Ni som kör med susp!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag tänkte prova att köra med suspensoar den här säsongen och har kollat runt lite i diverse sportbutiker på nätet. Jag tänkte köra med en hockeysusp, men märkte att alla verkar vara med resår både runt ben&midja. Eftersom jag inte har något bred midja direkt och det är en seniorstorlek, tänkte jag att dom kanske inte kommer passa så bra. Någon som vet något om detta? Finns det förresten några hockeysuspar med kardborrespänne i midjan, så att man kan få det att sitta precis som man vill?

Ni med erfarenheter av hockeysuspar, se hit. :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93405&highlight=suspensoar

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107579&highlight=suspensoar

Jag kör med susp och det är :tummenupp. Speciellt när man uiiilar så dåligt som jag gör. :)

Fick min susp av cheyen faktiskt. Hon menade på att susp är väl endå det första skyddet man ska köpa, så jag fick det av henne på alla hjärtans dag (tror jag det var). :hihi

Kör med hockeysusp modell senior. Ser liten ut men det passar bra när man har benen ihop i hukande/sittande ställning. Kostar ett par hundra..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93405&highlight=suspensoar

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107579&highlight=suspensoar

Jag kör med susp och det är :tummenupp. Speciellt när man uiiilar så dåligt som jag gör. :)

Fick min susp av cheyen faktiskt. Hon menade på att susp är väl endå det första skyddet man ska köpa, så jag fick det av henne på alla hjärtans dag (tror jag det var). :hihi

Kör med hockeysusp modell senior. Ser liten ut men det passar bra när man har benen ihop i hukande/sittande ställning. Kostar ett par hundra..

Vadå, fungerar sökfunktionen? :näsblod Ja, det var en vettig åsikt, vi springer omkring med skydd för axlarna men inte för pungen. :dummer

Ser nu förresten att en av länkarna var till en tråd som jag själv har skapat, det känns lite korkat. :D

Men nu var det inte det jag var ute efter, utan hur det funkar med resåren? Finns det bara resårmodeller? Funkar dom bra? Bara att tuta och köra och hoppas att det sitter på plats eller inte trycker för hårt osv..?

Men nu var det inte det jag var ute efter, utan hur det funkar med resåren? Finns det bara resårmodeller? Funkar dom bra? Bara att tuta och köra och hoppas att det sitter på plats eller inte trycker för hårt osv..?

Japp. De sitter som en spark på pungen. :hojsmilie

Hur svårt är det att klippa av resåren och sy ihop där det passar då?! Klarar ju vem som helst som haft syslöjd i skolan.... Eller t.o.m sy dit kardborrband så man kan justera det sen.....

Hur svårt är det att klippa av resåren och sy ihop där det passar då?! Klarar ju vem som helst som haft syslöjd i skolan.... Eller t.o.m sy dit kardborrband så man kan justera det sen.....

Jag fick inte ha syslöjd efter att jag hade sytt fast mina händer med en sax, så jag tänker inte ge mig på sånt.

Zee: Sitter som en spark på pungen? :näsblod

Ja men vafan, då köper jag väl en hockeysusp då, blir jag missnöjd är det ert fel. :mad:

Vadå, fungerar sökfunktionen? :näsblod Ja, det var en vettig åsikt, vi springer omkring med skydd för axlarna men inte för pungen. :dummer

Ser nu förresten att en av länkarna var till en tråd som jag själv har skapat, det känns lite korkat. :D

Har 3 barn och en spark i pungen ar bara bra, då behøver jag inte kappa nogonting dar nere...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT