra i 15 minuter innan nacke o axlar sa ifrån. Att sen mötas i depån av Gurras och Patriks smått förvånade miner värmde gott. Likaså all positiv uppbackning och råd jag fick här och där. Tack!:)

Andra kvalet kändes mycket bättre. Fick inget riktigt flyt o tyckte fortfarande att jag körde på tok för långsamt. Blev fortfarande omkörd överallt och på de mest underliga sätt, även armbågad i torparn. Men roligt hade jag. :banana

Jag kvalade givetvis inte in, men kände mig ganska nöjd, min dåliga BÄSTA tid till trots 1.09 :hihi

Tack Håkan för att jag fick förtroendet att styra runt din hoj!

Nästa år hoppas jag kunna köra rr på egen hoj, då ska målet till att börja med vara, att kvala in. Så räkna med en massa dumma frågor från ännu en rookie. :tungan

/#98@Anneli

Det var modigt gjort av dig att hoppa på sådär i sista stund. Resten av rookiegänget får se upp nästa år! :tummenupp

*/ ?>
Back