Ni som tycker att Bike Events är dyrt

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kolla på http://www.racing4fun.dk/ läs introduktion, Det koster 1350 kr. pr. deltager at køre med, men når der købes to sammenhængende dage, er prisen 2500 kr. pr. deltager. Prisen inkluderer baneleje og instruktion, men omfatter ikke forplejning eller eventuel overnatning.

1350 DKK för en dag på bana:gnissla

Vad hade det danska skiten med Bike-events att göra :confused:

Personligen tycker jag B-E är dyrt, men bra och värt varje krona. Det som inte är bra är att banhyrorna ökat, men det finns förmodligen en/flera bra förklaringar till det också.

Ducceklubben är i alla fall billigt! :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Kolla på http://www.racing4fun.dk/ läs introduktion, Det koster 1350 kr. pr. deltager at køre med, men når der købes to sammenhængende dage, er prisen 2500 kr. pr. deltager. Prisen inkluderer baneleje og instruktion, men omfatter ikke forplejning eller eventuel overnatning.

Will på BE hävdar att det är i Billigt att köra bana i Sverige enligt hans modell. Att det i utlandet är betydligt dyrare. När man ser danskarnas annons så....han kanske har rätt.

Ducatiracer skrev:

Personligen tycker jag B-E är dyrt, men bra och värt varje krona. Det som inte är bra är att banhyrorna ökat, men det finns förmodligen en/flera bra förklaringar till det också.

Du menar den danska siten väl, blanda inte ihop BE med BIKE.

Chrille skrev:
Will på BE hävdar att det är i Billigt att köra bana i Sverige enligt hans modell. Att det i utlandet är betydligt dyrare. När man ser danskarnas annons så....han kanske har rätt.
ca 1700 sek för att kasa runt på Knudan en heldag, det är nästan dubbla priset jämfört med BE :va

Racing4Fun køres på Ring Knutstorp i Sverige, og arrangementerne afholdes på såkaldte bulder-dage. Og derfor er du også velkommen med slip on-potte eller fuld racerudstødning på motorcyklen.

Bullerdag?

I england brukar det lätt kosta över £100 för en dag, ibland uppåt £130-150, och det är inte billigt i jämförelse.
Banhyrorna är brutalt höga numer..

oFFkeFF skrev:
I england brukar det lätt kosta över £100 för en dag, ibland uppåt £130-150, och det är inte billigt i jämförelse.
Banhyrorna är brutalt höga numer..

I Finland är hyran för banorna MYCKET lägre än i Sverige, och det är ju en förutsättning för att få ner priserna. Flaggvakter och plingplong taxin borde nog kosta ungefär lika. Sen blir det givetvis dyrar när företag som ska käna grova pengar ska anordna körning jämfört med klubbar som gör det för att det är kul.

ola skrev:
I Finland är hyran för banorna MYCKET lägre än i Sverige, och det är ju en förutsättning för att få ner priserna. Flaggvakter och plingplong taxin borde nog kosta ungefär lika. Sen blir det givetvis dyrar när företag som ska käna grova pengar ska anordna körning jämfört med klubbar som gör det för att det är kul.
Banägarna äger Mantorp & Knutstorp, dom vill givetvis gå med vinst, men att ta ca:60 tusen för att hyra ut banan 8-9 timmar till en privat klubb är rätt saftigt.

Allt kostar extra, flaggor, konor, ambulans etc...

ola skrev:

Självklart blir det skillnad i pris, men jag tror inte att det blir någon "stor" vinst för företagen
Vad som däremot är synd är när det hyrs ut till arrangörer som inte har en blekaste aning om hur ett sådant arrangemang ska gå till, risken är stor att det blir mycket kracher, dålig säkerhet och lite åktid för den betalande, då kan det vara värt dom extra kronorna för att få åka på en bra arrangerad åkning .

Mvh #11

GSXR1100R skrev:
på såkaldte bulder-dage. Og derfor er du også velkommen med slip on-potte eller fuld racerudstødning på motorcyklen.

Bullerdag?

Såvitt jag har förstått så är det just det - bullerdag - som kan göra banhyran en hel del dyrare. "Bullerdagar" finns inte så många av på en säsong, således dyrare hyra... Jag tror, men är inte alls säker, att både B-E och BKK använder "icke-bullerdagar". Nån som *vet*?

GSXR1100R skrev:

Bilar och motorcyklar i Danmark kostar också ungefär det dubbla, men jag ser ingen jämförelse om det.
Jämförelsen ska givetvis vara gentemot vad som varit innan. :kocko

Ducatiracer skrev:

De är inte hela förklaringen, bike-events kostar dubbelt så mycket som alla andra körningar för att dom tar ut en sån jävla stor vinst!. Tacka gud för ducceklubben och deras kristliga banpriser. :Bugar

Däremot skulle fantamej Motorevents bojkottas..

Vi fick påslag på fakturan från klubbkörnignen på Mantorp förra året med 5000:- för airfence.. Några airfence var inte på plats, utan förklaringen var att det var för framtida airfence.. Alltså man gör extra påslag nu för förbättringar senare.. Gör för fanken påslag för gräsklippningen nästa vecka ochså om det är på det sättet..

Vore väl inget problem egentligen om man bara sade till innan...

/B

Jag kan jämnföra med banorna i Kalifornien. Där kostade det 250 dollar till 350 dollar för en bandag. Då ingick inge käk eller nått. Sverige ÄR billigt!

Swedie skrev:
Jag kan jämnföra med banorna i Kalifornien. Där kostade det 250 dollar till 350 dollar för en bandag. Då ingick inge käk eller nått. Sverige ÄR billigt!

Det måste väl vara pga det perversa amerikanska försäkringssystemet?. Och jag tycker intre att 1000 spänn är dyrt, det jag ifrågasätter är varaför som tar dubbelt så mucket betalt för samma produkt?.

Hightuned skrev:
De är inte hela förklaringen, bike-events kostar dubbelt så mycket som alla andra körningar för att dom tar ut en sån jävla stor vinst!. ...

Det där kan man ju räkna ut med röva att det är felaktigt!

Ta banhyra, resor, instruktörer.....

TÄNK lite....Tadaaa!

Ducceklubben lever i en egen liten värld som är väl värd att avundas när det gäller just banåkningar. Det beror på klubben, inte på mindre girighet hos arrangörerna.

Hightuned skrev:
Varför är dom annars så dyra, med deras priser kan man ju tro att dom hyrt Metallica för att spela i pauserna?.

Bikevents är inte dyra, Ducatiklubben är däremot billig, så billig att banåkat går back...

/B

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back