Ni som har Svedea fb vet ni om....

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
HEj,

Jag har Svedias XL helförsäkring och jag tänkte åka på en Smc arrangerad kurs idag. Jag har för mig att jag läst/hört att min försäkring skall gälla vid smc arrangerade kurser men jag kan inte se att det står någonstans i mina papper. Står endast att den inte gäller vid tävligt, träning etc..Har jag fått detta att den skulle gälla om bakfoten? Kan inte ringa dom heller idag pga helg. Vet ni vad som gäller? Var kan jag läsa det någonstans isåfall?

står det endast "gäller ej tävling och träning inför tävling" så ska den gälla vid bankörning också. Dock ska man inte använda nån tidtagare, för då kan det anses som "träning".

Enligt min sambo som övervägde Svedea så gäller de vid SMC-körningar. Detta är info tagen från deras telefonbaserade kundtjänst.

Jag hörde samma sak när jag frågade om en offert.
Att det skulle gälla vid bankörning som inte var träning inför tävling, tidtagning eller Tävling. Dock skulle jag vilja ha det på papper innan jag tror på det.

Frågade om det när jag köpte deras försäkring. Den gäller på typ BKK, kurs är inte träning. Jag har inte brytt mig om något mer skriftligt

Aa precis som jag fått för mig, den ska ju gälla! Men att jag inte kan läsa det någonstans stör mig!! Får avvakta tills imorgon och ringa dom för att vara på den säkra sidan. Det kommer ju mycket fler tillfällen till Kurser denna säsong.

SMC täcker svedea. därmot så täcks INTE bandagar av något annat bolag än B&MC. Svedea har en lite vidare tolkning än andra bolag gällande bandagar och det är att du som försäkringstagare måste ringa och kolla om just det evenemanget du tänkte åka till är OK!

Ok.

Jag mailade när jag tecknat min försäkring och fick OK på att försäkringen gäller Vid Smc kurser , jag frågade även om försäkring gäller specifikt på Onsdagskörningar på Falkenberg, Gatgrupp utan tidtagning,eller om detta räknades som "Uppvisning" detta var ok enligt dem/ Detta svaret har jag på mail, men det känns som att det inte är något trumfkort ändå..

Jag skulle nog rekomendera att man ber att få ta med Skaderegleraren som kör på ditt distrikt då de tar beslutet..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park