Nissan Qashqai

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Vad tror ni om denna bil?? Är sugen på en SUV. Bor ute på landet så det är aldrig fel med fyrhjulsdrift. Behöver inte en jätte stor bil. Men måste få plats med en hund i bagaget. Någon som testat denna?? Har ingen Nissan återförsäljare i närheten av mig så jag har inte testat eller sett den i verkligheten. Men tycker det är bra pris på den.

//Mheel

Hundmässigt är det väl bättre med en vanlig fyrhjulsdriven kombi som har lägre lasttröskel? Det beror ju på vad du har för hund men jag ser framför mig att lyfta in tex en reumatisk Leonberger i bilen varje dag :D

Hundmässigt är det väl bättre med en vanlig fyrhjulsdriven kombi som har lägre lasttröskel? Det beror ju på vad du har för hund men jag ser framför mig att lyfta in tex en reumatisk Leonberger i bilen varje dag :D

Hunden är en jaktlabrador. Finns två problem med en vanlig kombi. Ett är att där jag bor är vägarna rätt dåliga och på vinter plogar dom inte så noga, vill gärna ha lite högre markfrigång. Två tjejen vill inte ha en vanlig kombi.

//Mheel

Den är intressant... Du bör absolut inte ens tänkta på 1,6-motorn dock. På tok för klen. 2,0an är också lite seg men OK iaf

Provkör och se vad du tycker. Den är inte helt fel att köra och ser rätt bra ut

Jag tycker att nya Honda crv är betydligt snyggare isf. Subaru Forrester/Outback är inget som går hem hos tjejen?

2804330 Vad är det för fel på en höjd Volvo245?
precis som är ju hur fina som hällst :D
img-1143979335.jpg

men alvarligt talat, en såndär Subaru Forrester är fan snygga. dock är nog den på bilden lite hottad
subaru_forrester_sti.jpg

Fattar inte varför Nissan har 1.6 och 2 liters motorer för en så pass stor bil med 4 hjulsdrift.

Näe, men det fattar du när du står vid pumpen och fyller flytande guld i en Chev Tahoe...

Ska vi minska fordonsutsläppen med 20% så är ett bra första steg att se till att bilarna förbränner mindre soppa, vägarna dit är många, den enklaste vägen dit är att se till att soppan blir så pass dyr att ingen kör i onödan, där är vi väldigt snart, sen ser man till att soppan blir så dyr att folk offrar prestanda och prestige för en lägre förbrukning, dit har vi en bit kvar, men inte allt för långt.

(EDIT)

Den väg jag hade föredragit är att vi hade reducerat skatten på dieselbilar, som bränner mindre mängd fossila bränslen per mil, för att sedan tillverka bio diesel av grödor som förutom att dom är förnyelsebara också hjälper till att ta hand om CO utsläppen.

Det i kombination på en kraftigt ökad skrotningspremie på gamla skitiga bilar (både dieslar och bensinare med ingen eller dålig avgasrening) samt en ekonomisk morot för dom som köper nya fordon med bra avgasrening.

Som det är just nu är det förmånligaste man kan göra om man kör mycket att köpa på sig gamla (före 1990) dieselbilar och köra dom så länge det bara går att lappa ihop dom, bilar som totalt saknat allt vad katalysatorer och partickelfilter heter.

Dessutom ser jag gärna en hårdare miljölagstiftning GLOBALT för företag, alla länder ska tvingas spela efter samma regler, annars förflyttar vi bara skitig industri till länder som ger blanka fan i miljö, istället för att hålla sådan industri i tekniskt avancerade länder som har förutsättningar att göra den renare.

Last edited:
Jeep Cherokee. Det finns inga vettiga alternativ. God framkomlighet, komfort som en normal kombi, relativt billiga i inköp, fast kanske något törstig...

Annars så är Land Rover Defender grymt underskattad i dagens samhälle där alla vill ha stora och fläskiga SUV. Kanske lite spartansk inredning, men ett pris på från ca 310.900 kr för en Defender 100 Station Wagon är inga stora pengar om man ser till vad man får för sina slantar.

Annars så finns tydligen Jeep Wrangler som fyradörrars nu. :näsblod

Subaru forester(eller är det outback som är baserad på imprezan?, den som är det, menar jag iallafall) kan jag varmt rekommendera.
Det är min syster och hennes mans weapon of choise. Dom bor ute på landet och drar hästkärror, hölass till hästarna m.m. det är ofta dåligt plogat och för dom som vet var aspeboda ligger så vet dom också att ifall det är mycket snö runt ikring så är det alltid MYCKET snö just där av nån anledning, alltid kallare o.s.v. Den drar även runt 0,8 landsväg, turbomotor på runt 170hk(tror jag) 4x4 och dessutom automat. Hade vi haft subaruhandlare i stan hade jag nog haft en sån(subaru, inte nödvändigtvis en forester).

Jeep Cherokee. Det finns inga vettiga alternativ. God framkomlighet, komfort som en normal kombi, relativt billiga i inköp, fast kanske något törstig...

Annars så är Land Rover Defender grymt underskattad i dagens samhälle där alla vill ha stora och fläskiga SUV. Kanske lite spartansk inredning, men ett pris på från ca 310.900 kr för en Defender 100 Station Wagon är inga stora pengar om man ser till vad man får för sina slantar.

Annars så finns tydligen Jeep Wrangler som fyradörrars nu. :näsblod

Svärföräldrarna har en Grand Cherokee. Den är inte rolig och tanka. Snittar 2liter milen, mer om man är elak mot pedalen. I övrigt en helt okej bil med bra vrid.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick