Nyhet för 2010
Ninja 250 På bana för juniorer
Jag har sett det i USA, ungefär som Volvo Orginal Cup,billigare att
tävla på lika villkor.http://www.kawasaki.se/news.asp?Id=340D1407331
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1269
Vi har ända sen starten byggt upp juniorklassen med nya förare. Massor med folk som tagit sina första steg genom RoadRacingFabriken. Våra förare har tagit hem serien inte mindre än 3 gånger, och vi har folk hela vägen upp i Pro Superbike, där Filip Backlund blev den senaste att vinna mästerskapet.
Idag har vi utan snack en stadig, bred plattform för juniorer i Sverige. En plattform som på många områden kan mäta sig med de ”stora länderna”. Ingenstans har så många tillgång till värdefull träning och får möjlighet att verkligen lära sig grunderna på absolut toppnivå. Det har vi i Fabriken, tillsammans med SMC och lokala klubbar lagt grunden till.
Så till 2010 kommer vi genomföra en del ordentliga förändringar. Förändringar som absolut kommer hjälpa alla våra unga förare, inte bara nya piloter, utan alla som på allvar är intresserade av att bli riktigt duktiga på att köra hoj.
Tillsammans med vår juniorförening 2 hjul & 1 attityd tänker vi satsa mycket hårdare, med många fler bandagar och läger till nästa år. Och först ut blir den årliga starten på Gelleråsen 1-3 april, självklart med instruktörer från SMC som vi alltid gjort i Världsmästaranda. Här får du träna och lära dig tekniker och övningar som du behöver kunna för att nå riktigt långt, tekniker och övningar som Valentina Rossi kommenterat i Andy Ibbots bok från 2008. Du kan ladda ner en hel del vass information här på sidan, ”Full kontroll”.
I RoadRacingFabriken skall vi satsa på 2 nygamla förare, på Kawasaki. Då kommer Carolina Landström och Louise Lifvenborg ladda för segrar på den nu klassade Kawasaki 250 Ninja som med 4 takter och 250cc får tävla i juniorklassen. Förutom Kawasaki, som går in och aktivt stöder oss har vi med ytterligare samarbetspartners. Jofama, som med förstklassiga grejer ser till att vi är skyddade från fot till huvud. Touringbutiken ordnar fram sina bästa Marushin hjälmar och om jag minns rätt har dom den lättaste hjälmen av alla på marknaden. För att allt skall fungera maskinellt ser Q8 till att grejerna snurrar.
*****************************************************
Ninja 250R 2008 för 37 0000:- såldes slut på 1½ vecka i Sverige.
Tydligen 30 st sålda,kanske fler på Sporhoj som har köpt?
(priset höjjdes till 41 000.-,kan det vara p.g.a efterfrågan?)
Min 250R får jag i maj,återkommer med info
Test av Svenskt team
http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1026&Itemid=156
Ett 250R forum finns i USA
http://www.kawiforums.com/forumdisplay.php?f=32
Det här är en billig hoj,låg effekt (31HK) och tillverkad i Thailand,men trots detta så har den sålt bra i USA,låg försäkring,smidigt chassi med 17 tums hjul gör den rolig/smidig att köra.Finish på ram och detaljer ska vara bra,motorn uppdaterad på flera håll+ insprutning.Det är ingen raket, du får vad du betalar för,jag ska absolut testa.Är den för trött köper jag en beg 750cc för stålarna istället
The only surprise about the Ninja 250 will be if it doesn't continue its reputation as a best-seller. Too often we want bigger, faster and more powerful over practical, affordable and simple. The press is just as guilty, if not complicit in these prejudices, but the bottom line is that if you are riding the Ninja 250R and not having fun, the problem lies with the rider, not the machine. Källa http://www.pnwriders.com/forum/showthread.php?t=64280
Film
http://youtube.com/watch?v=MAOpcyIiDPQ
Saxat från
http://www.kawasaki.se/250r/default.asp?Sub=47F70EE0&Id=34044B7E44A
Vare sig du kör i stan eller på slingrande landsvägar är den lätta, körvänliga Ninja 250R rena njutningen att köra. Detta är en modell som utvecklats för att kunna erbjuda förare på alla nivåer renodlad street sport-prestanda med en motor som kan utnyttjas till max, ett kompakt, lättmanövrerat chassi och kåpor i supersportstil som verkligen är värda namnet.
Med sin tuffa, parallella, 2-cylindriga motor på 249 cm³ är denna lätta Ninja en cykel fullmatad med förarvänliga detaljer som t.ex. låg sitthöjd, bekväm sittställning och lättanvända reglage. Men det bästa av allt är ändå att Ninja 250R, precis som supersporthojarna Ninja ZX-10R och 6R, ger föraren full kontroll vilket gör den till den klart intressantaste cykeln i sin klass.
Lätt att hantera, lätt att kontrollera och med en kraftfull respons vid gaspådrag är 250R hur kul som helst att köra i stan. 17"-fälgar ger fantastisk manövrering och stabilitet. Kraftfulla skivbromsar med 2-kolvsok tillhandahåller massor av bromskraft med känsla vid reglaget. I likhet med Kawasakis övriga sportmodeller är Ninja 250R utrustad med bladformade skivor för effektiv värmeavledning. Den naturliga, upprätta körställningen och den bekväma ergonomin ger föraren precis den känsla av kontroll som krävs för den aktiva, sportiga körning som 250R konstruerats för.
Det räcker med en snabb blick för att se att Ninja 250R är den perfekta hojen. Från de aggressiva kåporna och den uppvinklade ljuddämparen till den sportiga dubbelsadeln är detta den vassaste cykeln i sin kategori. Kåpan och vindrutan ser inte bara snygga ut, de ger också alltid ett överlägset vindskydd.


Jag har sett det i USA, ungefär som Volvo Orginal Cup,billigare att
tävla på lika villkor.http://www.kawasaki.se/news.asp?Id=340D1407331
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1269
Vi har ända sen starten byggt upp juniorklassen med nya förare. Massor med folk som tagit sina första steg genom RoadRacingFabriken. Våra förare har tagit hem serien inte mindre än 3 gånger, och vi har folk hela vägen upp i Pro Superbike, där Filip Backlund blev den senaste att vinna mästerskapet.
Idag har vi utan snack en stadig, bred plattform för juniorer i Sverige. En plattform som på många områden kan mäta sig med de ”stora länderna”. Ingenstans har så många tillgång till värdefull träning och får möjlighet att verkligen lära sig grunderna på absolut toppnivå. Det har vi i Fabriken, tillsammans med SMC och lokala klubbar lagt grunden till.
Så till 2010 kommer vi genomföra en del ordentliga förändringar. Förändringar som absolut kommer hjälpa alla våra unga förare, inte bara nya piloter, utan alla som på allvar är intresserade av att bli riktigt duktiga på att köra hoj.
Tillsammans med vår juniorförening 2 hjul & 1 attityd tänker vi satsa mycket hårdare, med många fler bandagar och läger till nästa år. Och först ut blir den årliga starten på Gelleråsen 1-3 april, självklart med instruktörer från SMC som vi alltid gjort i Världsmästaranda. Här får du träna och lära dig tekniker och övningar som du behöver kunna för att nå riktigt långt, tekniker och övningar som Valentina Rossi kommenterat i Andy Ibbots bok från 2008. Du kan ladda ner en hel del vass information här på sidan, ”Full kontroll”.
I RoadRacingFabriken skall vi satsa på 2 nygamla förare, på Kawasaki. Då kommer Carolina Landström och Louise Lifvenborg ladda för segrar på den nu klassade Kawasaki 250 Ninja som med 4 takter och 250cc får tävla i juniorklassen. Förutom Kawasaki, som går in och aktivt stöder oss har vi med ytterligare samarbetspartners. Jofama, som med förstklassiga grejer ser till att vi är skyddade från fot till huvud. Touringbutiken ordnar fram sina bästa Marushin hjälmar och om jag minns rätt har dom den lättaste hjälmen av alla på marknaden. För att allt skall fungera maskinellt ser Q8 till att grejerna snurrar.
*****************************************************
Ninja 250R 2008 för 37 0000:- såldes slut på 1½ vecka i Sverige.
Tydligen 30 st sålda,kanske fler på Sporhoj som har köpt?
(priset höjjdes till 41 000.-,kan det vara p.g.a efterfrågan?)

Min 250R får jag i maj,återkommer med info

Test av Svenskt team
http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1026&Itemid=156
Ett 250R forum finns i USA

http://www.kawiforums.com/forumdisplay.php?f=32
Det här är en billig hoj,låg effekt (31HK) och tillverkad i Thailand,men trots detta så har den sålt bra i USA,låg försäkring,smidigt chassi med 17 tums hjul gör den rolig/smidig att köra.Finish på ram och detaljer ska vara bra,motorn uppdaterad på flera håll+ insprutning.Det är ingen raket, du får vad du betalar för,jag ska absolut testa.Är den för trött köper jag en beg 750cc för stålarna istället

The only surprise about the Ninja 250 will be if it doesn't continue its reputation as a best-seller. Too often we want bigger, faster and more powerful over practical, affordable and simple. The press is just as guilty, if not complicit in these prejudices, but the bottom line is that if you are riding the Ninja 250R and not having fun, the problem lies with the rider, not the machine. Källa http://www.pnwriders.com/forum/showthread.php?t=64280
Film
http://youtube.com/watch?v=MAOpcyIiDPQ
Saxat från
http://www.kawasaki.se/250r/default.asp?Sub=47F70EE0&Id=34044B7E44A
Vare sig du kör i stan eller på slingrande landsvägar är den lätta, körvänliga Ninja 250R rena njutningen att köra. Detta är en modell som utvecklats för att kunna erbjuda förare på alla nivåer renodlad street sport-prestanda med en motor som kan utnyttjas till max, ett kompakt, lättmanövrerat chassi och kåpor i supersportstil som verkligen är värda namnet.
Med sin tuffa, parallella, 2-cylindriga motor på 249 cm³ är denna lätta Ninja en cykel fullmatad med förarvänliga detaljer som t.ex. låg sitthöjd, bekväm sittställning och lättanvända reglage. Men det bästa av allt är ändå att Ninja 250R, precis som supersporthojarna Ninja ZX-10R och 6R, ger föraren full kontroll vilket gör den till den klart intressantaste cykeln i sin klass.
Lätt att hantera, lätt att kontrollera och med en kraftfull respons vid gaspådrag är 250R hur kul som helst att köra i stan. 17"-fälgar ger fantastisk manövrering och stabilitet. Kraftfulla skivbromsar med 2-kolvsok tillhandahåller massor av bromskraft med känsla vid reglaget. I likhet med Kawasakis övriga sportmodeller är Ninja 250R utrustad med bladformade skivor för effektiv värmeavledning. Den naturliga, upprätta körställningen och den bekväma ergonomin ger föraren precis den känsla av kontroll som krävs för den aktiva, sportiga körning som 250R konstruerats för.
Det räcker med en snabb blick för att se att Ninja 250R är den perfekta hojen. Från de aggressiva kåporna och den uppvinklade ljuddämparen till den sportiga dubbelsadeln är detta den vassaste cykeln i sin kategori. Kåpan och vindrutan ser inte bara snygga ut, de ger också alltid ett överlägset vindskydd.
Bifogat
Last edited: