Ni som har 14E?

Mini Mulle

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
stockholm/Haninge
Hoj
Orion 29 125cc (cross)
Detta är en fråga till er som är 14E ägare. Ni som har andra liknande modeller, svara inte då frågan endast gäller 14E.

Som man läser och hör så har många problem med sina minisar, som jag förstått så är det inte så ofta man hör att 14E har så mkt problem som tex liknande modeller, därför är frågan. Har ni som har 14E mkt problem med era hojar och isf vilka problem? Ni kan även svara om ni inte haft några problem och är nöjda. Tips om denna modell är åxå välkomna. :tummenupp
 
Mini Mulle skrev:
Detta är en fråga till er som är 14E ägare. Ni som har andra liknande modeller, svara inte då frågan endast gäller 14E.

Som man läser och hör så har många problem med sina minisar, som jag förstått så är det inte så ofta man hör att 14E har så mkt problem som tex liknande modeller, därför är frågan. Har ni som har 14E mkt problem med era hojar och isf vilka problem? Ni kan även svara om ni inte haft några problem och är nöjda. Tips om denna modell är åxå välkomna. :tummenupp

Tjenare!

Jag hade en 14E men sålde den för att beställa en 14F.
Under den tiden jag han köra den så hade jag inga problem alls! den var riktigt stark och lätt att köra på bakhjulet med om så önskades! :tummenupp
Skulle inte 14F modellen kommit så hade jag defenitivt inte sålt den! man får bara hoppas att den nya ska hålla lika bra som den andre! :)
 
Instämmer med föregående talare, helt klanderfritt.
Skulle det inte kommit värre varrianter så skulle jag också behållt den. :tomten
 
Min 14e gick också felfritt. Det enda som var "fel" var att kåporna och avgasröret satt ganska snett, men det går ju att fixa väldigt lätt.

Annars är det också en VÄLDIGT bra investering med tanke på andrahandsvärdet.

Jag har dock två kompisar med 14e som har haft problem. En kinamoppe hoppade kedjan på och en pajade startsnöret på. Sen att man inte spänner kedjan efter första turen och tar det lungt när man drar igång den är en annan sak...

Den är absolut värd vart enda öre!
 
Jag har haft lite spök med min i form av spruckna svetsar och lite annat smått och gått men det är knappast hojens fel utan ett resultat av massor med vurpor samt att jag strutade i att locktita ett par skruvar.

Om man ej vurpar eller skruvar sönder den så är dom skottsäkra!
 
Inte heller jag har haft något problem med min 14e trots flertalet hårda vurpor och en hel del fulmeck. Det enda som spökat lite för mig är att jag ibland måste snapsa den direkt i cylindern för att få igång den när den är kall. Jag har ju iofs pillat en hel del med luftfilter och nål så det beror väl på det. Startade dock på femte eller sjätte rycket när den stått ute i minus fem några timmar häromdagen så problemet verkar ha löst sig på nåt sätt.
 
14e

Min har också gått bra men jag fick centrera om framdrevet i kopplingstrumman för det kastade lite för mycket.Så har man inte för höga krav så duger den gott(den är ju ialla fall 20000 billigare) :).
Sedan vart det ju inte sämre när jag drevad upp den,går lite lugnare vid lång färd :D
 
de ända som är problem med min är att den kan va lite svår startad å att avstängningskanppen har sluta funka men annars går den bra
 
14E Inga större körningsproblems

:tomten Vi testkörde två av våra 14E på juldagen vid -14 grader C inne i vårt gamla virkeslager men tre ryck i startsnöret. Slicksen hade däremot sämre fäste de första 5 varven :hihi Vi söker däremot dubbdäck för att kunna köra på isbana, någon som har tips??? Först i böj - väljer spår :tummenupp
Mini Mulle skrev:
Detta är en fråga till er som är 14E ägare. Ni som har andra liknande modeller, svara inte då frågan endast gäller 14E.

Som man läser och hör så har många problem med sina minisar, som jag förstått så är det inte så ofta man hör att 14E har så mkt problem som tex liknande modeller, därför är frågan. Har ni som har 14E mkt problem med era hojar och isf vilka problem? Ni kan även svara om ni inte haft några problem och är nöjda. Tips om denna modell är åxå välkomna. :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top