Ninja_zx10r
Ny medlem
Hej alla mc åkare, nu är de så att när jag köpte hojen för ca 1 år sen så fick jag bara med en nyckel, eller jag fick med 2st men det är bara en som passar.
Har läst och googlat lite men inte hittat någon som är i min sits.
Det ska tydligen finnas en röd nyckel samt 2 svarta, och den röda är till för att koda in nya nycklar om jag förstått det rätt.
Är lite orolig att någon har 2st nycklar till den, dvs den röda och en svart.
Jag har en röd rund ring runt mitt tändningslås där det står Immobilizer.
Så jag antar att det är chip nyckel (?)
Kollade lite på ebay och hitta att de gick att beställa blanka nycklar med chip i, hur går jag till väga om jag vill ha fler nycklar? Köper 2st nycklar med chip i och lämnar dom till en låssmed lr dyl som kan göra en mall av min befintliga nyckel?
Men hur som helst så måste dom kodas in om jag förstått det rätt, vars gör jag det? kan jag göra det själv? någon som kan gissa mellan tummen och pekfingret vad de skulle kosta?
Ett annat alternativ är att beställa tändningslås med nycklar, men måste jag byta ecu box osv då?
Ninja zx10r -2004
Tacksam för svar!
Har läst och googlat lite men inte hittat någon som är i min sits.
Det ska tydligen finnas en röd nyckel samt 2 svarta, och den röda är till för att koda in nya nycklar om jag förstått det rätt.
Är lite orolig att någon har 2st nycklar till den, dvs den röda och en svart.
Jag har en röd rund ring runt mitt tändningslås där det står Immobilizer.
Så jag antar att det är chip nyckel (?)
Kollade lite på ebay och hitta att de gick att beställa blanka nycklar med chip i, hur går jag till väga om jag vill ha fler nycklar? Köper 2st nycklar med chip i och lämnar dom till en låssmed lr dyl som kan göra en mall av min befintliga nyckel?
Men hur som helst så måste dom kodas in om jag förstått det rätt, vars gör jag det? kan jag göra det själv? någon som kan gissa mellan tummen och pekfingret vad de skulle kosta?
Ett annat alternativ är att beställa tändningslås med nycklar, men måste jag byta ecu box osv då?
Ninja zx10r -2004
Tacksam för svar!