Ni som har gsxr1000 k5/k6

gixxer300

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
gsxr1000 k6
Hej!
har ett ohyggligt problem! Har precis fått min yoishimura slipon från USA, var nere i garaget i eftermiddags.. försökte ta bort org. dämpen... är ju för fan skitsvårt!! Sitter nåt slags servo med vajjrar som är helt omöjlig att få bort... är det någon som kan ge mig tips??? Någon som tagit av org dämp och hade samma problem? Hur gjorde ni?

det e lite krångligt,men det går,fick du inget instruktionspapper med?det e ju ett spjäll som ska bort vid fästet te originaldämparen,sen hakar man av vajrarna längre upp..

Hej!

Köp min som är till salu så sitter den redan på plats, ska jag vara ärlig så verkar folk göra på olika sätt. Jag tog bort hela servomotorn med vajrar och kopplade ur kontaktstycket till kabelstammen. Har även sett att vissa bara hakar bort vajrarna och låter motorn sitta kvar. Det är lite pillrigt men det går.

mvh Micke

en fyrkantsmutter som sitter i ett fäste där snurrade bara för mig,så jag kapade av fästet te originaldämparen ja..svetsade bara fast fästet igen sen.

ok.. tack grabbar... låter pillrigt, inte riktigt lika enkelt som på min gamla 600... nya friska tag imorrn då!!!

gixxer300 skrev:
2404305 ok.. tack grabbar... låter pillrigt, inte riktigt lika enkelt som på min gamla 600... nya friska tag imorrn då!!!
Det heter avgasport. Den ska du skruva bort samt koppla ur kablarna.... Låt en verkstad göra det.... Jag lämnade in min och det var inga problem.

2Wheeldrive skrev:
2404811 Det heter avgasport. Den ska du skruva bort samt koppla ur kablarna.... Låt en verkstad göra det.... Jag lämnade in min och det var inga problem.

Är det verkligen sånt problem att jag måste låta en verkstad göra det??

Hej igen!

Fick du inte med någon form av instrition? jag är viserligen van mekaniker men följde bara som det stog. För mig var det inga problem alls, lossa bara servomotorn från ramen och haka av vajrarna från avgaaporten och servomotorn. Sen måste du koppla loss elen om du inte vill sätta tillbaks servomotorn igen.

Lycka till Micke

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...