ninja zx9r -01

croom

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Blge
Hoj
på g
köpte en ninja som rullat 300 mil...
tycker att ventilerna tickar
Men inte ska dom väl kunna göra d efter 300 mil?
ska d låta så eller vad?
 
Last edited:
är ingen expert men en 01a som gått 300mil?? låter lite väl bra för att vara sant... å tickar dem så har den nog gått längre än 300mil.... :va

någon annan som vet bättre??
 
Arctic#1 skrev:
ventilerna ska justeras efter 2400 mil...
de kanske bara jag som e nojjig..
tänkte den har ju ståt avställd ett tag.. kanske tar ett tag innan allt blivit riktigt6 smörjt.. ska byta olja och filter nu....
 
Arctic#1 skrev:
ventilerna ska justeras efter 2400 mil...

Nä, de ska justeras var 1200mil. Och att den knackar lite är ingen fara, helt normalt.
Det brukar knacka riktigt mycket efter att ha bytt olja med det försvinner efter en liten stund när oljan har kommit upp till toppen.
 
Efter 1200 mil utan justering blir det liksom en poff! :fakta

/B
 
Det är ju så att farsan har ZX9R som har gått 1270 mil utan någon ventiljustering.

Undrar hur pass skadligt det är för motorn.
 
Bojje skrev:
Det är ju så att farsan har ZX9R som har gått 1270 mil utan någon ventiljustering.

Undrar hur pass skadligt det är för motorn.


RÖR DEN INTE DET ÄR RISK ATT DEN EXPLODERAR!!!!!!!!! Ring polisens bombgrupp och be dom komma och desarmera den.

Allvarligt talat gör inte 100 mil mer eller mindre så mycket, men man ska ju inte köra överdrivet mycket längre än så.

Mvh Sleven.
 
Det finns en anledning till serviceintervallen. Kawornas toppar är känsliga, bättre att serva än att eländet rasar...

/F
 
croom skrev:
köpte en ninja som rullat 300 mil...
tycker att ventilerna tickar
Men inte ska dom väl kunna göra d efter 300 mil?
ska d låta så eller vad?

Det är en Kawasaki, ingen Honda..

Kawworna har en helt annan finish på sina prylar vilket leder till diverse småljud om man jämför med andra hojmärken.
 
Kurvmakaren skrev:
Det är en Kawasaki, ingen Honda..

Kawworna har en helt annan finish på sina prylar vilket leder till diverse småljud om man jämför med andra hojmärken.

Har samma erfarenhet som Kurvis... Kawwor tickar.
 
soppatorsken skrev:
Nä, de ska justeras var 1200mil. Och att den knackar lite är ingen fara, helt normalt.
Det brukar knacka riktigt mycket efter att ha bytt olja med det försvinner efter en liten stund när oljan har kommit upp till toppen.


Säker, är det inte ventilkontroll vid 1200 mil?
 
soppatorsken skrev:
Nä, även om ventilspelen är som de ska så måste man byta shims. De slits och kan rammla ur sina hål ner i cylindrarna. Jättefarligt.

vaaaaa? Det låter ganska otroligt. Om ventilspelet är som det ska kan väl inte schimsen vara slitna.... Nu får du väl lugna ner dig!! Man byter inte alla schims om det är rätt ventilspel.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top